עמותת אור ירוק: בהוד השרון לא אוכפים עבירות אופניים חשמליים

בעמותת אור ירוק ביקשו בחודש ספטמבר 2018 לדעת כמה דוחות רשמו פקחי העיריות בישראל לרוכבי אופניים חשמליים. העמותה שלחה בקשה על פי חוק חופש המידע ל-28 ערים (מעל 50 אלף תושבים) כדי להבין האם הסמכויות שניתנו לפקחים החל מחודש מרץ 2017 מיושמות הלכה למעשה. עיריית הוד השרון השיבה לבקשת חופש המידע כי לא נרשמים דוחות לעבירות אופניים חשמליים.

בחודשים הבאים, יכנסו לתוקף תקנות חדשות הנוגעות לשימוש באופניים חשמליים. רוב התקנות מחמירות עם הרוכבים עצמם שהם גם הנפגעים העיקריים, כאשר במקביל חלקן הגדול של התקנות מגלגל את האחריות למשטרה ולרשויות המקומיות הנושאות באחריות לאכיפת התקנות.

נתוני משטרת ישראל שהגיעו לידי עמותת אור ירוק חושפים כי בשנת 2018 רשמו השוטרים כ-25 אלף דוחות לרוכבי אופנים חשמליים, המהווים עליה של 60% במספר הדוחות שנרשמו בשנת 2017. בעוד המשטרה מגבירה את האכיפה ומנסה להשיב את הסדר למדרכות הערים, בולטת לרעה היעדר האכיפה מצד פקחי העיריות והרשויות המקומיות שנועדה לסייע למשטרה באכיפה מצילת חיים.

מתוך 28 ערים, 19 ערים השיבו לבקשת המידע מהעמותה ותשע הערים הללו התעלמו: אשדוד, בני ברק, אשקלון, בית שמש, כפר סבא, חדרה, רמלה, נהריה, אילת. מן הנתונים שהתקבלו באור ירוק עולה תמונה עגומה החושפת כי למעט עריית תל אביב-יפו, שאר העיריות פשוט כמעט ולא מתייחסות לסמכויות האכיפה ולא מקדמות את בטיחות הרוכבים.

 

תגובות