ראיון בלעדי עם ראש העיר, צביקה צרפתי, המתמודד לראשות “אני רוצה לנצח, אני עובד בשביל לנצח ואני מאמין שבסופו של דבר בשלושים באוקטובר בשעה 24:00 בלילה, אוכל להגיד שהשלמתי המשימה”

צביקה צרפתי, לא חלם להיות ראש עיר, לא תיאר לעצמו שהגלגל יתהפך ולצד השנה אולי המשמעותית ביותר בחייו, חווה במקביל גם את השנה הטרגית ביותר, עם אובדנה של מינה ז”ל בת זוגו בשני העשורים האחרונים ואהבת חייו.

צביקה עם מינה ז”ל

לצד ההתלבטות בקבלת ההחלטה האם להתמודד על ראשות העיר, סעד את מינה ז”ל וטיפל בשוטף בענייני העיר, כאשר מעל העירייה ריחפה בכל אותה תקופה עננה אפורה כבדה המאיימת לחולל סערה. בכירים בעירייה זומנו לתת עדות במסגרת חקירת יאח”ה על רקע כתב האישום שהוגש נגד ראש העירייה לשעבר, יהודה בן חמו. בציבור הייתה אי ודאות. האם בכירים בעירייה ידעו ושתקו, מי שותף למעשיו של בן חמו ועוד.

צרפתי כבר בשלבים הראשונים נוקה מכל חשד. אמנם היה מספר 2 של בן חמו וממלא מקומו אבל כל מי שמכיר את בן חמו יודע שדרך התנהלותו בעירייה מול העובדים הייתה בעיקר בהנחתת הוראות, או בעצם פקודות. צרפתי ובן חמו לא היו חברים ולא פעם הוציא בן חמו זעמו גם על צביקה.

צרפתי התרגל במהלך השנים לשיטות העבודה של בן חמו ולהנחתות וידע בדרכו לנווט דרכו. רבים מתומכיו של בן חמו בעבר, למדו להכיר בדרך את ממלא מקומו והתאהבו. התחברו ליושרו של צביקה, להגינותו ולמדו להכיר שפיו ולבו שווים. הוא לא יאמר או יבטיח בכדי לרצות אף אחד. יכול – יבצע, לא יכול – יאמר את האמת. ראה מאמר אישי שכתבתי על צרפתי זה לא מכבר – לחצו כאן.

תוכלו לפגוש את צרפתי בחוגי בית, במטה שלו ברחוב רוטשילד 54 , במפגשי רחוב עם הפעילים, בימי שישי או בקניונים

 

השבוע נפגשנו עם ראש העירייה צביקה צרפתי לראיון חג מיוחד.

ראש העירייה צביקה צרפתי

 

 

מאת: אירית מרק

צביקה, מה הבעיות המרכזיות שכפר סבא מתמודדת איתן כיום?

“הבעיות שכפר סבא מתמודדת איתם כיום הם נושא פיתוח ותכנון העיר, ותכניות קיימות שהתעכבו בחודשים האחרונים, נושא תחבורה, ונושאים שוטפים שעיר מתמודדת איתם”.

אלו אג’נדות חברתיות בכוונתך לקדם?

“גם בתקופתי כסגן, או מ”מ, או ראש עירייה כעת, אני איש של אנשים, והחברה מאוד חשובה לי. חשוב לי להמשיך לשמור על כפר סבא כפי שהיא ולהסתכל במבט בגובה העיניים לכל איש ואיש, זו האג’נדה החברתית הכי חזקה שאני יכול לשמור או להוביל”.

דעתך על מועצת העיר היוצאת?

“לא יכול לומר דברים רעים על מועצת העיר היוצאת, אני חושב שמועצת העיר היוצאת הוכיחה, במשבר הכי גדול, שהיא מועצה אחראית, עצם זה שהצלחנו ביחד, להוביל את העיר בשנה וחצי האחרונות, מוכיחה שהמועצה בסה”כ הייתה מועצה שחושבת על העיר כפר סבא ואני מודה למועצה היוצאת שתמכה בי וגם לאלו שלא תמכו בי”.

מה הסיכוי שלך לדעתך ?

“אני רוצה לנצח, אני עובד בשביל לנצח, ואני מאמין שבסופו של דבר בשלושים באוקטובר בשעה 24 בלילה אני אוכל להגיד שהשלמתי את המשימה”.

מה יש לך להציע לצעירים בעיר? 

“בעניין הצעירים יש תכניות לא מעטו ואני מקווה מאוד שפיתוח אזור התעשייה המזרחי ושינוי תבע באזור תעשייה הישן, בתעש, יביא מקומות תעסוקה רבים ואופק ותעסוקה למחפשי עבודה. בנושא הדיור, הבעיה היא בעיה לא רק של העיר כפר סבא ולמרות זאת בכפר סבא אנחנו מחפשים כל דרך להשאיר את הצעירים בעיר”.

איך?

“אם דרך היתרי בניה שאנחנו מאשרים ששליש בכל פרויקט בניה יהיה דירות של עד 75 מטר ויש פרויקט גבעת אשכול, שהחברה הכלכלית מובילה בשיתוף עם יזם, שמחירי הדירות יהיו זולים בכעשרה אחוז ממחיר השוק, הגרלות ראשונות כבר היו. מדובר על דירות לצעירי העיר עד גיל 50, שאין ברשותם דירה. יש עוד פרויקט על הנייר שכפר סבא תהיה מוכנה בשלושה תנאים – מציאת פתרון להקצאת שטחים לאזור התעסוקה, חידוש הדיונים על כביש 541 שיחבר את כביש 4 וכביש 2 שיצור יציאה ישירה מהעיר, לדרוש שיוקצו כמה מאות דירות לתושבי העיר כפר סבא”.

בעד או נגד פתיחת עסקים בשבת?

“אני בעד חוק העזר העירוני. מה שחוק העזר העירוני מורה אני בעד. אני בעד לשמור על אחדות בין דתיים וחילונים ואם דברים יעשו בהסכמה אז כך זה יהיה, לא יהיה כאן דבר שייעשה כמחטף. כראש עיר אני צריך לשרת את כולם, הדעה האישית שלי לא מעניינת, חשוב מה יהיה טוב לכולם”.

האם בכוונתך לשמר הסטטוס קוו?

“אני חושב שהוכחתי את יכולתי לדבר ולאחד בין כל האוכלוסיות ואני מאמין שבחכמה ובדרך שהובלתי, החיבור בין החילונים והדתיים בכפר סבא יהיה חיבור מאחד ובסופו של דבר אני מאמין שהסטטוס קוו ישמר”.

תחבורה ציבורית בשבת?

“הסטטוס קוו צריך להשמר כאן ובכל מקרה מדינת ישראל היא הקובעת, לדעתי האישית אין צורך בתחבורה ציבורית בשבת”.

איך אתה מגדיר את עצמך? חילוני? מסורתי?

“חילוני ואני אומר את זה בכל מקום, גדלתי בבית חילוני ואני כמו שאני, אמיתי בחיים וגם במסר הזה אני אמיתי. אני מכבד כל אחד באשר הוא ואנשים דתיים יודעים ומודעים לכך”.

מה עמדתך לגבי מהיר לעיר?

“פרויקט חשוב מאוד, אני חושב שלקחתי החלטה נכונה למרות כל הביקורות שהיו כלפיי אולי נצליח סוף סוף לפתח את התחבורה הציבורית, כפר סבא מקבלת רחוב ויצמן חדש, וכמי שמכיר את התקציב העירוני ומנהל כיום את העיר אני לא מוכר אשליות ולכן אני אומר שהפרויקט הזה נתן לנו הזדמנות לשקם את רחוב ויצמן. הפרויקט החל בעבודות תשתית תת קרקע ונטפל גם בתשתיות תת קרקעיים על הדרך, הפרויקט ייקח כשלושים חודש אבל רחוב ויצמן תמיד יהיה פתוח ונגיש לסוחרים”.

אתה רואה עצמך כמנהיג ?

“אני רואה את עצמי כמנהיג עם מנהיגות שקטה, שסומך על האנשים סביבו, ומוביל מדיניות שמתאימה לעיר כפר סבא”.

 האם תכהן כחבר מועצה אם לא תצליח להיבחר?

“בוודאי, מי שמכיר אותי יודע שאני אדם פשוט וגם כשנבחרתי לראש עיר לא השתניתי וגם לא אשתנה בעתיד. ההתמודדות שלי היא שליחות וצוואה שאני מקיים עבור מינה זוגתי זיכרונה לברכה כי היא תמיד אמרה לי שהיא מאחוריי בכל החלטה שאקבל”.

כמה כסף אתה הולך להוציא על הבחירות?

“הצבנו לעצמינו תקציב של כ-800 אלף שקלים ”

עם איזה מתמודד לראשות הקשר שלך יותר חם?

“אני בקשר עם כולם, אני מדבר עם כולם, אני אדם חברותי”.

לראש עירייה אין כמעט חיים אישיים. איך אתה מתמודד עם זה

“אני מתמודד עם זה טוב, אני לא מהיום בחיים הציבורים גם בתור סגן וממלא מקום הפעילות שלי הייתה דומיננטית כמו שאמרתי אני חושב שזו השליחות שלי להיות עבור תושבי העיר 24/7 “.

מה בעניין בעלי החיים? איך בכוונתך לקדם הנושא?

“אני אוהב בעלי חיים יש לי חתול וכלב בבית, ככה זה שנקודת המוצא היא אהבה לבעלי חיים, אני בעד הקמת גינות כלבים, כפר סבא היא אחת הערים עם מספר גינות הכלבים הגבוה ביותר, פינות האכלה זה רעיון שעלה אצלי כבר לפני מספר שנים שיהיה מסודר וזה כבר פועל, עשינו פיילוט ואני בעד”.

האם תתחייב לכהן רק 2 קדנציות?

“כן, בלי לחשוב אפילו פעמיים, זה בגיל המתאים שאני אצא לפנסיה גם מאגד וגם מכאן”.

ביקורת בעיתונות משפיעה עליך ?

“אני לא אדם שנפגע, אני לוקח הכל בפרופורציה במיוחד לנוכח מה שעברתי בחיי, אני לוקח לעצמי ויודע להתמודד עם זה, אני לא נעלב, לא מתעכב, החיים שלי מתפתחים קדימה”.

וטוקבקים?

“אני קורא טוקבקים, אבל האמת שאני לא נגרר לשם, אני חושב שאנשים מבזבזים זמנם ברוע מיותר במקום לתעל למקום חיובי ואני משתדל תמיד ללכת לכיוון החיובי. יש הבדל בין צביקה שהיה בסיטואציה שונה כסגן ראש עיר ויש את צביקה שכיום ראש עיר הלוקח בצורה מכילה. אני קורא את הביקורת ולפעמים גם לומד ממנה, אבל, לא נגרר אחר הדברים השליליים”.

מה הקשר שלך עם בן חמו?

“אנחנו לא בקשר זה זמן מה, יהודה ואני לא בקשר כבר כשנה וחצי”.

על איזה רקע הייתה המריבה ביניכם?

“הוא הפסיק לדבר איתי, לא יודע למה, תישאלי אותו. לא הייתה מריבה, פשוט הקשר הופסק, אני חושב שיהודה בן חמו היה ראש עיר מצוין, עשה דברים טובים לעיר והטעות שהוא עשה תידון בבית המשפט, כל עוד לא הוכחה אשמתו, הוא חף מפשע”.

נשמע שאתה סלחן כלפי מי שפגע בך מאוד.

“אין תגובה”.

מה עם טענות ההורים על הזנחת חטיבת שרת?

“השנה העלינו את תקציב הפיתוח בתחום החינוך ביותר מכפול, מעשרה ל-23 מיליון שקלים, כולל שיפוצי קיץ, אני חושב שהעליה הזו מאוד משמעותית ואני מקווה שבמהלך השנים הבאות נכפיל את התקציבים ונסגור את הפערים שנוצרו. ננסה לקדם את יתר מבני החינוך, בתי ספר וגנים. נפגשתי עם ההורים וכל דבר בטיחותי יוסדר לאלתר עד פתיחת שנת הלימודים, עובדים צוותים שלמים להסדרת סביבת לימודים טובה לכל ילד בכפר סבא”.

מה עם פתיחת ועדות התכנון והבנייה לציבור?

“לי אין בעיה, אני רק אומר שבוועדות תכנון ובניה יש גם התנגדויות, צריך לשקול את זה, אני בעד שקיפות באופן אישי, ככל שזה תלוי בי כראש עיר אני בעד, הכל פתוח, הכל שקוף, אני מאמין בחכמת ההמונים”.

מדוע הורדת מסדר היום את תכנית החינוך ?

“זה שהורדתי מסדר היום זה לא אומר שהתכנית לא טובה, ליהפך, התכנית טובה, התכנית חושבת נכון ומובילה את העיר כפר סבא לחשיבה שונה, מחוץ לקופסה, ואני חושב שהצוות עשו עבודה נפלאה. אין לי ספק שהתכנית תיושם ותבוצע ובהזדמנות הראשונה נעלה אותה שוב, כבר בתחילת הקדנציה הבאה. הורדתי אותה כי אני חושב שהתכנית צריכה לבוא בהסכמה והיו דברים לא סגורים. אני מאמין שבשיחות יהיה ליבון והנושא יוסדר. לא עבדו לשווא על התכנית”.

מדוע אתה לא מבקר בבתי הכנסת כפי שעושים מועמדים אחר?

“אני אדם חילוני, גדלתי בבית חילוני, שלא היה מסורתי באופיו, וכיום אני מתנהל כאדם אמיתי ואני לא חושב שזה נכון מצידי חודשיים וחצי לפני בחירות להגיע לבתי כנסת בשבת רק בגלל הבחירות. אני מכבד מאוד את הציבור הדתי, הולך לאירועים דתיים ומבקר בבתי כנסת, באמצע השבוע. אני לא אלעג לדת, ואסע מביתי המרוחק לבתי כנסת באזור המזרחי או המערבי, אחנה את האוטו ואכנס לבית הכנסת, ארגיש מאוד לא טוב עם עצמי בחילול השבת”.

אתה בעד בניה לגובה ?

“אני לא חושב שצריך לבנות לגובה, צריך לשמור על צביון כפרי קהילתי בעיר, מצד שני לא צריך להיות עיוור, ולהבין שיש מקומות, שלא נוכל לברוח מהחלטה לבנות מעל הגובה הממוצע בכפר סבא אבל לא מגדלים, להתחדשות עירונית יש לפעמים מחיר, שאנחנו צריכים לעשות נכון לעיר כפר סבא”.

האם אין מקום להפחית הארנונה לעסקים ?

“לעסקים הקטנים בעיר צריך לבדוק איך לחזק אותם, נושא הורדת הארנונה אינו בידו של הרשות יש רגולטור שנקרא משרד הפנים, שהוא האחראי, עסקים צריך לחזק וצריך לחשוב איך, אני הראשון שאעשה שיתוף ציבור עם הסוחרים כדי להגיע לתובנות, אקים צוות לאחר הבחירות שיבדוק הנושא”.

מה עמדתך לגבי העלאת מסי ארנונה, האם זה בתכנית?

“לא, לא בתכנית”.

מי לדעתך יגיע לסיבוב שני ?

“אני מקווה לנצח בסיבוב הראשון, אני חדור מטרה ומקווה שהבחירות יסתיימו בסיבוב הראשון”.

 

 

אסוציאציות בקטנה  -  הפנינו למועמד לראשות העיר צביקה צרפתי מספר אסוציאציות לתשובה בשליפה והנה תשובותיו לפניכם

 

מרכז כפר סבא – נחדש

תחבורה ציבורית – צריך יותר

השכונות הירוקות – מקום טוב לחיות בו

אצטדיון הכדורגל – צריך לשקם

נהג אגד – מקצוע טוב

צעירים בכפר סבא – צריך לדאוג להם

בתי כנסת – טוב להתפלל

איתן צנעני – שותף טוב

הדר לביא – חברה

מירית שקד ברק – אשה ראויה

עילאי הרסגור – תחבורה בשבת

משה נח – איש טוב

התמודדות לכנסת – לא בשבילי

קניונים – יש מספיק

רחוב ויצמן – לחדש

קולנוע עמל – צריך לשמר

יהודה בן חמו – היה ראש עיר

בחירות – דבר טוב

חי אדיב – ראש עיריית הוד השרון לשעבר

יובל לוי – אופוזיציה

רפי סער – אחד מהמתמודדים

דני הרוש – אין תגובה

צביקה צרפתי – ראש עיר טוב

עיריית כפר סבא – ארגון טוב

עיתונות מקומית – אוהב אותה

סקרים – רק להסתכל עליהם

יוסי סדבון – מועמד ראוי

 

 

 

תגובות