איך מבצעים סקירת ספרות ממאמרים באנגלית לעבודת סמינריון?

סקירה איכותית של ספרות ממאמרים באנגלית היא המפתח לכל עבודה סמינריונית איכותית. למעשה, משום שמיטב המחקרים האמפיריים והתזות המרכזיות מופיעים בכתביים הלועזיים, זהו כמעט שלב הכרחי בדרך אל התואר. אז איך תסקרו את המאמרים הנכונים באופן קל ופשוט, הנה כמה טיפים שיעזרו לכם.

מתחילים משיפור השליטה בשפה האנגלית   

כמעט שלא ניתן להפריז בעניין החשיבות של לימוד אנגלית לעבודות אקדמיות ובכמות המידע ששפה זו תעמיד לרשותכם. למרות שמבחני האמיר אמורים לטפל בסוגיה הזו, בכדי לבצע סקירה מקיפה של מאמרים באנגלית, חייבים לשלוט בשפת המחקר. עניין זה יחסוך לכם זמן רב בזמן הסקירה הראשונית ויאפשר לכם להתמקד בספרות המחקרית המתאימה לכם באופן קל ומהיר יותר.

ממשיכים מבדיקת הביבליוגרפיה המומלצת לנושא העבודה

סקירה ראשונית של הספרים הרלוונטיים לנושא העבודה שלכם מתחילה מביקור זריז בספרייה ואיסוף של החומרים הנכונים. חשוב להתחיל מבדיקה של כל הכותרים המומלצים אשר מתעסקים בסוג העבודה הסמינריונית שלכם וצילום של הקטעים הרלוונטיים לתזה שלכם. מומלץ גם לשאול את הספרים וכתבי העת המרכזיים ולסקור אותם בצורה יעילה יותר בביתכם  

דואגים לעיין בראשי הפרקים המרכזיים של כל ספר

בכדי לקבל תמונת מצב מהירה ולסקור בזריזות את הנושא של כל ספר, חשוב לעיין בראשי הפרקים המרכזיים שבו. למעשה, עיון זריז בתוכן העניינים ובעמודים הראשוניים של הספר, יעניק לכם תמונת מצב ראשונית לתפיסה האידאולוגית של הכותב. באופן זה, תוכלו לדעת בצורה מהירה האם הכותר האנגלי יוכל לסייע לכם במלאכת הכתיבה והאם הוא יספק סימוכין לעמדה האקדמית שלכם.

בודקים פרסומים חדשים

למרות מה שסטודנטים רבים נוטים לחשוב, עולם המחקר לא שוקד על השמרים ומדי סמסטר יוצאים פרסומים חדשים. לפיכך, שווה לסקור את הספרים האחרונים שיצאו מהפקולטות המובילות בעולם ולבדוק את הספרים האחרונים של טובי החוקרים האקדמיים בעולם. כדאי לשים לב שמעבר לעובדות חדשות וסטטיסטיקה עדכנית, ניתן יהיה להבחין במגמות חדשות במחקר ובהלכי הרוח אשר שולטים בנושא העבודה שלכם.

משתמשים באופן נכון בקרדיטים שקיימים בכל ספר

דרך נוספת להגיע לספרות מחקרית איכותית בשפה האנגלית ולבצע סקירה מקיפה, טמונה בהגעה לספרות המשנה שנמצאת בכל כותר. למעשה, כמעט כל ספר אקדמי מסמך על ביבליוגרפיה  עשירה ומציג שורה של סימוכין אשר תומכים או מסתייגים מדעתו של הכותב. כדאי לנצל את מראי המקום האלו בכדי לבדוק אותם באופן אישי ולסקור את הנאמר בהם באופן מדוקדק. בלא מעט מקרים, הם עשויים להיות אפקטיביים יותר מהספרים שנסמכים עליהם.

לסיכום, בכדי לבצע סקירה מקיפה של ספרות אנגלית ולהצליח בכתיבת עבודה סמינריונית, כדאי לבדוק את החוקרים הראשיים והכותרים המרכזיים. שווה גם לעיין בפרסומים חדשים ולא לשכוח את החשיבות של לימוד אנגלית לעבודות אקדמיות ברמה גבוהה. בסופו של דבר, אלו דברים שמשתקפים בציון הסופי.

 

תגובות