איך תשמרו על הריהוט גן שלכם בחורף?

ריהוט הגן שלכם הופך את חללי החוץ בבית למקום נוסף להעביר את שעות הפנאי עם החברים ובני המשפחה, מקום ישיבה בו תוכלו לקרוא ספר או ללמוד ולהתחיל את היום עם קפה מהביל. בימי החורף הסגריריים כאשר הטמפרטורות יורדות וגשמים, ברד או אפילו שלג מתחילים להצטבר על הכיסאות והשולחנות צבעו של ריהוט הגן עשוי לדהות וארך החיים שלו מתקצר משמעותית. כיצד, עם זאת, תוכלו לשמור על ריהוט הגן שלכם בחורף? אספנו מספר המלצות מועילות.

קרדיט לתמונה: depositphotos

טיפול לרהיטי העץ

רהיטים עשויים מעץ או במבוק הם בדרך כלל הרגישים ביותר לנזקי מזג האוויר. באמצעות מריחה של חומרי הגנה מתאימים ניתן להגן עליהם הן מהשמש והן מהלחות, בין החומרים המפוצים נמצא כמובן שמן טיק אותו מורחים בעדינות על הריהוט. בנוסף קיים תרסיס מיוחד הכולל שכבת הגנה ומונע מהנוזלים (וכן ממזיקים שונים) לחדור לתוך חריצים זעירים בעץ ולגרום להתבלות מהירה.

אם יש ברשותכם ריהוט גן עם פריטים המשלבים כריות שניתן להסיר – מומלץ למקם כריות אלה בתוך הבית ולהוציאן חזרה החוצה בימים פחות גשומים. אם לא ניתן להסיר את הכריות ניתן לרכוש כיסוי מיוחד העשוי מחומר פלסטי שאינו מאפשר לטיפות הגשם לחדור ולהגיע לרהיט. רהיטי העץ נרטבו?  מומלץ לייבשם באמצעות מגבת יבשה ולהעניק להם אורך חיים גדול יותר.

טיפול לרהיטי מתכת

ריהוט גן עשוי להיות דווקא מורכב מחלקי מתכת המחוברים זה לזה. רהיטים אלה סובלים מנזקי מים שעשויים לגרום בטווח הרחוק לחלודה. למרבה המזל, גם בתחום זה פתרונים. ניתן לרכוש בחנויות הרכב תרסיס מיוחד שנועד למנוע חלודה בחלקו התחתון של הרכב ויכול להקל גם על שמירה על הרהיטים. שימו לב לרכוש תרסיס שקוף שאינו פוגע בצבעו של הריהוט. אם הרהיטים שלכם כבר התבלו או התמלאו חלודה ניתן לחדשם באמצעות מברשת ברזל קשיחה המיועדת להסרת החלודה ולאחר מכן לצבעם בצבע מטלי מחודש ורק אז להוסיף טיפול מונע כנגד נזקי רטיבות עתידיים.

ריהוט מפלסטיק או PVC

רהיטי גן פשוטים עשויים פלסטיק סובלים אף הם מנזקי טמפרטורות. הסכנה הראשית האורבת להם אינה בתקופה בה הגשם מטפטף על הריהוט אלא דווקא בחודשי הקיץ בהם השמש עשויה לגרום לצבע הריהוט לדהות. הדרך הטובה ביות היא להגן על הרהיטים הללו באמצעות כיסוי דק מתאים, או אפילו להשתמש ביריעות ברזנט שחתכתם לגודל פינת הישיבה כולה – יריעות שניתן להסיר בעת הצורך. חשוב לציין כי יריעות הברזנט הללו אינן מתאפיינות במראה אסתטי מצודד ולכן תמיד כדאי להעדיף כיסוי מקצועי לפינת ישיבה לגינה.

לסיכום, אלה חלק מהסכנות האורבות לריהוט הגן שלכם – החל מהפינות הישיבה, השולחנות או הנדנדה. הדרך הטובה ביותר להימנע מפגיעה בריהוט הגן היא שימוש בפרגולה או שמשיה לכסותו וכן לבצע מספר פעולות מנע באמצעות מריחה של שמן המתאים לריהוט או שימוש בתרסיס מתאים לחומר ממנו עוצב. בכל מקרה זכרו כי בקרוב יעבור החורף ותוכלו ליהנות שוב מריהוט הגן שלכם ומהישיבה תחת כיפת השמיים.

תגובות