בשורה להורי ילדי הגנים בעיר: פרסום השיבוץ יוקדם ליוני 2019

בשורה להורי ילדי הגנים בעיר- עיריית כפר סבא הקדימה את כל תהליך השיבוץ לגני הילדים, ותפרסם את שיבוצי הילדים לגנים כבר ביוני 2019. עד כה התפרסמו השיבוצים רק בחודש יולי, הצמוד לפתיחת שנת הלימודים, דבר שעיכב את נושא הערעורים על השיבוץ והותיר הורים רבים בתחושת חוסר וודאות.

בשורה זו הינה חלק מהתוכנית העירונית לשיפור השירות בכל המחלקות והאגפים בעירייה. כחלק מהתוכנית מבוצע אפיון של כל התהליכים, בדיקה של מסע חווית הלקוח, מדידה, בקרה ושיפור תהליכים.

התוכנית שמנוהלת על ידי אגף השירות וההסברה באופן מדורג בכל היחידות העירוניות, כאשר עד כה בוצעה במחלקות שירות הפנים: משאבי אנוש, כוח אדם, שכר, רכש, מחשוב ותחזוקת מבנים. כעת, מתרחבת התוכנית גם למחלקות שמעניקות שירותים לתושבי העיר, כגון מחלקת גני הילדים.

נדגיש כי, הקדמת תהליך השיבוץ לגני הילדים הינו מהלך ראשוני במסגרת הרפורמה בשירות שעוברת בימים אלה מחלקת גני הילדים בעירייה בראשות אביבה מורדקוביץ, מנהלת המחלקה, שכל מטרתה לנהל ולהסדיר את ההתנהלות בנושא שירות במחלקה כך שהתושב יקבל את השירות הטוב והיעיל ביותר. במסגרת זו ויחד עם מהנדסי תעשייה וניהול, מתבצע מיפוי רחב של השירותים הניתנים, באמצעות ראיונות ופגישות עומק עם מנהלים ועובדים. במקביל נבנית תכנית עבודה ממוקדת למחלקה והשינויים שיש לבצע מוטמעים בה בהדרגה.

כחלק מהשינוי נבנתה תכנית אסטרטגית ורחבת היקף לשיפור ולייעול השירות העירוני תחת השם “שירות עם משמעות” והונגשו שירותים רבים באופן דיגיטלי. על כך קיבלה העירייה פרסים רבים, בין היתר: זכייה במקום ה- 2 בפרס השירות של המרכז הישראלי לניהול, אות החדשנות על פיתוחן של כ- 13 מערכות טכנולוגיות למתן שירות איכותי לתושבים, כפר סבא דורגה גם במקום הראשון בשרון ובמקום השלישי בארץ במדד “דיגילוקאלי” של חברת Deloitte, מקום ראשון בארץ במדד שקיפות אתרי האינטרנט ברשויות המקומיות של עמותת שקיפות בינ”ל ישראל ועוד.

צאלה וקסמן גונן, סמנכ”לית העירייה, “תחומי העיסוק שהעירייה נותנת בהם שירות הם השירותים הרגישים והמורכבים ביותר לתושב לאורך כל חייו. החל בלגדל את ילדינו וכלה בלאסוף את האשפה של ביתנו ולכן החשיבות היא משמעותית וגבוהה. בתחילת התהליך ביצענו בדיקת צרכים, סקרים, אפיון מסע לקוח תוך בדיקת התחנות שהוא עובר במחלקת גני הילדים, לאחר שבוצעו בדיקות אלו התחלנו בהכנת תוכנית לשיפור וייעול תהליכים, בין היתר התהליכים ביצענו גם את פרויקט הקדמת השיבוץ. מדובר בתהליך מורכב אשר כלל היבטים ותחומים רחבים ובזכות איגום של כל הגורמים היה ניתן להניב פירות כשהמטרה שלנו היא שהתושב יקבל שירות איכותי יותר, מהיר ובזמן”.

אביבה מורדקוביץ, מנהלת מחלקת גני הילדים, “בשנה האחרונה עוברת מחלקת גני הילדים שינוי משמעותי, שכל מטרתו לתת שירות איכותי יותר להורי הילדים. אנו ביצענו הליכי מיפוי של כלל השירותים הניתנים במחלקה, בדקנו את מהלך הטיפול בכל פנייה ומצאנו פתרונות לייעול הטיפול. זו בהחלט בשורה להורים ששיבוצי הילדים יפורסמו כבר ביוני, ובימים אלה אנו פועלים בנחישות להאצת המהלך”.

תגובות