כפר סבא: העירייה החלה בסקר עצים מקיף הכולל כ- 60,000 עצים שנמצאים בשטח העיר ואשר ייסקרו במהלך השנים הקרובות

הסקר יבוצע באמצעות אפליקציה ייחודית וחדשנית לניהול טיפול ותחזוקת העצים. מטרת הסקר לייעל את העבודה השוטפת ולהתאים לכל עץ את הטיפול המתאים ביותר על פי זנו ומצבו.

בכנס “עשור לאילנות” שנערך במשרד החקלאות, קיבלה מחלקת גנים ונוף שבחים רבים על פועלה בתחום העצים ועל כי קידמה את הנושא באופן משמעותי הן בכל הקשור לבניית נוהל הטיפול בעצים והן בכל הקשור לטכנולוגיה שבאמצעותה התחום מתופעל עי גורמי המחלקה.

מדובר למעשה על יישומון שפותח לראשונה עבור מחלקת גנים ונוף, ולאחר מכן התרחבה פעילותו גם לניהול מערך הבטיחות במוסדות החינוך. במסגרת העבודה השוטפת, תסייע האפליקציה לנהל נכונה את מערך העצים העירוני שכולל עשרות אלפי עצים, כשלכל עץ יופק ברקוד אישי שמכיל את כלל פרטי העץ, זנו, היסטוריית הטיפולים בו, פעולות הטיפול הדרושות וסטטוס של כל אחת מהן ועוד.

עירית מויאל, מנהלת מחלקת גנים ונוף, “עיריית כפר סבא פועלת רבות למען שימור מגוון הצומח העירוני, זאת מתוך חזון העיר הירוקה והמקיימת. העצים חשובים לנו, משום שהם תורמים ליצירת החמצן, הם מעניקים לנו צל ומשקפים היסטוריה עשירה. בין העצים שקיימים בעיר ישנם עצים ותיקים בני מאות שנים. בשנה האחרונה ביצענו מהלכים רבים ומתקדמים. אני שמחה ומלאת גאווה שמשרד החקלאות שיבח את עבדתנו וראה בנו גוף להתייעצות בתחום חשוב זה. כמו כן, אני שמחה כי האפליקציה תשמש גם יחידות נוספות בארגון ,דבר שללא יספק יתרום רבות ליעילותו.

תגובות