ד”ר אסנת ספורטה מצטרפת לרשימה של רפי סער

ד”ר אסנת ספורטה, מצטרפת לרשימה של רפי סער, המועמד לראשות העיר. ספורטה, ילידת העיר, הינה דמות מוכרת וידועה כאשת חינוך מוערכת מזה 25 שנה. 

ספורטה החלה את הקריירה החינוכית שלה כמורה בעיר, בהמשך הקימה את בית-ספר “פעמונים” ברעננה וניהלה אותו, שימשה כחוקרת חינוך באוניברסיטת תל אביב, עמדה בראש מחקר בתי-הספר הניסויים בישראל ועד לפני כשנה ניהלה את אגף החינוך העל-יסודי בעיריית חולון. 

כיום היא מרצה במסלול לתואר שני במנהל חינוך ומובילה יוזמות להקמת בי”ס חדשניים ולהתחדשות החינוך הציבורי בישראל. במסגרת פעילותה הענפה בתחום החינוך פרסמה ספרים ומאמרים בנושאי חדשנות בחינוך, רפורמות, אסטרטגיות לניהול שינויים בחינוך ועוד. 

ספורטה: “תמיד הקפדתי למלא רק תפקידים מקצועיים, וכששאלו אותי על מעורבות פוליטית סירבתי”. 

אז למה הפעם?

“כפר סבא נמצאת בנקודת זמן קריטית ביותר לעתידה כעיר ולעתיד מערכת החינוך שלה והילדים של כולנו. זו נקודת זמן שטומנת בחובה סיכון, אך גם סיכוי. כמי שגדלה בעיר הזאת ומכירה היטב את הפוטנציאל הטמון בה, הגעתי להחלטה שאעשה כמיטב יכולתי להפוך את כפר-סבא לעיר המובילה במדינה בתחום החינוך. מכאן תצא הבשורה למערכת החינוך הציבורית בישראל. זה אפשרי, ואסור לנו לפספס את ההזדמנות הזאת”.

על הצטרפות לסער היא אומרת: “הבחירה להצטרף לרפי הייתה הדבר הכי מובן מאליו עבורי. כל מי שניהל מערכות גדולות יודע שמהלכים מורכבים מחייבים מנהיגות עירונית אמיצה ומקצועית. ולרפי יש את הכל : ידע וניסיון מוניציפאלי עשיר, היכרות מעמיקה עם העיר ועם תושביה, יכולת לתפקד בסביבה מרובת משתנים וחשיבה פורצת דרך. ולא פחות חשוב מכל אלו, ענווה ודרך ארץ. המנהיגות שלו משלבת פתיחות, גמישות והקשבה, לצד יכולת לקבל החלטות אמיצות ולהוציא אותן לפועל במקצועיות ובנחישות. תכונות הכרחיות למנהיג.”

היא מוסיפה: “רפי הוא בדיוק מה שכפר סבא ומערכת החינוך בה צריכות. בעקבות היכרות מעמיקה איתו, אני יכולה לומר בפה מלא – הוא האיש הנכון במקום הנכון. רפי הוא היחיד שיוכל להתחיל לעבוד למען תושבי כפר-סבא כבר מהיום הראשון בתפקיד.”

כאמור, בחודש שעבר הציג סער בפני תושבי כפר סבא את תכנית העובדה שלו, כאשר לתחום החינוך והחינוך המשלים מוקדשת תשומת לב רבה, תוך הבטחה להקצאת משאבים רבים למען עתיד ילדי העיר. 

על תחום החינוך בעיר היא אומרת: “הישגי מערכת החינוך בעיר טובים, אך זו לא חוכמה. הם טובים כי האוכלוסייה בכפר-סבא היא אוכלוסייה טובה. עם תנאי פתיחה כמו שיש לנו, היינו צריכים להיות במקום לגמרי אחר. אין שום סיבה שביה”ס הוותיקים יראו מבחינה פיזית, כמו שנראו לפני 30 שנה, וש-90% מהלמידה תיראה בדיוק כמו שהייתה בשנות ה-80 של המאה הקודמת.”  

רפי סער, מועמד לראשות העיר: “אני מאמין כי עתידה של העיר טמון בהצלחת הדור הצעיר בה. יחד עם אסנת, הידע והניסיון הרחב שלה, נוכל לקחת אחריות על הדור הצעיר שלנו מלידה ועד האוניברסיטה, לבסס מנהיגות חינוכית עירונית, ליישם מודלים פדגוגים חדשניים ולהוביל את העיר למקום בו היא ראויה להיות – עיר שהיא מודל לחיקוי ברמה הארצית”.

ד”ר אסנת ספורטה מצטרפת לרשימה של רפי סער

 

 

תגובות