לראשונה בישראל- עיריית כפר סבא באמצעות החברה הכלכלית תחל בפיילוט ניהול חנייה חכם

עיריית כפר סבא בהובלת מחלקת פיקוח ואכיפה ובאמצעות החברה הכלכלית תחל בפיילוט ראשוני מסוגו בישראל לניהול חכם של מרחב החנייה. מדובר על מערכת טכנולוגית של חברת WiseSight, שתותקן באופן ניסיוני בשלושה מתחמי חנייה בעיר: חניון דוד אלעזר, חניון כנרת וחניון השוק. למעשה, מדובר במצלמות שיצלמו את מתחם החנייה וייסעו לניהולה התקין, כמו גם יפחיתו את כמות הדוחות הניתנים.

המערכת הייחודית מהווה כלי עזר עירוני, יודעת לתת לבעלי הרכבים מידע על מספר החניות הפניות במתחמי החנייה, ולשלוח אליהם הודעות SMS בזמן אמת עבור חידוש תשלום החנייה. התקנתה תחל בשבועות הקרובים, ובמקביל יחל הליך שיתוף ציבור. במהלך הקיץ יעברו עובדי המחלקה קורס לימודי על תפעול המערכת.

פרויקט זה הינו חלק מחזון העיר הירוקה והחכמה, ומתווסף לשלל פרויקטים בעיר, ביניהם: התקנת מערכות חכמות לניטור איכות האוויר, פיתוח טפסים מקוונים ונגישים לתושבים, מערכת לשיבוץ סייעות בגני הילדים, מערכת לניהול טופס 4, פיתוח פורטל ספקים אינטרנטי ראשוני בארץ, פרויקט חכמים באנרגיה ועוד.

צביקה צרפתי, ראש העיר, “עיריית כפר סבא משקיעה משאבים רבים על מנת להוביל בתחומי חזונה: קיימות, איכות סביבה והעיר החכמה. בשנים האחרונות אנו מתקינים יותר ויותר מערכות טכנולוגיות לניהול עירוני, מייעלים ומנגישים את השירותים לתושב באופן דיגיטלי ומפעילים פרויקטים ותכניות חינוכיות. אני מברך על המהלך החדש שיוביל לניהול חכם של החניות בעיר”.

אלעד קנדל, מנכ”ל החברה הכלכלית לפיתוח כפר סבא, “ככל שהטכנולוגיה מתקדמת מתאפשר מתן שירות יעיל יותר לתושב. בשונה מהתפישה המקובלת אנו משקיעים מאמצים רבים להנגיש את השירות לתושב בכדי להימנע מלהגיע ולהשתמש במנגנוני אכיפה. השירות החדש יכנס בהדרגה כאשר עינינו נשואות לעתיד, המערכת תוכל ממש לסייע לתושבים וכן למבקרים מבחוץ למצוא חנייה פנויה, לשלם וזאת באופן אוטומטי וללא קבלת דו”חות מיותרים”.

 

 

תגובות