הסתערות הפיקטיביים על קבוצת הבחירות של כפר סבא בפייסבוק

ידוע לכל כי פרופיל פיקטיבי ניתן לפתוח בדיוק בשתי דקות ואת זה גילו גם כאלה המנסים להסית, לחרב, לרדוף ולהעליל על מועמדים מסוימים.

בשבוע האחרון נפתחו עשרות פרופילים פיקטיביים עם תמונות הלקוחות מאתרים שונים ברחבי העולם, בתמונות נראות נשים בעיקר. פרופילים פיקטיבים אלו בפייסבוק מסתננים גם לקבוצות ווטסאפ מקומיות העוסקות בבחירות.

הפיקטיביים ממררים למועמדים את החיים: הם רודפים אותם, מפמפמים מידע לא רלוונטי עליהם, על עברם, מנבאים עתידם, מסיתים נגדם, חוצים כל קו אדום בהשמצות פרועות ועוד.

בקבוצות כפר סבא שלנו וקבוצת הבחירות בפייסבוק ובווטסאפ עוברות סינון קפדני אך ברחבי הרשת, אין שליטה ונראה כי על פי מידת החריגות לא מן הנמנע שהמשטרה תיאלץ להתערב.

זהירות ! פרופיל מזויף הוא פרופיל “ללא חיים”, בפייסבוק, ללא חברים, ללא תנועה בדף. אל תאשרו פרופילים כאלה המנסים להתחבר אליכם, כי כל צירוף של חבר “אמיתי”, למצבת החברים של הפיקטיבי, עלולה להפוך אותו כ”כשר”, בעיני אחרים המתרשמים מחברים משותפים.

מערכת הבחירות הזו מדרדרת למצבים מסוכנים. ראו נא את הפרופיל הפיקטיבי הזה לפניכם.
הפרופיל המזויף, גנב ומתחזה לצעירה מארה”ב, שכלל אינה יודעת שתמונתה נגנבה ע”י מחבל.
הפרופיל הזה מעלה בדף שלו הפרטי השמצות שהשערות סומרות בעת קריאת הפוסטים והתגובות.
הפרופיל הזה מסוכן הרבה יותר מקודמיו, משום שמי שהמציא אותו, המציא עוד כחמישים דומים, המגיבים לאותו פרופיל. דבר כזה טרם נעשה כאן בכפר סבא.

העיתונאית אירית מרק מתייחסת לנושא בחומרה “אני אישית הייתי הולכת למשטרה! ואני ממליצה לכל מועמד שכותבים עליו לפנות מיד למשטרה ולהנהלת פייסבוק. להסיר ולגנוז פרופיל זה.
זו סכנה רבותיי! מי שמעז לעשות כזה דבר ולהמציא 50 פרופילים מזוייפים בכדי להקנות לזה משמעות וכאילו מדובר בתגובות אמיתיות, זו התחזות, גניבת דעת קהל, ויש כאן משפטנים טובים ממני שיידעו לתאר עד כמה זה חמור ! למשטרה ומיד ! זו הסתה. התססה שיכולה להגמר רע מאוד !!
כנסו לפרופיל הזה ודווחו לפייסבוק”.

 

 

 

 

 

תגובות