אולימפיאדה יוונית עתיקה ומיוחדת התקיימה לראשונה בבית הספר היסודי “לאה גולדברג” בכפר סבא

תלמידי בית הספר היסודי בכפר סבא “לאה גולדברג” לקחו חלק בפעילות חגיגית כחלק משיעורי ההיסטוריה בבית הספר שעסקה ביוון העתיקה. במסגרת זו, התקיימה אולימפיאדה ראשונה מסוגה בבית הספר, אותה הכינו תלמידי כיתות ו’ שהיו שותפים לתהליך, חקרו את הנושא, בחרו וועד אולימפי אשר הוביל את התהליך יחד עם דורון יוסף המורה לספורט וענבר ישראלי מחנכת כיתה ו’ שהיו אחראים על תכנון והפקת האירוע.

בחגיגת האולימפיאדה השתתפו תלמידי כיתות ד’- ו’. הילדים התחרו במגוון תחנות מתחומי הספורט: הדיפת כדור כח, מרוץ שליחים, קפיצה לגובה, קרב תרנגולים, ריצה ועוד. כל כיתה בחרה את אחד מצבעי הטבעות של סמל האולימפיאדה.

לסיום וסיכום האולימפיאדה שמעו התלמידים שתי הרצאות מרתקות . האחת מפי נציגת קרן אתנה מירב אולייניק שהרצתה בפניהם על קידום הספורט הנשי בישראלי והרצאה נוספת מפי הספורטאית האולימפית לשעבר סילבי ג’אן שסיפרה מחוויותיה והשתתפותה בתחרויות אולימפיות וכן שיתפה את התלמידים בסיפורה האישי. על ההתמדה והנחישות שהובילו אותה להישגיה המרשימים.

יש לציין כי פעילות זו התקיימה כחלק מהאג’נדה הבית ספרית ששמה דגש על לימוד הנושא בצורה אינטגרטיבית וחווייתית. למדנו על האולימפיאדה והמשחקים האולימפיים שהחלו ביוון העתיקה ועל התפתחותם בעת החדשה. לאור הצלחת הפעילות וההנאה הרבה שהפיקו ממנה הילדים, בית ספר יהפוך למסורת את האולימפיאדה כפי שהיה נהוג ביוון הקדומה.

תגובות