רפי סער, מועמד לראשות העיר כפר סבא: “כפר סבא עלולה לאחר את הרכבת”

רפי סער, מועמד לראשות העיר כפר סבא: “כפר סבא מפגרת מאחורי גוש דן. בעוד כפר סבא טיפלה בתשתית המסילה הכבדה, גוש דן התקדם אל עבר הרכבת הקלה. מדובר במשימה התכנונית הראשונה שלי אחרת נגיע במהירה לנקודת אל חזור בתחום התחבורה”.

בשנת 2011 החלו עבודות הרכבת הקלה כאשר התחזית היא שבעוד פחות מעשר שנים, מערכת התחבורה הציבורית בגוש דן תשנה לחלוטין את פניה ותהפוך לרשת מודרנית של רכבות תחתיות, קלות ואוטובוסים רבי קיבולת הנוסעים בנתיבי תחבורה ציבורית בלעדיים, השאלה היא איפה הצפון בכל הסיפור הזה ?

אז במקביל לקווים הירוקים והצהובים הוכנה תכנית “הקו הוורוד” –  BRT השרון . הקו הזה היה אמור להיות קו רוחבי אשר חוצה את השרון ממזרח למערב, דרך כפר סבא, רעננה והרצליה. במסגרת הפרויקט היו אמורות הערים בשרון לזכות לשדרוג התשתיות והמרחב הציבורי במימון המדינה.

אבל, בשנת 2014, נאלצה חברת נת”ע להכריז על הקפאת הפרויקט עקב סירובו של ראש עיריית רעננה, זאב בילסקי, להנפיק אישורי בנייה לפרויקט והפרויקט הוקפא. ואז בשנת 2017 , במסגרת תכנית המתאר השנויה במחולקת מאוד בעיר כפר סבא, חוזר לחיינו הקו הוורוד בדמות נת”צ בוויצמן לאורך האחוזה ועד הרצליה אך עם אפס הכנה, תשתית ובעצם – הקו הזה הוא פלסתר שיובל לעוד הרבה בעיות תחבורה צפויות.

רפי סער: “בעוד הקו האדום הולך לשנות את פני גוש דן, כפר סבא נשארת מאחור. כפר סבא מגלה חולשה גדולה מאוד בעוד גוש דן מצאה את עמוד השדרה של מערכת התחבורה הציבורית שלה אשר הולך לשפר את איכות חיי התושבים. במסגרת תכנית העבודה שלי לעתידה של כפר סבא ובמסגרת התכנית לפתרון מצוקת החנייה והתחבורה בעיר בכוונתי לפעול במרץ על מנת להקים בעיר רכבת קלה. שוחחתי בנושא לאחרונה עם שר האוצר, משה כחלון ובכוונתי לפעול מול שר התחבורה ומשרדו בנושא עם היבחרי”.

עד שתושג התקדמות בעניין הרכבת הקלה סער מתחייב להגדיל את מקומות החנייה בתחנת הרכבת לרבות מספר מקומות החנייה לנכים ולהקים קו “שאטלים” מהשכונות השונות בעיר לתחנת הרכבת שיהיה מהיר ויעל.

=

=

=

תגובות