כמאה איש כולל מתמודדים לראשות, הגיעו לערב הסברה מהיר לעיר שארגנה סמנכ”לית שירות והסברה- צאלה וקסמן גונן

עיריית כפר סבא, בהובלת אגף שירות והסברה, ובשיתוף משרד התחבורה וחברת נתיבי איילון, פתחה במהלך של שיתוף הציבור לתכנית “מהיר לעיר”. השבוע התקיים הכנס הראשון שנחתם בהצלחה רבה ואליו הגיעו תושבים רבים. יש לציין כי מתוך כלל הרשויות שחתמו על תכנית נתיבי התחבורה הציבורית, כפר סבא היא העיר הראשונה בה מתקיים מהלך כזה. ב- 30.7 יתקיים כנס נוסף החל מהשעה 17:00 במרכז הנוער העירוני ברחוב דוד אלעזר 3.

 

 

הכנס נפתח בהסבר כללי על התכנית והצגת מצגת המפרטת את התכנית ושלביה. לאחר מכן התקיים פאנל מקצועי שבו השתתפו: מנכ”ל העירייה, איתי צחר, וראש אגף בקרה ואינטגרציה בחברת נתיבי איילון, עדי קין קרני, שנשאלו שאלות רבות שהגיעו מקהל התושבים שנכח במקום, וענו בהרחבה לכל שאלה שעלתה. הנושאים המרכזיים שעלו: שבילי אופניים חדשים שיסללו, שדרוג נראות רחוב ויצמן, השוני בין נתיב תחבורה ציבורית ימיני לעומת שמאלי, שיקולי תחבורה שנבחנו לאורך הדרך, היערכות העסקים ברחוב ורבים נוספים.

לסיום התקיימו שולחנות עגולים בהם לקחו חלק: סמנכ”לית שירות והסברה- צאלה וקסמן גונן, סגן מהנדס העיר- יוסי לנדאו, מנהלת מחלקת התחבורה- הילן דהרי, דיקלה אסרף- הסברה וקשרי קהילה בחברת נתיבי איילון, טלי רונה- אחראית שיתוף הציבור ורבים נוספים.

נזכיר כי כחלק ממהלך זה פורסם עמוד ייעודי באתר האינטרנט של העירייה ובו מידע רב ומפורט אודות התוכנית ומענה לשאלות פופולאריות. כמו כן, הופץ עלון מידע לבתי התושבים, והנושא מקודם גם באמצעות דף הפייסבוק העירוני. מהלכים אלה נועדו להעביר את כל הידע החשוב לתושבים, להסביר להם על תהליך זה.

‘מהיר לעיר’ הוא פרויקט ליצירת רשת של נתיבי תחבורה ציבורית במטרופולין ת”א, אותו מקדם משרד התחבורה בשיתוף חברת נתיבי איילון, ובו משתתפות 17 רשויות מקומיות שחתמו על הסכמים לקידום הפרויקט בתחומן ביניהן: כפר סבא, תל אביב-יפו, ראשון לציון, רמת גן, בני ברק, קריית אונו, רעננה, הוד השרון, הרצליה ועוד. מדובר בפרויקט בעל חשיבות תחבורתית עצומה, שמטרתו לתת לתושבים אלטרנטיבה איכותית לרכב הפרטי, על מנת להקל על הפקקים בעיר.

הצטרפותה של כפר סבא לפרויקט הארצי היא חלק משיפור השירות לתושבים הן מבחינת דרכי תחבורה יעילות יותר והן מבחינת הפחתת זיהום אוויר, כאשר במסגרת הפרויקט, יתקיימו לצד נתיבי ההעדפה, עבודות לשיפור פני העיר, סלילת שבילי אופניים, הקמת תחנות אוטובוסים חדישות ועוד, במימון משרד התחבורה בגובה של כ- 200 מיליון ש”ח. רשת הנת”צים (נתיבי תחבורה ציבורית) תביא לשיפור רמת השירות של התחבורה הציבורית, צמצום זמני הנסיעה, הגברת התדירות של האוטובוסים, נוחות ונגישות הנסיעה לקהלי יעד גדולים יותר.

העבודות, אשר יחלו לקראת סוף 2018, תבוצענה ב-3 מקטעים. בשלב הראשון תבוצע סלילה זמנית במרכז הכביש ברחוב ויצמן עד לרחוב העמק, ותישמר האפשרות לנסיעה בשני נתיבים לשני הכיוונים- בדיוק כמו היום. החל מיולי 2019 ובמשך כ- 30 חודשים יתקיימו עבודות במקטעים שונים ברחובות ויצמן וטשרניחובסקי, כאשר בכל זמן במהלך העבודות תתאפשר נסיעת רכבים בנתיב אחד לפחות לכל כיוון.

צאלה וקסמן גונן, סמנכ”לית שירות והסברה, “עיריית כפר סבא פועלת בשקיפות אל מול התושבים בכלל התחומים העירוניים. שמנו לנו למטרה להנגיש את המידע על תכנית ‘מהיר לעיר’ עבור הציבור, על מנת להשיב על שאלות רבות שעולות באופן מעמיק. אני שמחה לראות את ההיענות הגדולה של התושבים לכנס שקיימנו, ומזמינה תושבים נוספים להגיע לכנס הבא המתוכנן. פרויקט ‘מהיר לעיר’ ישדרג את רחוב ויצמן ויפחית את זמן העמידה בפקקים בתוך העיר ובדרכים הבין עירוניות במטרופולין גוש דן”.

תגובות