מאכלים פשוטים להכנה ובריאים שמומלץ לכולם לאכול

גם אם אתם לא צופי טלוויזיה אדוקים, קרוב לוודאי שאתם ערים למגוון תוכניות הבישול שהטלוויזיה חושפת בפנינו. מגוון גדול, מסחרר ממש. ביחד עם כל מיני כתבות בנושאי תזונה ובריאות נדמה פתאום כי כדי לאכול בריא צריך לעבוד מאוד קשה, לרכוש כל מיני חומרי גלם אקזוטיים ולבלות שעות במטבח. אבל במציאות, לא כולם אוהבים לבלות שעות ומטבח ולא כולם נהנים מיותר מדי זמן פנוי בכדי להכין אוכל בריאות – גורמה, הכי מורכב מעולם. אנו כאן כדי להזכיר שיש גם מאכלים כגון סלט טונה, מאכלים פשוטים להכנה ובאותה המידה גם בריאים. אלו מאכלים שמומלץ לכולם לאכול בגלל הטעם ובגלל הבריאות והפשטות.

קרדיט לתמונה: Starkist

מה הסלט שלכם?

הזכרנו למעלה את הסלט עם הטונה אבל סלט טונה זה רק דוגמא אחת מיני רבות לאין ספור סלטים טובים ובריאים שקל וכדאי להכין. גם בלי להיכנס לעקרונות מסובכים, כדאי לזכור כלל פשט – סלט יותר טוב ויותר טעים יהיה תמיד סלט שמכינים מירקות העונה. גם אם נמכרים כיום ירקות (יותר ביוקר) מחוץ לעונה, הטבע יודע יותר טוב מה נכון. אז גשו לירקן או לסופר האהוב עליכם, גשו לשוק או למרכול וחיזרו עם שקיות מלאות בירקות העונה. כעת שלבו בין צבעים שונים, קצצו גמבה, עגבניות, מלפפונים, חסות. הוסיפו שמן זית ומלח. קשטו מלמעלה עם אגוזים. הוסיפו גם טונה, פטריות, קוביות גבינה בולגרית ויש לכם ארוחה קלה להכנה וללא ספק – בריאה.

אבל סלט ירקות זה לא הסלט היחיד שכדאי להתפנק איתו. אפשר להכין גם סלט טונה בתוספת של תפוחי אדמה או ביצים. אפשר להכין סלטים בתוספת בורגול או סלט עם עדשים. אפשר להכין סלט מתערובת של חסות ומלמעלה להוסיף מבחר ירקות קלויים. לכו על הסלט שלכם עוד היום, עוד הערב, ותיהנו מבריאות צבעונית והכנה מהירה.

ביצים ואומלטים משודרגים זה קל ופשוט

חשוב מאוד לשלב בתזונה שלנו מרכיבים מן הטבע, ירקות ופירות, אך חשוב גם לצרוך במתינות מרכיבים מן החי. ולא מדובר רק בבשר, שרבים מאתנו למעשה מפריזים בצריכתו. מדובר גם במוצרי חלב וביצים. יש מגוון רחב של מאכלי ביצים שקל להכין וטעים לאכול. ועם ממש טיפה מחשבה ורצון, אפשר להפוך גם דברים פשוטים כמו חביתה למאכלים מנצחים והרבה יותר מיוחדים.

לפני שמכינים חביתה, למשל, מטגנים בצל עד אשר הוא מזהיב. רק לאחר מכן מוסיפים את הביצים המקושקשות ונהנים מריח הבצל המטוגן המתערבב עם ניחוח ביצים המיטגנות. אפשר גם להוסיף לחביתה פלפלים קלויים או זיתים ואין כמו כריך ובו חביתה או אומלט בתוספת חסה טרייה ופרוסת גבינה צהובה.

פשוט מכניסים לתנור

אם אתם רוצים להפחית את כמות השומן שאתם צורכים, אין בעיה. יש הרבה גרסאות של מאכלים פשוטים שבמקום לטגן אפשר לאפות. צ’יפס בתנור זה לא הדבר הראשון שעליו אנו חושבים ויש דוגמאות יותר מעניינות. למשל, אפשר להכין קציצות טונה בתנור ולחובבי הדגים נמליץ על דג בתנור, בתוספת עגבניות או תפוחי אדמה.

אפשר להכין יופי של פשטידות, בשיטת ערבב ואפה. לוקחים את כל המרכיבים הרצויים, מכניסים לקערה, מערבבים, שופכים לתבנית ואופים. לא צריך יותר מזה. ובתנור אפשר להכין בקלות גם פיצה תוצרת בית ולזניה. אפשר להכין מיני מאפים שנראים מתוחכמים אבל קלים להכנה או לקלות פרוסות בגט עם שמן זית ומעט שום לשדרוג שולחן האירוח. ובתנור אפשר לקלות גם מיני ירקות שמגישים לצד נתח בשר עסיסי וטעים.

 

תגובות