עיריית כפר סבא פתחה בתוכנית חדשה לאזרחים הוותיקים ללימודי יישומי המחשב

עיריית כפר סבא פתחה בתוכנית חדשה לאזרחים הוותיקים ללימודי יישומי המחשב

עיריית כפר סבא, בהובלת אגף שירותים חברתיים קהילתיים בניהולה של רוזי נוימן, ובשיתוף המשרד לשוויון חברתי, ג’וינט ישראל, עמותת תפו”ח וחטיבת הביניים “אולפנית הראל” יצאו בפרויקט חדש לאזרחים הוותיקים- קורס ללימוד אוריינות דיגיטלית ויישומי המחשב. במסגרת זו נפגשת קבוצה של כ- 15 גמלאים אחת לשבוע שלומדים יחד על נושאים מגוונים בשימוש יומיומי במחשב, בין היתר: תוכנות אופיס, שימוש באינטרנט, חיפוש גוגל, ביצוע פעולות באתר הבנק, קביעת תורים באתרי קופות החולים, שימוש בסמארטפון ובאפליקציות ועוד.

כידוע, אנו ניצבים בשיאה של המהפכה הטכנולוגית, שמחוללת שינוי של ממש בתרבות הצריכה ובחיינו. ככל שחולפות השנים אנו מבצעים את מרבית השירותים להם אנו נצרכים באמצעות המחשב או הסמארטפון ו חשוב שנכיר את מיומנויות המחשב ונדע לעשות בהם שימוש מושכל. על כן, נולד הפרויקט החשוב שמטרתו ללמד את האוכלוסייה הוותיקה בארץ בכלל ובכפר סבא בפרט שימוש נכון באינטרנט וביצוע של שירותים רבים באמצעותו.

במקביל, מציע האגף לשירותים חברתיים קהילתיים באמצעות המחלקה לטיפול באוכלוסייה המבוגרת שירותים רבים ונוספים, ביניהם: מועדוני גמלאים; שירותי ייעוץ, תמיכה וליווי; חוגים, הרצאות וסדנאות; טיולים; סיוע בעונת החורף; ועוד. כמו כן, נזכיר שבשנה האחרונה עמל צוות האגף על בניית תכנית האב לאזרחים וותיקים שהביאה את כפר סבא להיות העיר השלישית שמצטרפת לארגון הבריאות העולמית וקיבלה את תו Age Friendly City.

רוזי נוימן, מנהלת אגף שירותים חברתיים קהילתיים, “עיריית כפר סבא הציבה לעצמה כמטרה- להבטיח הזדקנות בריאה ומוצלחת בקהילה, על ידי פיתוח מענים ומתן שירותים שיאפשרו  לאזרח הותיק לשמור על איכות חייו. בכדי להשיג מטרה זו אנו מפתחים ומנגישים  מענים דיגיטליים חדשניים, שיחברו את האזרחים הוותיקים לכל מידע חיוני ועכשווי”.

מורן שפיר, עובדת סוציאלית במחלקה לטיפול באוכלוסייה המבוגרת, “במסגרת הפרויקט הגמלאים זוכים ללמוד להשתמש במחשב בנושאי היום יום כגון: חיפוש בגוגל לפי תחומי עניין, קביעת תורים בקופות החולים, ביצוע פעולות באתר הבנק, שימוש בסמארטפון ובאפליקציות ועוד. תוכן זה מאפשר להם להיות עצמאיים בעולם הדיגיטלי המשתנה ולהיות שותפים פעילים בו. הפרויקט הינו פיילוט במסגרת מחקר  ובתשלום מסובסד מאוד. בשבועות הקרובים ייפתחו קורסים נוספים”.

תושבים המעוניינים להירשם מוזמנים לפנות אל האגף בטלפון: 09-7641111

תגובות