גיל גרינשטיין במסר מיוחד לבוחר:”לכו לשמוע. לכו לשאול שאלות. ארגנו חוג בית. עקבו בקביעות אחר המועמדים והתנהלותם. “תציקו” להם, זה חשוב!”

הבחירות המקומיות בפתח – צאו מהאדישות!

שמי גיל, בן 43 עוד מעט, נשוי ואב לשלושה ומתגורר בכפר סבא. משתדל לעשות טוב, משתדל לא להזיק לסביבה ולסובבים אותי, וגם משתדל לתרום כשיכול. מחפש עתיד טוב לילדי, למשפחתי, ולסובבים אותי. לכולם. זה בערך מה שחשוב לדעת עלי. אני לא רץ מטעם או למען, לא מחפש ג’וב. מחפש רק עתיד טוב יותר לכולם.

גיל גרינשטין

 

אז למה אני מספר לכם את כל זה?  כי יש לנו הזדמנות לכוון את העתיד שלנו באזור המיידי שלנו.

הבחירות לרשויות המקומיות ייערכו בסוף אוקטובר, בעוד כ3 חודשים, ויש לכולנו הזדמנות אמיתית לקבוע את העתיד. אני יודע, אתם ידעתם את זה. אולי. מתוך שיחות עם הרבה חברים ומכרים, אני חושש. כמעט לכולם, בטוח ליותר ממחצית, פשוט לא אכפת. התגובות נעות בין “מה אכפת לי, שייבחר מישהו” לבין “פשוט תגיד לי במי לבחור, אין לי כוח לחשוב על זה”, וזה רע. רע מאוד.

“ראש העירייה וחברי המועצה משפיעים על החיים שלכם הרבה יותר מראש ממשלה או שר כזה או אחר. הם ייקבעו איך ייראה ביה”ס של הילדים שלכם. הם ייקבעו אם וכמה פעמים בשבוע ינקו את הרחוב ליד הבית שלכם. הם ייקבעו את מצב הכבישים, הם ייקבעו את התכנון לשנים הקרובות, הם יכולים לטפל בפקקים או לוותר להם, והם גם משפיעים ישירות על הביטחון האישי שלכם, הם ייקבעו מי האמנים שיבואו אליכם ביום העצמאות ואיזה צבע יהיו הזיקוקים, הם ייקבעו כמה יושקע בפעילות הפנאי לגיל השלישי (אם בכלל). הם ייקבעו כמה ארנונה תשלמו, והאם מותר לכם כתושבי העיר לחנות ללא תשלום. הם ייקבעו אם תהיה לכם מכולת ליד הבית, אם הקניון יהיה פתוח בשבת, והם יכולים לאשר או לא לאשר תכניות בינוי חדשות.
ולנוכח העבר הלא רחוק בלא מעט רשויות, לצערנו, הם גם קובעים כמה מהכסף שלכם יעבור לכיס שלהם ושל מקורביהם, או בכלל לא…

“בדמוקרטיה יש כלל חשוב שצריך לזכור, אם אתה לא בוחר, יש מי שייבחר בשבילך. זה עובד תמיד. כשאוכלוסייה מסוימת מחליטה להימנע מהמשחק הדמוקרטי, אוכלוסייה אחרת צוברת כוח על חשבונה. אם יש משהו שחשוב לכם, כדאי מאוד ללכת ולבחור.

“בקיצור, הבנתם. אז מה עושים?   מתעניינים. יש 3 חודשים להחליט. תקראו, תשמעו, תפגשו. תשאלו שאלות. רוב המועמדים מאוד זמינים, ישנם הזדמנויות למכביר לפגוש אותם. בקניון ביום שישי, בחוגי בית בערב ובאירועים כאלו ואחרים. לכו לשאול, לכו לשמוע, ועיקר תהיו מעורבים. לא בא לכם לצאת מהבית?   לרוב המועמדים יש אתר, דף פייסבוק, ישנן קבוצות למכביר, בפייסבוק ובווטסאפ, שעוסקות בנושא.
תחשבו מראש מה חשוב לכם, ומה “יקנה אתכם”. אותי אישית מעניינות שאלות כמו:

  • חינוך

o        מה יקרה בשכונה שלי והאם יקום בי”ס חדש או לא?

o        מה אתם מתכוונים לעשות כדי לקדם את החינוך בעיר?

o        אינטגרציה (כפר סבא דוגלת באינטגרציה כלל עירונית מחט”ב)- כן ואיך או לא?

  • ניהול והתנהלות

o        מי האנשים שבחרת מסביבך, ומה הערך המוסף שלהם עבורנו?

o        מה הניסיון שלך ואיך הוא יתרום לנו?

o        כמה אתה מכיר את המערכת שאתה רוצה להוביל?

o        לכמה קדנציות אתה מגיע?  האם תתחייב להגבלת קדנציות?

  • שקיפות ואמינות

o        מה עיסוקך הנוכחי?  וכמה הוא חשוף לציבור ומה ניתן ללמוד ממנו?

o        האם תתחייב לחשיפת יומנך לציבור אחרי הבחירות?

o        כיצד הנך מממן את מערכת הבחירות?

o        מה התוכניות שלך ומה המצע שלך, והאם הוא זמין לכל?

  • תחבורה ותכנון

o        כיצד אתה מתכוון לקדם תחבורה ציבורית?

o        מה התוכניות שלך לבניין העיר?

לכו לשמוע. לכו לשאול שאלות. ארגנו חוג בית. עקבו בקביעות אחר המועמדים והתנהלותם. “תציקו” להם. דחפו אנשים אחרים להתערב ולהתעניין. זה חשוב!

ומשפט סיום למועמדים ולפעיליהם- שמרו על כבוד האדם וכבוד הציבור. המנעו מהכפשות מיותרות, הקפידו להסביר למה כדאי לבחור בכם, ואל תנסו להסביר לי למה לא כדאי לבחור באחרים. גם ביום שאחרי הבחירות נצטרך להמשיך לחיות ביחד, ואתם אולי תצטרכו גם לפעול יחד לקידום העיר שלכם במועצה.

 

תגובות