עיריית כפר סבא מתגברת את מבצעי האכיפה לטיפול במטרדים הקשורים לפגיעה באיכות חיי התושבים

בין השאר תוגבר האכיפה בנושאים הקשורים לבעלי כלבים שאינם אוספים את גללי כלביהם או כאלה שנותנים להם לשוטט ללא רצועה, גובה הקנס הצפוי החל מ- 500 ₪

 

הפקחים בקניון ערים. דוחות למעשנים. באדיבות ביקורת בונה

עיריית כפר סבא באמצעות מחלקת הפיקוח ואכיפה מתגברת את האכיפה ומקדמת מבצעי אכיפה עירוניים במטרה למנוע מטרדים הפוגעים באיכות חיי התושבים. המבצעים יתמקדו באכיפת מפגעים בנושאים הקשורים לבעלי כלבים: איסוף גללים ושוטטות. בהקשר זה נציין כי מאז תחילת 2018 נרשמו כבר כ- 321 דוחות בנושאים אלה, מספר שמהווה עלייה לעומת  שנת 2017 שבמהלכה נתנו כ- 243 דוחות בלבד.

האכיפה מתבצעת במסגרת הוראת החוק, הקובעת כי תושבים יובילו את כלביהם ברצועה ויאספו את גלליהם, וזאת במטרה לשמור על סביבה בטוחה ונקייה ללא מפגעי ריח, לכלוך וזבובים. הפעילות הינה במסגרת תכנית עבודה סדורה של מחלקת פיקוח ואכיפה, השמה דגש על אזורים אותם פוקדים תושבים רבים, יש לציין כי על מנת לתגבר את התחומים הללו ישנם פקחים שעברו הכשרה ייעודית לתחום.

מבצעי האכיפה המדוברים מגיעים על רקע פניות רבות של תושבי העיר למוקד השירות העירוני 106, בתלונה על עבירות שפוגעות באיכות חייהם, ובעיקר בנושאי אי ניקיון גללים. גובה הקנס נקבע בהתאם לסוג העבירה, ומתחיל בכ- 500 ₪. ציבור מגדלי הכלבים נדרש לנהוג על פי החוק ולוודא שכלבם יהיה תמיד קשור לרצועה ושגלליו נאספים ומטופלים.

צביקה צרפתי ראש העיר, “בחודשים האחרונים אנו רואים עלייה בכמות הדוחות שנרשמו, בנושאים שמהווים פגיעה חמורה באיכות חיי תושבים רבים שפונים אלינו. לכן, החלטנו לצאת במבצעי אכיפה ממוקדים לנושאים הקשורים לבעלי הכלבים, על מנת להוביל למרחב ציבורי נקי ונעים יותר לכולנו. אני פונה אל בעלי הכלבים ומבקש מהם לנהוג על פי הוראות החוק”.

מיכל שיין בן הרוש, מנהלת מחלקת פיקוח ואכיפה, “עיריית כפר סבא שמה לה למטרה לדאוג לאיכות חיים גבוהה למען תושבי העיר. מבצעי האכיפה נועדו להוביל לסביבה עירונית בטוחה, נקייה ובריאה לכולנו. התושבים מתבקשים לכבד את הוראות החוק, להימנע מאי נעימות וקנסות גבוהים ולהיות שותפים לשמירה על סביבה עם איכות חיים”.

 

 

תגובות