מועדון נוער ומועדון גמלאים יוקמו בשכונה הירוקה: במקום יוקמו מבנים למועדון הנוער ולמועדון “60 פלוס” בעלות של כ- 1.5 מיליון ₪

עיריית כפר סבא, בהובלת החברה לתרבות ופנאי, החברה הכלכלית ואגף שירותים חברתיים קהילתיים ואגף נוער, צעירים וקהילה, תרחיב את קומפלקס מנהלת השכונות הירוקות ותקים מבנים חדשים עבור פעילות מועדון הנוער ומועדון הגמלאים “60 פלוס”. עלות הפרויקט עומדת על כ- 1.5 מיליון ₪, והמתחמים החדשים ישלימו את המענה של המנהלת לכלל תושבי השכונות הירוקות: קהילה, נוער וגמלאים. יש לציין כי בשכונות הירוקות אלפי בני נוער וגמלאים שלהם מתקיימת פעילות ענפה, אך עד כה היו חסרים מתחמים מתאימים לפעילותם. הקמת המבנה תיתן מענה לצורך שעלה במקומות מתאימים לפעילות של כל אחד מהקהלים.

מנהלת השכונות הירוקות הושקה לפני למעלה משנה בשכונת הזמר העברי, ונתנה מענה לכלל הקהילה. במסגרת זו מתקיימים בה מגוון פעילויות רחב, בין היתר: חוגים, הרצאות, פעילויות ספורט, אירועים קהילתיים, מסיבות בחגים ורבים נוספים. לאור התרחבות הפעילות, הביקוש הרב בקרב תושבי השכונות והצורך למקום ייעודי ומותאם לפעילות, הוחלט על הצבת מבנים יבילים בצמוד למנהלת שיתנו מענה מיטבי עבור פעילות הנוער והגמלאים.

המבנים החדשים, מבנה מועדון הגמלאים “60 פלוס” ומבנה מועדון הנוער, יכללו, כל אחד מהם: שני חדרי פעילות גדולים, שירותים, מטבחון, מחסן וחצר. כמו כן, המבנים יונגשו בהתאם לתקנים הנדרשים, ויותאמו באופן מיטבי לצרכי התושבים שישתמשו במבנים החדשים. יש לציין כי כעת נמצא בשלבי תכנון מתקדמים הקמתו של חלל כינוס נוסף ורחב ידיים, שמטרתו לאפשר קיום אירועים מרובי משתתפים.

כחלק מהליך התכנון להרחבת הקומפלקס בוצעו מספר הליכי שיתוף הציבור, בין היתר התקיימו פגישות של הגורמים המקצועיים המטפלים בנושא. לאחר מכן, התקיימו גם פגישות עם התושבים שהביעו את דעותיהם, וזאת על מנת לתכנן באופן הנכון והמתאים ביותר את המבנים.

יאיר משיח, מנכ”ל החברה לתרבות ופנאי, “עיריית כפר סבא כחלק מתפיסתה מלווה את התושבים לכל אורך הדרך, ומשקיעה משאבים רבים על מנת להעניק שירות מיטבי שמתאים לפלחי האוכלוסייה השונים. בשכונה הירוקה יש אלפי בני נוער וגמלאים ולהם השקענו ופתחנו פעילות ענפה שהביקוש לה עלה משנה לשנה. לכן, השקענו בהקמתם של שני מבנים שישרתו את שני קהלים אלה. אני מברך על שיתוף הפעולה עם התושבים, ומודה לכלל גורמי המקצוע העירוניים על הוצאת פרויקט זה הפועל”.

אלעד קנדל, מנכ”ל החברה הכלכלית, “אנו בחברה הכלכלית לפיתוח כפר סבא שמחים על הקומפלקס החדש והמשודרג. מרכז זה הוא מבנה קהילתי נוסף אותו מבצעת החברה הכלכלית עבור תושבי העיר תוך שיתוף הציבורים השונים ובתפישה עירונית המעודדת עירוב שימושים הן בקהלי היעד והן במתקנים. השימוש המושכל מביא גם לניצול טוב יותר של שטחים ציבוריים שהן משאב חשוב”.

ראש העיר צביקה צרפתי אמר כי, “העיר כפר סבא היא עיר כל תושביה והעירייה עמלה על פיתוח  מענים הולמים לבני כל הגילאים. אני גאה בהחלטה שקיבלתי לקדם את בנייתם של מועדונים בשכונה הירוקה  שימלאו את צרכי הגמלאים ובני הנוער גם יחד ומאחל לכולם שנת פעילות פורייה”

 

 

תגובות