גאווה עירונית: גד רייך, תושב העיר ויועץ ראש העיר לענייני ערים תאומות גרמניות בהתנדבות, קיבל אות כבוד מהעיר הגרמנית וויסבאדן

גאווה עירונית: גד רייך, תושב העיר ויועץ ראש העיר לענייני ערים תאומות גרמניות בהתנדבות, קיבל אות כבוד ומדלייה על פעילותו, מהעיר התאומה וויסבאדן. את ההוקרה קיבל גד רייך במעמד מרגש בעיר הגרמנית, ובו נכחו: ראש העיר וויסבאדן- סוון גריש, יו”ר מועצת העיר- קריסטה גבריאל, ומשלחת ספורט כפר סבאית.

=

=

 

גד רייך, תושב העיר כפר סבא מזה 41 שנים, פעיל בקשר עם שתי הערים התאומות הגרמניות של כבר סבא- וויסבאדן ומולהיים על הרוהר, מאז תחילת שנות ה -90. לפני 22 שנים יצאה משלחת תושבים, במסגרת החילופים השנתיים, כאשר אשתו אביטל, כיום גמלאית העירייה, הייתה מנהלת המשלחת ואילו גד שימש כמתורגמן. מכאן קצרה הדרך וגד הפך למתורגמן הבלתי רשמי של ראשי העיר כפר סבא, חבר בוועדת ערים תאומות ויועץ ראש העיר לערים תאומות גרמניות, בהתנדבות.

סוון גריש, ראש העיר וויסבאדן אמר במהלך הטקס המרגש כי “גד רייך פועל ללא לאות למען הידוק הקשרים ופיתוחם מזה שנים רבות. בין היתר הוא טיפל לפני כ-6 שנים בהקמת אנדרטת הסובלנות, יצירתו של האומן מויסבאדן מר קארל מרטין הרטמן. לפני כשנה עסק בהבאת תערוכה לישראל בנושא השואה והעמדת פושעים נאציים לדין במדינת הסן שוויסבאדן היא בירתה. על פעילותו זאת החלטנו להעניק לגד רייך את “מדליית התושב מזהב”,(Buergermedaille in GOLD)”.

תואר “מדליית התושב מזהב” שהוענקה, הינה מקבילה לתואר “יקיר העיר” הנהוג בכפר סבא. עוד נוסיף כי התואר מוענק זו הפעם השנייה, כשאת הראשונה קיבלה, לפני כעשרים שנים, מנהלת אגף התרבות- אילנה ברנע ז”ל.

יש לציין כי בין העיר כפר סבא לעיר הגרמנית וויסבאדן מתקיים קשר ארוך טווח המתקיים במסגרת ברית ערים תאומות. וויסבאדן היא העיר בירה של מדינת הסן בגרמניה, והיא שוכנת על גדות הריין. היא ידועה כעיר מרפא בה מעיינות חמים ואתרי נופש, מרכזי תרבות ופסטיבלים.

גד רייך, יועץ ראש העיר לענייני ערים תאומות גרמניות בהתנדבות, “התרגשתי מאוד מהמעמד המרגש שבו קיבלתי ממועצת העיר וויסבאדן את אות ההוקרה הייחודי. בין הערים, כפר סבא וויסבאדן, מתקיים קשר ארוך שנים של חילופי תרבות ופעילויות ספורט, ובשתי הערים מתקיימים מפגשים מעת לעת”.

תגובות