חבר מועצת העיר לשעבר, עו”ד מנשה אליאס:”יהיה זה צודק ונכון כי העירייה לא תסכים לפגיעה חמורה כל כך בסטטוס קוו”
חבר מועצת העיר, עו”ד מנשה אליאס, שיגר מכתב דחוף לראש העירייה, צביקה צרפתי בדרישה לדחות הפעלת תחבורה ציבורית לשבת “לאחרונה התפרסם ברבים כי בקרוב תופעל תחבורה  ציבורית בשבת
בעיר כפר סבא. 24/7. אם אכן נכונה ידיעה זו,  האם עיריית כפר סבא נתנה ידה למהלך זה. מאחר ומדובר בשינוי חמור  וקיצוני, הרי שעם כל הכבוד לעיריית כפר סבא אין כל סמכות, להסכים לשינוי זה, מבלי שהעניין יובא לידיעת מועצת העיר ולא נתקבלה החלטה על ידי מועצת העיר. מאחר והבחירות יתקיימו בעוד 4 חודשים. הרי שיהיה זה צודק ונכון כי העירייה לא תסכים לפגיעה חמורה כל כך בסטטוס קוו ותשאיר למועצת העיר החדשה שתבחר את הסמכות לדון בכובד ראש בסוגיה מהותית זו, אשר יש בה כדי להשפיע על חיי התושבים למשך שנים רבות. לא יהיה זה מיותר להדגיש כי כל המועמדים לראשות העיר הודיעו בפומבי וללא היסוס כי ישמרו על הסטטוס קוו בעיר כפר סבא”.
עו”ד מנשה אליאס
עו”ד אליאס מציין עוד כי “רק לפני שבועיים החליטה מועצת העיר לדחות על הסף את הבקשה לדון בשינוי הסטטוס קוו, בדרך של פתיחת עסקים בשבת. אם כך מדוע  מתקבל הרושם כי העירייה הסכימה
להפעלת תחבורה ציבורית, דבר המהווה הפרה בוטה וחמורה של הסטטוס קוו בעיר. הנני פונה אליך בשם תושבים דתיים רבים וכן שומרי מסורת אשר נחרדו לשמוע על הגזירה החדשה אשר עלולה לגרום לפגיעה קשה בצביון העיר כפר סבא ושינוי מהותי של הסטטוס קוו בעיר, ולהודיע בגלוי ובציבור האם נכונה ידיעה זו”.
מהעירייה נמסר בתגובה:”התחבורה הציבורית בישראל נמצאת באחריותו הבלעדית של משרד התחבורה והוא הסמכות הבלעדית להסדרת הנושא. יש לציין כי העיר כפר סבא שומרת על הסטטוס קוו שקיים בנושא התחבורה הציבורית מזה עשרות שנים, כפי שמורה החוק וכפי שנוהגות הרוב המכריע של הערים במדינת ישראל”.

תגובות