חטיבת בר לב בכפר סבא: מנהלת החטיבה אישרה חוג לבנים בלבד ועוררה סערה

=

חטיבת בר לב השייכת לאגף החינוך בעיריית כפר סבא, בניהולה של אורלי פרומן, יזמה פרויקט העשרה לבנים בלבד בחטיבה. מספר הורים כועסים פנו לראש העירייה, צביקה צרפתי, שהורה מיד לפתוח את חוג ההעשרה לבנים ובנות גם יחד.

בתגובה לפרשת ח”ץ חוקרים צעירים נמסר ממטה יוסי סדבון: “אפליה על רקע מגדרי לא צריכה להתקיים בשום מקום, ודאי לא בכפר סבא. אחד הנושאים אותם אקדם לאחר הבחירות יהיה יישום שיוון מגדרי ושוויון הזדמנויות, כלפי כל האוכלוסיות ובכל הנושאים: בנגישות לאנשים עם מוגבלות, בחינוך, בספורט, בתרבות ובכל תחומי החיים בעיר.

נשלב באופן משמעותי נשים במוקדי קבלת החלטות, נוביל הטמעת תכניות מגדר במערכת החינוך, נפעל לשינוי התקציב העירוני כך שיקדם שוויון מגדרי ונוביל תהליכים שיוטמעו במערכת העירונית בכפר סבא. זו הדרך הנכונה והיחידה להתנהל בחברה דמוקרטית וכך נהגתי אני לאורך כל הדרך בחיי המקצועיים והאישיים, ישר ולעניין!”.

עו”ד עדי לוי סקופ, ראש “הרשימה שלנו”: “לא ייתכן שבשנת 2018 עדיין מדירים בכפר סבא נערות ונשים מהמרחב הציבורי. נושא שוויון מגדרי הינו אחד מהנושאים המשמעותיים בתפיסת עולמי ובכוונתי לשים אותו על סדר היום כחלק מתכנית העבודה של העיר כפר סבא. זה לא מקרי ש”הרשימה שלנו” היא הרשימה היחידה בעיר שבראשה עומדות שלוש נשים מובילות חברתיות. מועצת הנשים בעיר עושה עבודה נפלאה אך אין ספק כי יש לנו עוד הרבה לאף לשאוף ולהתקדם ביחד, ואני רואה זאת כשליחות משותפת לכולנו”.

הדר לביא המועמדת לראשות העיר “סיפור החוג למדעים לבנים בלבד בחטיבת בר לב הוא גם מורכב וגם פשוט: בשורה התחתונה מדובר על זכותו של כל ילד וזכותה של כל ילדה למצות את הפוטנציאל שלהם- ללא הבחנה מגדרית או השתייכות דתית ועל חובתנו לאפשר להם לחלום ולממש. אז למה הוא מורכב ופשוט כאחד? הוא מורכב כי כשבוחנים את התמונה הגדולה מגלים שיש באותו בית ספר תוכנית מצטיינות במדעים לבנות בלבד, תוכנית הקיימת כבר מס’ שנים. אבל הוא גם הרבה יותר פשוט – כי תפקיד הנהגת בית הספר והעיר הוא לספק את ההזדמנות השווה, השיוונית והנגישה – לכל ילד ולכל ילדה; בלי קשר ובלי לשאול אם הם בנים, בנות, דתיים, חילוניות או מסורתיים. את כל זה ניתן לעשות גם בקבוצה אחת שוויונית וללא הפרדה. וכן, גם אני נדהמתי כשגיליתי את סיפור החוג לבנים בלבד שהופץ בתקשורת הארצית אבל כדי להבין את התמונה המלאה התחלתי פשוט לברר את העובדות בעצמי: דיברתי עם ההורים, הצוות ועם גורמים בעירייה. בהתנדבותי כיו״ר מועצת נשים עסקתי בנושא קידום הכנסת תכני מגדר ושוויון מגדרי למערכת החינוך, כך שראיתי בעבר את ההצלחות שלנו בנושא הזה במערכת החינוך הפורמלית והבלתי פורמלית ואני מכירה היטב את הדרך הנכונה לבצע זאת. זה מה שאני מתכוונת לעשות כראש עיריית כפר סבא – להתקדם ולקדם. עורכת כדי להבהיר: במסגרות ממלכתיות שאינן דתיות לא תהיה הפרדה על בסיס דתי בכפר סבא. אני שמחה שהנושא מעורר דיון, כך זה צריך להיות בנושאים בעלי חשיבות ומורכבות ציבורית. אני כאן לכל שאלה, מוזמנים להמשיך לשאול”.

 

 




=

 

תגובות