רשות המיסים פשטו על כפר סבא

מנהלת משפחתון שלא רשמה הכנסות בסך  21,3900 ₪  טענה להגנתה: “אני אעשה שיעורי בית ואלמד את הדברים..” בעל חנות לממכר ברזנטים, שנמצא שאינו מנהל ספרים כדין, אלא רושם את פירוט המכירות בתוך מחברת, שנמצאה בחנותו ובקופת העסק שלו נמצאו  סך של  21,100 ₪ אמר למבקרים:  “לא מנהל ספרים לא מבין בזה….”

 

המקרה ארע בשבוע החולף, בעת מבצע ביקורת של מס הכנסה בבתי עסק שהתרכז בעיקר בערים: כפר סבא וטירה ובמושבים: אלישמע, נווה ימין, כפר מלל, ניר אליהו, בית ברל, צופית, גן חיים, רמת הכובש, שדה ורבורג, רשפון, גבעת חן, ירקונה, נווה ירק, בני ציון, בצרה, רמות השבים, וגליל ים. המבצע כלל 216 ביקורות, מהן עלה כי בקרב 11% מהעסקים שנבדקו, לא נרשמו הכנסות כדין. למבצע, שנוהל בראשות פקיד השומה כפר סבא, נבחרו בתי עסק בענפי המסחר מתן השירותים.

 

בחנות תכשיטים לא נרשמו הכנסות בספרים כנדרש. תשובת בעל החנות היתה פשוטה: “לא מוכן לתת תשובה”. במינימרקט  שבו נמצא עודף מזומן בסך של 877 ₪, בחר בעל המינמרקט להעביר את אחריות הניהול על העובד החדש וטען: “העובד בערב הוא עובד חדש שלא הדפיס בקופה..” לעומתו, מסעדן שאף הוא לא רשם הכנסות העביר את האשמה על רעייתו וטען: “אשתי חולה והיא לא מרוכזת ולכן לא הדפיסה…”

בבית עסק לאנימציה נמצאו צ’קים בסך של 38,684 ₪, בגינם לא נמצא תיעוד בספרי העסק. תשובת מנהל העסק היתה: רק כשאני מפקיד אני מוציא קבלה…” משרד למתן שירותי הנהלת חשבונות שלא רשם הפקדות לבנק בסך 878 ₪ טען: הייתי עסוק ושכחתי..”

פעילות ביקורת זו, נערכה כחלק מפעילות נרחבת של רשות המסים כנגד מעלימי מס והון שחור. זאת, במסגרת המדיניות של הגברת פעילות האכיפה לשיפור  ושימור יכולת ההרתעה, הרחבת המודיעין, בין היתר על ידי עריכת מבצעי שטח, שמטרתם להביא לדיווחי אמת ולגביית מס אמת ובכך להגביר את השוויון בנטל בקרב האזרחים.

תגובות