50 סטודנטים כפר סבאיים יקבלו מלגה על סך 10,000 ₪

המילגה מוענקת ע”י קרן ספיר, עיריית כפר סבא ומפעל הפיס.

קרן המלגות ע”ש שושנה ופנחס ספיר, מרכז הצעירים בעיריית כפר סבא ומפעל הפיס מעניקים כמידי שנה מלגות לסטודנטים תושבי העיר, בגובה של כ- 10,000 ₪, בתמורה לשעות התנדבותיות בקהילה בהיקף של 130 שעות. השנה נבחרו בהליך קפדני וארוך 50 סטודנטים כפר סבאיים. המלגה מוענקת במטרה לעודד את התושבים לרכוש השכלה אקדמית וכן מקצוע לחיים, מתוך הכרה בחשיבות החינוך וההשכלה לפיתוח האישי ולחוסנה הכלכלי של מדינת ישראל.


קרן המלגות הוקמה לזכרם של שושנה ופנחס ספיר ז”ל, תושבי העיר שהיו פעילים למען רווחת הפרט בעיר. המלגה מוענקת מזה למעלה מ- 40 שנים עבור תמיכה בלימודי השכלה גבוהה לבני העיר.
פנחס ספיר (1906-1975) שהיה אזרח הכבוד הראשון של כפר-סבא, כיהן בתפקידים ממלכתיים רבים, ביניהם שר האוצר, שר המסחר והתעשייה, חבר כנסת, מנכ”ל מקורות, יו”ר הסוכנות היהודית ועוד. בתפקידים אלו הניח את היסודות לכלכלת ישראל ופיתוח המשק ומאדריכלי המשק ומעצבי הכלכלה בישראל בשלושת העשורים הראשונים של המדינה. הוא גייס הון ציבורי ופרטי להשקעות, יזם הקמת מפעלים באזורי פיתוח, דגל ועסק בהקמת מקומות תעסוקה ברחבי הארץ ופעל להרחבת מערכת החינוך ושירותי הרווחה, וכך הטביע חותם אישי על תחומי הכלכלה והמשק.
שושנה ספיר (1906-1971) הייתה פעילה בהתנדבות בארגון אימהות עובדות בכפר-סבא ועסקה בפעילות למען רווחה של תושבי כפר-סבא ועזרה לפרט.


רק לאחרונה התקיים תהליך איתור סטודנטים עבור המלגה, וזאת בכפוף לעמידה בקריטריונים אקדמיים וכלכליים, כמו גם נכונות להשתתף בפעילות לטובת הקהילה.


זהר טל, דירקטור בקרן המלגות ע”ש שושנה ופנחס ספיר והנכד הבכור,”המלגות לבני העיר כפר סבא מהוות דרך הנצחה ראויה לשושנה ופנחס ספיר, המייצגת את דאגתם לפרט והרצון לסיוע יחד עם שמירה על עיקרון התרומה לקהילה. מפעל המלגות, אשר הוקם לפני עשרות שנים, מסייע למימוש רכישת השכלה גבוהה לבני העיר. קידום החינוך והרחבת ההשכלה שימשו כמטרה נעלה במימוש משנתו ומדיניותו של פנחס ספיר, לאורך שנות עשייתו בשרות הציבורי ותרומתו בבניית יסודות המשק והכלכלה, בתפקידיו כשר האוצר, שר המסחר והתעשייה ויו”ר הסוכנות היהודית. זאת בנוסף לעשייתו המשמעותית ביצירת פתרונות תעסוקה, בצמיחת הכלכלה, בעידוד התעשייה ובעיקר בתמיכה ביישובי הפריפריה”.


מירב הלפמן, מנהלת אגף נוער צעירים וקהילה,”העיר כפר סבא מעודדת את צעיריה להשכלה גבוהה, אנו רואים ערך בשילובם של הסטודנטים שלנו בקהילת העיר ובהתנדבות עם קהילות שונות. המלגה מאפשרת להם בנוסף לרכישת השכלה גם מרכיב של התנדבות ורגישות לאחר”.
למידע נוסף ניתן לפנות למרכז צעירים – 09-7640720, דוא”ל:tzeirim@ksaba.co.il

 

מירב הלפמן

תגובות