בשורה להורי ילדי הגנים בכפר סבא: לראשונה, הקדמת פרסום השיבוץ הסופי ליוני

החל משנה זו, יקבלו ההורים הודעת סמס לטלפון הנייד עם הסבר על תהליך קבלת ההחלטות והשיקולים העומדים בבסיס שיבוץ הילדים בגני העיר, ועדכון סטטוס הרישום והשיבוץ של ילדיהם. מדובר בבשורה של ממש. בנוסף, תנגיש העירייה את כל המידע גם באתר ייעודי, שיכלול את כל המידע הנחוץ כדי ללוות את ההורה בתהליך הרישום, שאלות ותשובות נפוצות (FAQ) וקו פתוח בפייסבוק להורים. כל זאת בנוסף לחוברת הרישום, אשר תפורסם באתר האינטרנט כמידי שנה לכל הורי תלמידי הגנים. תהליך זה הינו חלק ממדיניות הנגשת המידע והשקיפות שמוביל ראש העיר, רפי סער.

נוסף על כך, יפורסמו תוצאות השיבוצים ואף תוצאות הערעורים כבר בחודש יוני 2019.  כזכור, עד כה התפרסמו תוצאות הערעורים על השיבוץ רק בסוף חודש יולי, הסמוך לפתיחת שנת הלימודים, דבר שהותיר הורים רבים בתחושת לחץ וחוסר וודאות.

יש לציין כי המהלך מתקיים בשיתוף מלא של ועד גני הילדים ואף נציגי הנהגת ההורים לוקחים חלק בצוות החשיבה וקבלת ההחלטות.

לדברי ד”ר אסנת ספורטה : “במפגשי התושבים הרבים שקיימנו עלה פעם אחר פעם נושא הרישום, תחושת היעדר השקיפות וחוסר הודאות שחשו התושבים. תהליך הרישום החדש יאפשר להורים להכיר ולהבין את מערך השיקולים, דבר שיפחית חששות ויגביר את תחושת האמון במערכת העירונית. יש לציין כי הקדמת פרסום תוצאות הרישום תאפשר הכנה רגשית וחברתית מיטבית לילדים, ותיתן להורים ולצוותי החינוך זמן ראוי לקיים תהליך מדורג ומושכל של פרידה ולעידוד הכרויות וחברויות חדשות לקראת הכניסה לגן הילדים באחד בספטמבר. לשיבוץ המוקדם של הילדים בגני הילדים יהיו השלכות גם בהיבט הארגוני של מערך כח האדם וההתארגנות הפיזית של גני הילדים. זהו שיאו של תהליך מקצועי ואינטנסיבי שמתקיים בשיתוף פעולה מלא בין כל אגפי העירייה הרלוונטיים ובהתגייסות ומאמץ של כולם. כל זאת, על מנת לענות על הצורך שעלה במפגשים הרבים שקיימנו עם תושבי העיר במסגרת קמפיין הבחירות. אני מודה לכל הגורמים בעירייה ששלבו זרועות, התגייסו למשימה המאתגרת ונרתמו בזמן קצר ביותר להשגת המטרה, מתוך תחושת שליחות ומחויבות למתן שירות מצוין לתושבים. זו בהחלט דוגמא למצוינות בשירות!”

דר אסנת ספורטה

משרון שיינין, יו”ר וועד הורי הגנים בעיר נמסר: ועד הורי הגנים מברך על יוזמת העירייה והעומדים בראשה, מר רפי סער וד”ר אסנת ספורטה, לפרסום מערכת השיקולים ואופן קבלת ההחלטות מאחורי כל השיבוץ לגנים, כמו גם על הקדמת מועד פרסום השיבוצים והערעורים.

צעד זה מראה ששקיפות היא לא רק מילת בחירות, אלא גם משהו שאפשר, צריך ורצוי לשאוף אליו. אנו, בוועד הורי הגנים, בטוחים כי צעדים אלו יהוו שיפור משמעותי לתהליך הרישום ובעיקר יפחיתו את אי הוודאות הגדולה ששררה מידי שנה בנושא”.

תגובות