בעל עסק קמעונאי? זה הזמן לפתוח חנות וירטואלית

את הביטוי “קמעונאות” טבע יהושע גורדון בשנת 1924, ביטוי שנגזר מהמילה “קמעא” (קצת) והכוונה כמובן לפריטים שנמכרים כבודדים ולא בכמויות גדולות. הקמעונאות כוללת תחומים שונים ומגוונים כמו תחום ההנעלה וההלבשה, מכשירי החשמל הביתיים, צעצועים, תכשיטים, מוצרי היגיינה וכמובן חנויות המכולת והסופרמרקטים, אך בשנים האחרונות מאז שהאינטרנט נכנס לחיינו כל אלו עוברים מהפך של ממש. לא עוד (רק) חנויות פיזיות אלא יותר ויותר חנויות וירטואליות, חנויות באינטרנט שכל מה שהן דורשות הם כמה קליקים והמוצרים כבר בדרך ללקוח.

בעידן המודרני, לא רק שיש יותר ויותר חנויות וירטואליות אלא שהן באות על חשבון החנויות הפיזיות וניתן לראות עוד ועוד חנויות קמעונאיות נסגרות ומהן גם לא מעט רשתות גדולות בתחומים שונים.

ולמה? כי רכישה און ליין היא פשוטה יותר, נוחה יותר ואפילו חווייתית יותר. היא מאפשרת ללקוח לעשות השוואות וחוסכת לו את הצורך לצאת מהבית וברוב המקרים היא גם זולה יותר.

אם אתה לא שם אתה לא קיים

יש לא מעט אתרים בארץ, אתרים תדמיתיים כמו גם מסחריים. האתרים המסחריים או בשמם השני “החנויות הווירטואליות” תופסים נתח שוק שהולך וגדל על חשבון החנויות הפיזיות בגלל סיבה עיקרית – “אם אתה לא שם, אתה לא קיים”. היום חנות וירטואלית היא כבר לא פריבילגיה, היא כבר לא עוד אופציה להגדיל מעט את רווחי העסק, היום חנות וירטואלית היא חובה מכיוון שהלקוחות מחפשים היום הכול באינטרנט ועסק שאין לו חנות ברשת לא רק שלא יהיה עם ייצוג הולם אלא גם ישלח את הלקוחות הפוטנציאליים שלו היישר לזרועותיהם של המתחרים שלו. הנה כמה יתרונות של עסק וירטואלי:

יתרונות:

  • זמינות תמידית – חנות פיזית נפתחת ונסגרת בשעות מסוימות מה שמגביל את הלקוח לשעות הללו בלבד. חנות וירטואלית היא חנות שפתוחה 24\7 מה שאומר שבכל שעות היממה ובכל ימי השבוע (אם בעל החנות בוחר בכך) ניתן יהיה לרכוש בה. בעל החנות צריך רק לפתוח את המחשב, לקבל את ההזמנה ולספק אותה.
  • פוטנציאל גיאוגרפי גדול יותר – חנות ברמת גן תמכור מן הסתם רק למי שיעבור לידה או יגיע אליה פיזית מהאזור. לחנות וירטואלית לעומת זאת אין הגבלה גיאוגרפית והיא יכולה לקבל הזמנה מתושב טבריה באותה מידה שהיא יכולה לקבל הזמנה מתושב תל אביב. בפועל – הרבה יותר לקוחות פוטנציאליים.
  • תפעול זול יותר – תפעול חנות פיזית דורש לא מעט הוצאות, הוצאות כמו חשמל, ארנונה, שכירות, עובדים וכדומה. בחנות וירטואלית אין את כל ההוצאות הללו והוצאות התפעול נמוכות הרבה יותר מה שמאפשר להוזיל את המוצר ללקוח
  • נוחות ללקוחות – לקוחות אוהבים יותר לקנות במהירות ובקלות וחנות אינטרנטית מספקת להם את החוויה הזו.

יש עוד אין ספור יתרונות לחנות וירטואלית והיום כל בעל עסק קמעונאי או מי שמתעתד לפתוח אחד כזה חייב חנות און ליין.

תגובות