המדריך המלא לתביעות אובדן כושר עבודה

=

ישראלים רבים סובלים מדי שנה מפגיעות גופניות ונפשיות אשר מקורן הישיר הוא מקום העבודה שלהם. פגיעות אלו משבשות את מהלך החיים, גורמות לנכות תפקודית ומוכרות על ידי הביטוח לאומי, משרד העבודה ועל ידי הרגולטור המקומי. אז מה אתם יכולים לעשות אם גם אתם נפלתם קורבן לתנאי עבודה שפשוט הרסו לכם את החיים? הנה המדריך המלא.

פנייה לעורך דין מתאים

פנייה לייעוץ משפטי והבנת הזכויות שלהם הם ללא ספק הדבר הכי חשוב שאתם צריכים לעשות. מומלץ לפנות אל עורך דין מומחה לאובדן כושר עבודה בכדי להכיר מקרוב את כל התהליך ולממש את הזכויות שלכם. לא כדאי לפנות לכל עורך דין, אלא אך ורק לכזה אשר זוהי התמחותו הבלעדית ואשר יש לו רקורד מוכח בתחום הזה. עורך הדין איכותי, יידע לאן להפנות אתכם ולספק לכם עוגן במאבק המשפטי שמצפה לכם.

שורה של בדיקות רפואית שיקבעו את היקף הנזק

לאחר הייעוץ המשפטי הראשוני, אתם תתבקשו לערוך מספר בדיקות רפואיות אשר יהיו התשתית לכל התביעה שלכם. בחלק מהמקרים יש לערוך צילומי רנטגן, סקירות CT או אף בדיקת MRI. המטרה של שלב זה היא להוכיח מעבר לכל ספק שהבעיה שממנה אתם סובלים הינה מצב אובייקטיבי אשר פוגם לכם באפשרות להתפרנס. בדרך כלל, יש צורך לפנות לרופא מומחה בכדי לפענח את הממצאים.

היעזרות ברופא מומחה

כאמור, פנייה לרופא מומחה תאפשר לכם לאשש את חששותיכם ולקבל גושפנקה מדעית לסבל שלכם. לפיכך, מומלץ לפנות לרופא אשר מחזיק בהתמחות ייחודית בפגיעה שאותה אתם סוחבים ואשר יש לו מוניטין של ממש בתחומו. רופא שכזה יידע לספק חוות דעת איכותית לבית המשפט. בלא מעט מקרים העניין יאלץ אתכם להשקיע מעט זמן וכסף, אולם מדובר בהשקעה חד פעמית שתעזור לכם בכל דיון משפטי עתידי.

תביעת מקום העבודה, הביטוח הפרטי והביטוח לאומי

חשוב לזכור שעומדת לכם הזכות לתבוע שלושה מוקדים שונים בכדי לקבל את מלוא הזכויות שלכם. מקום העבודה שגרם לפגיעה הוא ללא ספק המוקד הראשון, אך גם ביטוח לאומי הוא אפשרות שאסור לכם לשכוח. מלבד זאת, במידה ואתם מחזיקים בביטוח פרטי, ניתן לתבוע את מימוש הפוליסה שלכם. הסכומים שתקבלו (ומשך התקופה שתקבלו אותם) שונים מגוף לגוף, אך חשוב לוודא שאתם מנצלים את כל האפשרויות שעומדות בפניכם.

קביעת אחוזי נכות וקבלה של קצבה

הגופים הפרטיים (ביטוח המעסיק והפוליסה הפרטית) והגופים הציבוריים (ביטוח לאומי) לא ימהרו לשלם לכם את כספכם. משום שהם רגילים לתביעות קנטרניות רבות, אתם תאלצו לעבור שורה של ועדות רפואיות שונות. ההליך אמנם לוקח זמן אך הוא הכרחי בכדי שתקבלו את הקצבה החודשית שמגיעה לכם. חשוב לזכור שבמקרה של אובדן כושר עבודה, הביטוח הלאומי יקבע את אחוזי הנכות שמתאימים לכם.

=

=

תגובות