המועמד לראשות העיר, יובל לוי, יוצא נגד העבודות להפקעת נתיבי תנועה בציר ויצמן לטובת תחבורה ציבורית “התכנית מצביעה על אטימות מוחלטת”

המועמד לראשות העיר, יובל לוי, יוצא נגד העבודות להפקעת נתיבי תנועה בציר ויצמן לטובת תחבורה ציבורית: “לא רק שהתנועה  בציר המרכזי בעיר כבר בלתי אפשרית עוד גוזרים עליה גזר דין מוות. בנוסף ,הבטחתי לתושבים לפעול לבנית הפרויקטים של פינוי-בינוי בשכונות תקומה, אלי כהן וכיסופים. לשם כך נדרשת מעבר רכבים פרטיים ברחוב ויצמן. התחייבויות צריך לקיים”.

 

צילום: דן ברק

 

עוד אמר לוי: “אני, כראש העיר המיועד, אתנהג כפי שמצופה וראוי מראש עיר, לדאוג לתושבים, לשמור על בתיהם ועל איכות חייהם, בלי להטיף מוסר  למי שנאבק על ביתו ולהעליב את המתנגדים. ”

 

אם לא מספיק לתושבי כפר סבא שחיים בשנים האחרונות בתוך צוואר בקבוק צר במיוחד, שהולך ונהיה פקוק משנה לשנה הרי שכעת מצבם הולך להיות רע עוד יותר. התנועה בציר ויצמן ומרכז העיר הפכה להיות בלתי אפשרית – בעיקר בשעות רבות במהלך היום במהלך השבוע ובסופי השבוע. אם חשבנו שבעירייה מתכננים כיצד לפתור את הנושא או לפחות להקל על מצוקת הנהגים הרי שהתבדינו.

 

השבוע התעוררו תושבי כפ”ס ונדהמו לגלות שעיריית כפר סבא, לא רק שלא מתכוונת לפתור את הבעיה ההולכת ומחמירה, עם הוספת שכונות חדשות לעיר ומבלי יצירת תשתית תחבורתית מתאימה, החלה בעבודות נתיבי התחבורה הציבורית לאורך ויצמן. המשמעות היא שלכל כיוון נסיעה יופקע נתיב אחד שייועד אך ורק לתחבורה הציבורית, ובכך נתיבי הנסיעה לרכבים של התושבים יצומצמו עוד יותר ויהפכו להיות עמוסים ופקוקים פי כמה.

משמעות נגזרת נוספת למהלך של העירייה הוא שלתושבים שיגיעו לאיזור לא תהיה אפשרות חניה לאורך ציר ויצמן ולפי התוכניות – יופקעו למעלה מ-250 מקומות חניה לאורך צירי התנועה של ויצמן וטשרניחובסקי. דבר שישפיע ישירות על כל הסוחרים לאורך הציר שחוששים מירידה משמעותית בהכנסותיהם כפי שקרה בירושלים בעת סלילת קו הרכבת הקלה. אז, בירושלים עשרות עסקים נסגרו לאורך ציר יפו, סוחרי העיר מקווים לא להיות הבאים בתור.

המועמד לראשות העיר, עו”ד יובל לוי, קורא לעצור את התכנית לדיון עמוק בידי מי שיקבל את המנדט לאחר הבחירות. לוי אומר כי העבודות ליישום התכנית, מנותקת מהמציאות בכפ”ס. התנועה בציר ויצמן  היא סיוט ובכל השכונות, מדרום ומצפון לציר זה יחד עם מרכז העיר היא בלתי אפשרית ובמקום לנסות לפתור את הבעיה מקצינים אותה עוד יותר עם הפקעת מסלולים לטובת נתיב התחבורה הציבורית. כראש עיר אני יכול לחשוב על כמה פתרונות חכמים יותר, בין היתר כביש עוקף את העיר. בימים אלה אני מכנס מומחים בתחום זה כדי שנוכל להציע תכנית אופרטיבית שלא תפגע באיכות חיי התושבים כולם ובעיקר בסוחרים של שדרות וייצמן. התכנית מצביעה על אטימות מוחלטת של העירייה לתושבים ולחייהם.” עוד אמר המועמד לראשות העיר לוי כי “מעבר לכך שצביקה צרפתי קיבל מנדט זמני, כברירת מחדל לאחר הדחתו של יהודה בן חמו הוא מעולם לא זכה במנדט בבחירה של הציבור. אין לו כל סמכות  לבצע מחטפים ולהפעיל תכניות שישנו בצורה רדיקלית את חיי תושבי העיר. המנדט לשינוי ייערך בקלפי ושם אנחנו ננצח”.

 

עו”ד יובל לוי

 

תגובות