רפי סער חושף את תכניתו למערכת החינוך בכפר סבא

רפי סער:” בהנהגתי, מערכת החינוך בכפר סבא תהיה פורצת דרך, חדשנית ותבטיח לתלמידים ולצוותי החינוך סביבה ארגונית, פיזית ופדגוגית המעודדת אהבת למידה, חדוות גילוי, יצירתיות, מקוריות, סולידריות חברתית ומעורבות קהילתית”.

 

ד”ר אסנת ספורטה מצטרפת לרשימה של רפי סער

 

רגע אחרי פתיחת שנת הלימודים חושפים רפי סער, מועמד לראשות העיר וד”ר אוסנת ספורטה, חברתו לרשימה את התכנית למערכת החינוך בכפר סבא ומוכיחים לנו כיצד הלכה למעשה הניסיון הרב שלהם פועל בשבילנו.

סער מגדיר חזון ברור למערכת החינוך: “מערכת החינוך של כפר-סבא תוביל את התחדשות החינוך הציבורי בישראל ע”י הצבת מטרות ויעדים ברי השגה. זה מתחיל בהחלטה עקרונית לשים את החינוך בראש סדר העדיפויות, עובר דרך הגדלה משמעותית של ההשקעה העירונית וממשיך בהובלת שינוי שמערב את מיטב אנשי החינוך והמוחות שיש לנו בעיר, לתכנון מחודש של החינוך הכפר-סבאי”.

בכוונת סער להקים מועצה חינוכית בעלת מעמד סטטוטורי. המועצה תהיה מורכבת ממנהלי מחלקת החינוך, נציגי המנהיגות החינוכית בעיר, נציגי תלמידים וועד ההורים העירוני. בנוסף, במועצה ישבו אנשי אקדמיה ויועצים המתמחים בתחום הפדגוגי. המועצה תפיץ מדי שנה שני סקרי איכות ושביעות רצון, באמצע השנה ובסופה. סער: “בהנהגתי, כפר סבא תהיה העיר הראשונה בארץ שמאמצת מודל מחייב שכזה אשר נועד לקדם את ילדי העיר ולתת תמונות מצב ברורה על מערכת החינוך ועל צרכיה”.

לאחר מכן מציג סער את המעבר ממערכת חינוך סגור לפתוחה – הרעיון הוא לעבור למערכת אשר תאפשר לתלמידים לבחור מבין מגוון תחומי עניין, מגמות ותכנים. התוכנית תאפשר מעברים בין בתי הספר, תוך הישענות על התמחויות שונות של כל אחד ממוסדות החינוך בעיר. בצורה זו, מערכת החינוך העירונית תפתח כיתות המתמחות בתחומים שונים תוך מתן אפשרות להתניידות התלמידים והמורים בין המכלולים החינוכיים. הדבר יאפשר לעירייה להשקיע משאבים רבים יותר בתשתיות, ולתלמידים – ליהנות מהתשתיות המתקדמות ביותר בכל תחום.

בהמשך, תוכלו למצוא את תכניותיו הרבות בכל תחומי החינוך – חינוך משלים, חינוך ערכי- חברתי וחינוך מיוחד.

בכוונתו של סער להקים מינהל חינוך, נוער, רווחה וקהילה שייתן מענה כוללני ומקיף לתלמידים ולצוותי החינוך, ליישם מודלים פדגוגיים חדשניים המבוססים על מעורבות גבוהה של התלמידים, להקים מרכזי מצוינות בתחומים שונים ולהקים אקדמיה עירונית למנהיגות חינוכית.

זאת ועוד, מתוך התפיסה כי לסביבת לימודים השפעה ישירה על הצלחת התלמידים, בכוונתו של סער לשדרג את התשתיות הפזיות ולצייד את מוסדות החינוך מחדש. בנוסף בהנהגתו תושלם הקמת מוסדות החינוך לרבות חטיבות בינים, מעונות יום, גני ילדים ומבני חינוך נוספים.

בתחום החינוך הבלתי פורמאלי אומר סער :”אני מאמין שחינוך טוב לא מסתיים עם הצלצול. כדי לקדם ערכים חינוכיים וחברתיים עלינו לחזק את החינוך המשלים בכפר-סבא ולקחת אחריות על חינוך ילדינו גם מחוץ לשעות החינוך הפורמליות”. במסגרת התכנית תתבצע השקעה נרחבת בצהרונים, תופעל תכנית פעילות קבועה בשכונות, תתקיים השקעה בתנועות הנוער ובנספים עצמם, יוקמו מרכזים קהילתיים ויפעלו תכניות בידור ופנאי לבני הנוער.

בתחום החינוך המיוחד אומר רפי: “מערכת החינוך של כפר-סבא תוביל תפיסה חברתית ומדיניות של הכללה, מתוך אמונה כי חברה מכלילה היא חברה חזקה”. במסגרת התכנית, הכשרה מקצועית של הסייעות, ליווי ההורים, הגברת שיתופי הפעולה בין מוסדות החינוך הרגיל ומוסדות החינוך המיוחד, עידוד ארגונים חברתיים ועסקים למתן מענים מותאמים לתלמידים עם צרכים מיוחדים. והקפדה על נציגות של תלמידים עם צרכים מיוחדים והוריהם בכל הפורומים העירוניים הרלוונטיים.

 

תגובות