מצטיינים בינלאומיים: נבחרת הדיבייט של חטיבת הביניים “שרת” בכפר סבא העפילה לשלב הגמר בתחרות “גביע המלומדים” הבינלאומית

תלמידי חטיבת הביניים “שרת” בכפר סבא העפילו לגמר תחרות “גביע המלומדים” הבינלאומית שתתקיים בחודש נובמבר באוניברסיטת “ייל” שבארה”ב. זאת על רקע הישגיהם המרשימים בתחרות שהתקיימה לאחרונה בברצלונה שם זכו במספר רב של מדליות זהב וכסף בקטגוריית ה”סניור” לתלמידי כיתות ט’ וה”ג’וניור” לתלמידי כיתות ח’.

בתחרות שהתקיימה בברצלונה השתתפו כ- 3,000 תלמידי מכ- 60 מדינות ברחבי העולם. נבחרת תלמידי מסלול כיתות המחוננים בחטיבת “שרת”, בהובלתה של רכזת המסלול הגב’ מימי שני חלפון ובהדרכתה המקצועית של הגב’ חיה ג’ילט גינל, השתתפה לראשונה בתחרות,  וייצגה את העיר כפר סבא.

במסגרת זו, התלמידים הציגו בדוכן תוצרים ישראליים. התלמידים מרחבי תבל התכבדו בדוכן הישראלי ב”במבה”, וב”שקדי מרק”. התלמידים למדו את חבריהם לרקוד “הורה”. בנוסף התקיים לסיום התחרות נשף, בו ניתן ביטוי לעובדה, שמוסיקה וריקוד משותפים לילדי כל העולם, ולעובדה שבאמצעות מוסיקה ושמחה נשברים מחסומים פוליטיים ותרבותיים רבים.

“גביע המלומדים העולמי” הוא שמה של תחרות אקדמית בינלאומית המיועדת לקבוצות תלמידים, וכיום משתתפות במסגרת התחרות יותר מחמישים מדינות, ביניהן גם ישראל. התחרות נוסדה בשנת 2006 בידי בחור צעיר בשם דניאל ברדיצ’בסקי, יהודי מלוס אנג’לס. התחרות גדלה במהלך השנים הן בפופולריות שלה, והן בהכרתה העולמית, והיא עתידה להפוך ולהיות לתחרות האקדמית המובחרת בעולם. סמלה של התחרות היא חיית האלפקה, המאופיינת במזג נוח.

מטרת התחרות היא “יצירת קהילה בינלאומית של משכילים ומנהיגים עתידיים”. לצד התחרות שבו, מדגיש “גביע המלומדים העולמי” גם את הצד החברתי, ומתמקד בהבאת תלמידים שונים מתרבויות שונות לדיון משותף בנושאים, בעיות ורעיונות המתקשרים להווה ולעתיד. התלמידים נבחנים במיומנויות של כתיבה טעונית, ידע רחב במגוון נושאים, דיבור בציבור- “דיבייט”. המדליות ניתנות על הישגים אישיים והישגים קבוצתיים של שיתוף פעולה.

ליאורה גונן, מנהלת בית הספר, “אני וכל צוות ביה”ס גאים בתלמידינו ובהישגים המרשימים אליהם הגיעו. אני מברכת את מימי, רכזת המחוננים,  על הכנסת היוזמה המאתגרת לביה”ס ואת חיה, רכזת מקצוע האנגלית , על ההובלה המקצועית וההשקעה הרבה שנעשתה בדרך יצירתית, חדשנית ובחוות יצירה בהכנת התלמידים לתחרות. חוויה נפלאה זו תלווה את התלמידים כמזכרת נפלאה מחטיבת שרת”.

תגובות