5 כישורים שצריך כיום בשביל להצליח בשוק העבודה

שוק העבודה עובר טלטלות יוצאות דופן, לא רק בארץ אלא בעולם כולו. מקצועות שלמים הולכים ונעלמים בעוד שמקצועות חדשים הולכים ומתפתחים. תופעה זו רק הולכת ומתגברת אך דבר אחד נותר יציב. מה שלא משתנה לעולם זה העובדה כי מי שנערך נכון ומי שמקפיד לפתח את הכישורים הדרושים להיום מתוך ראיית העתיד יוכל לא רק להשתלב בקלות אלא גם להוביל ולהצליח בשוק העבודה.

יכולת גבוהה באנגלית

שוק העבודה גלובאלי מתמיד והמגמה הזאת רק הולכת ותופסת תאוצה. יותר משרות נחשקות מוצעות בחברות בינלאומיות כאשר אמצעים כמו שיחות וועידה מצולמות, אינטרנט ואמצעי תקשורת חדישים אחרים מאפשרים עבודה מרחוק. שליטה באנגלית, שליטה טובה ולא רק בערך, תועיל כמעט בכל מקצוע ובכל תפקיד. כדאי, אם כן, להשקיע בשיפור הידע באנגלית גם אם לא מתכננים להיבחן בבחינה פורמלית. וכמובן, אם יש מבחן אמיר באופק, בהחלט זו סיבה נוספת להשקיע וללמוד.

חשיבה מהירה וניתוח נתונים

לצד מבחן אמיר וידע באנגלית, לקדמה הטכנולוגית השפעה שמורגשת היטב בשוק העבודה. ולא מדובר רק בשפות תכנות חדשות אלא במשהו שונה לחלוטין: היצף ידע ומידע. העולם כיום מלא מאי פעם בנתונים גולמיים ומידע בכל נושא. כל מועסק שיחדד את כישוריו לאת מידע, כל מועסק שיחדד את יכולתו לחשוב מהר ובמיוחד לנתח נתונים ולהפריד בין נתונים מיותרים לבין נתונים מועילים, יזכה להערכה רבה בשוק העבודה. זה ממש לא משימה רק עבור מידענים, למרות שהנחיצות שלהם הולכת ועולה במהירות. אז אם אתם מחפשים גם רעיון לקריירה, מידענות או מנתחי נתונים אלא בהחלט מקצועות של ההווה ושל העתיד.  

טכנולוגיה, כישורים וחינוך

אלה ימים של טכנולוגיות פורצות דרך – בהשקעות ובנקאות, ברפואה, בכימיה, במחשבים, בתקשורת וכמעט בכל דבר אחר. אפילו מי שעובד כיום במוסך עושה שימוש בטכנולוגיות מתקדמות לצורך ביצוע בדיקות רכב שונות וזה לא מקרה. ראוי שיושקעו משאבים ניכרים לטובת יותר חינוך טכנולוגי בארץ אך חשוב גם שכל אחד באופן אישי יפתח את הכישורים הטמונים בו בתחם זה. היעזרו בקורסים מקוונים, ספרים, קורסים מקצועיים, לימודים אקדמאיים או הרצאות במסגרות אחרות. חפשו את הנישה שלכם בהתפתחות הטכנולוגית וכך תהפכו את עצמכם למבוקשים מאוד בשוק העבודה.

יצירתיות היא שם המשחק

יש משהו שמבחנים רגלים מתקשים למדוד. מבחן במתמטיקה או מבחן אמיר ומחנים רבים אחרים לא יודעים למדוד יצירתיות. אבל בשוק העבודה, מי שיגלה יכולת וכישורים יצירתיים יוכיח את עצמו כנכס חיוני לכל מעסיק. כדי להבין עד כמה זה חשוב נחשוב על ההצלחה הפנומנלית של ישראל בהייטק. הכישורים היצירתיים, אפילו יותר מאלה הטכנולוגיים, הם אלה שהביאו למרבית ההצלחות המרשימות ביותר. וייז, למשל, לא הייתה באה לעולם בלי חשיבה יצירתית וזו כמובן רק דוגמא אחת מיני רבות. סטארטאפים במיליארדי דולרים נמכרו באקזיטים מרשימים בזכות שילוב בין ידע טכנולוגי לבין יצירתיות.

אינטליגנציה בין אישית

אומנם הטכנולוגיה חשובה מאוד, היצירתיות חשובה לא פחות ועל אנגלית וניתוח נתונים כבר דיברנו, אבל זה ממש לא הכל. בל נשכח כי שוק העבודה זה שוק של אנשים. חשוב להתמיד ולפתח את הכישורים בתחום הבין אישי, חשוב לעבוד על האינטליגנציה הרגשית. בשוק העבודה, אין ספק כי מעדיפים מנהלים שיודעים לנהל אנשים לא רק בגלל שהם הבוסים. שוק העבודה מחפש אנשים שיודעים להוביל מכוח האישיות שלהם והכריזמה. ולא רק מנהלים, גם אנשי מכירות, אנשי שיווק, בוודאי שבתחום משאבי אנוש, זקוקים לאנשים תקשורתיים, בעלי יכולות בין אישיות מפותחות.

 

 

תגובות