חדש בכפר סבא: גינת מאביקים בפארק העירוני

מדובר בגינה בה נשתלו ונזרעו צמחים המזמינים בעלי חיים מאביקים להעביר אבקה מפרח לפרח ובכך לאפשר צמיחה של דור חדש של פרחים. הגינה הוקמה כחלק מהחזון להשבת ערכי טבע מקומיים לפארק ולעיר

עיריית כפר סבא, בהובלת אגף החינוך, מנהלת הפארק העירוני, אגף קיימות וחדשנות והיחידה האזורית לאיכות הסביבה, השיקה לאחרונה גינת מאביקים חדשה. מדובר בגינה בה נשתלו ונזרעו צמחים המזמינים בעלי חיים מאביקים כגון: פרפרים, פרת משה רבנו, דבורת הדבש, חידקונית הקיפודן, זבוב רחפן ועוד. בעלי החיים אלו, כפי שכולם יודעים, שותים את צוף הפרחים ולאחר מכן מעבירים אבקה מפרח לפרח ובכך מאפשרים את הפרייתו  ואת יצירת פרי ובו זרעים. הגינה הוקמה כחלק מהחזון להשבת ערכי טבע מקומיים לפארק בפרט ולעיר בכלל.

בהקמת הגינה לקחו חלק תלמידי כיתות ד’ מבית הספר “יצחק שדה” וילדי גן תומר שזרעו פרחי בר שרוניים, טמנו פקעות ובצלים, ואפילו הקימו בית מלון לחרקים  – כל זאת כדי לעודד את מגוון החיפושיות, הפרפרים ודבורי הבר לבוא לבקר בגינה החדשה. כמו כן, בית הספר יצחק שדה יחקור לאורך כל השנה את השטח – במסגרת תוכנית “שימור מגוון מינים” של היחידה האזורית ויתעד את שפע פרחי הבר אשר יפרחו במקום ואת המבקרים בהם.

אגף הקיימות והחדשנות פועל רבות על מנת ליצור שטחי טבע עירוני ברחבי העיר ובעת האחרונה בשיתוף פעולה נרחב גם בפארק העירוני במטרה לשמר שטחים פתוחים. ההשקעה בשטחים אלה מסייעת בשיקום ובשימור מערכות טבעיות בגבולות העיר ובהשבת מגוון המינים לעיר.

הם תורמים למיתון מפגעים סביבתיים ומהווים מוקד הנאה לתושבים. חשוב לציין כי פעילות זו מתקיימת בשיתוף תושבי העיר, תלמידי בתי הספר וגני הילדים.ברחבי כפר סבא פרויקטים ייחודים מעין אלה, ביניהם: משעול הרקפות ברחוב ארבל שם נשתלו פקעות של רקפות על החומה המקיפה את הבניינים; הרכבות הדרים בגן כינרת; גינות קהילתיות; ועוד.

הדס קראוני, רכזת חינוך לקיימות, “פרויקט גינת המאביקים מצטרף לשורת פרויקטים ייחודיים באגף קיימות וחדשנות שכל מטרתם החזרת הטבע המקומי לעיר ועידוד הלמידה החוץ כיתתית. אני שמחה על שיתוף הפעולה עם אגף החינוך אשר יחד אנו מעודדים את תלמידי העיר לצאת ולחקור את שטחי הטבע בעיר”.

הדס מרשל, האקולוגית של היחידה האזורית לאיכות הסביבה בשרון ,”גינת המאביקים הנה חלק מתשתית תומכת במסדרון האקולוגי הארצי הסמוך לעיר. אני שמחה על השותפים הנהדרים שיחד פועלים לטובת השבת הטבע לפארק ויצירת טבע עירוני עשיר”.

 

תגובות