“ידעתי שאני רוצה לפקד על לוחמים ולהוביל אותם כי המפקדים שהיו לי שימשו לי כמקור השראה”

סרן לוטם שביט, בן 23 מעין שריד משרת כמפקד סוללה ג’ בגדוד 55 אשר באגד 215.
אגד ארטילרי 215 הוא אגד סדיר בחיל התותחנים אשר משתייך לעוצבת הפלדה, מדובר באגד רב מערכתי ותפקידו להעניק סיוע אש לכוחות המתמרנים, ולשתק מטרות אויב בשדה הקרב באמצעות יכולות האש שלהם.

 

 

לוטם למד בתיכון דרור שם הרחיב לימודי ארץ ישראל במסגרתם למד ארכיאולוגיה והיסטוריה ולפני הצבא עשה שנת שירות בגרעין “יחד” בנצרת עילית, שם עבד עם נוער בסיכון בגילאי ז’ עד יב’, “זו הייתה שנה מדהימה, העבודה עם הנוער פתחה לי חלון לעולם החינוך וזו גם אחת הסיבות שבגללה בחרתי להיות מפקד”, מספר לוטם.

לוטם התגייס ב2013 לחיל התותחנים בעקבות אבא שלו ששירת גם הוא בחיל והיה מפקד בזמן מלחמת לבנון השנייה, “היה לי ברור שאני רוצה להיות לוחם, אבל מי שדחף אותי לחיל התותחנים הוא אבא שלי, שמעתי ממנו מלא סיפורים על תקופת השירות שלו וידעתי שזה המקום שאני רוצה להגיע אליו”.

כשהגיע לחיל שובץ לוטם בגדוד 402 ואחרי סיום המסלול יצא לקורס מפקדים שאחריו המשיך לקורס קצינים, “יצאתי לקורס הקצינים אחרי צוק איתן, ידעתי שאני רוצה לפקד על לוחמים ולהוביל אותם כי המפקדים שהיו לי שימשו לי כמקור השראה, בנוסף אחרי השנת שירות רציתי להמשיך בתחום החינוך ולדעתי מפקד הוא מחנך לכל דבר ובנוסף התמיכה של אבי ומפקדיי דחפו אותי לצאת לקצונה”, מספר.

 

 

אחרי קורס הקצינים שירת לוטם כמפקד הפלגה המבצעית בגדוד 55 במשך כשנה, אחריה היה קצין האג”ם של הגדוד ואז החליט לצאת לקורס מפקדי פלוגות אחריו היה מפקד סוללת טירונים במשך כ-8 חודשי ההכשרה ובמרץ האחרון התחיל את תפקידו הנוכחי כמפקד סוללה באגד 215.

על תפקידו מספר לוטם: “התפקיד שלי מאוד מעניין ומאתגר, אני מרגיש שמה שאני עושה משמעותי וחשוב ולא הייתי רוצה להיות במקום אחר. כמפקד חשוב לי לקדם מקצועיות ומשפחתיות, מצד אחד אני מאמין שהחיילים צריכים להיות מקצועיים ולעמוד במשימות שלהם ומצד שני חשוב לי שירגישו קרובים לחברים שלהם לפלוגה ושיסמכו אחד על השני”.

על האווירה בפלוגה מספר, “יש אווירה טובה מאוד, כולנו ביחד כל היום מתאמנים, עושים תרגילים ביחד יוצאים לפעילויות, אני מאמין שאיפה שעובדים קשה ומזיעים יש גם את האווירה הכי קרובה וכיפית, אנשים נמצאים אחד בשביל השני ויש תחושת משפחתיות, מכירים את האנשים ברמה הכי קרובה דרך השטח ומוצאים חברים לכל החיים, אני אוהב להגיע בימי ראשון ולפגוש את החברים שלי שעברתי איתם הכל”.

גם כשלוטם חוזר הביתה השיח על הצבא לא נגמר, “בגלל שאבא שלי שירת בחיל התותחנים הוא מאוד מעורב בשירות שלי, הוא שואל אותי המון שאלות ומתעניין, הוא מספר לי הרבה חוויות מהשירות שלו ומתעניין אפילו בחידושים בחיל גם אחרי שעברו 40 שנים מהשירות שלו, אני מרגיש שהוא גאה בי על כך שאני ממשיך את הדרך שלו בחיל וזה מרגש אותי”, מספר לוטם.

למתגייסים החדשים לחיל התותחנים ממליץ לוטם לבוא בראש פתוח: “לפעמים יש סטיגמות על כל מיני תפקידים ואנשים לא יודעים באמת לאן הם נכנסים, כל מלש”ב שיגיע לחיל ויתחיל את ההכשרה שלו יבין כמה החיל משמעותי וחשוב בקרב וכמה האנשים פה מדהימים ואיכותיים, אני לא הייתי רוצה להיות במקום אחר”.

תגובות