בשורה לתושבים ולסוחרים: ראש העירייה, רפי סער, הורה למתכנני ‘מהיר לעיר’ לפעול לתיקונה ולוודא שהתכנון מיטבי ונכון
חשיפה בלעדית באתר  ראש העיר, רפי סער, נפגש לאחרונה עם גורמי המקצוע בנתיבי איילון על מנת להכיר מקרוב את תוכנית “מהיר לעיר” ולבחון אותה.
במפגשיו החליט ראש העיר לבחון לעומק את התוכנית ואף הורה למתכננים לפעול לביצוע התאמות ותיקונים, במטרה לוודא יישום מיטבי של התוכנית בכפר סבא לרווחת התושבים, להביא לשיפור התשתיות העירונית במרכז העיר ולייעול מערך התחבורה הציבורית העירונית והבינעירונית.
עד כה, השקיע ראש העיר עשרות שעות וקיים פגישות רבות עם גורמי המקצוע בנתיבי איילון. יש לציין כי בפגישה האחרונה אף היה שותף עילאי הר סגור סגן ראש העיר ומחזיק תיק התחבורה מסיעת מרצ. בנוסף, החל ראש העיר במגעים עם שר התחבורה, ישראל כץ יחד עם אורן כהן סגן ראש העיר המיועד.

מאת: אירית מרק

במסגרת זו, יבחנו מספר נושאים מרכזיים שעליהם יינתן מענה ופתרון הולם: שיתוף הסוחרים והציבור בביצוע העבודות, בחינת זמינות ונגישות קווי התחבורה הציבורית וחזות המרחב העירוני. מטרת הבחינה המעמיקה לתוכנית היא לאפשר יישום מיטבי שלה במרחב העירוני, כך שהיא תשפר באופן משמעותי את התחבורה הציבורית בעיר.

נזכיר כי ‘מהיר לעיר’ הינו פרויקט ליצירת רשת של נתיבי תחבורה ציבורית במטרופולין ת”א, אותו מקדם משרד התחבורה בשיתוף חברת נתיבי איילון, ובו משתתפות 17 רשויות מקומיות. מדובר בפרויקט בעל חשיבות תחבורתית עצומה, שמטרתו לתת לתושבים אלטרנטיבה איכותית לרכב הפרטי, על מנת להקל על הפקקים בעיר.

הצטרפותה של כפר סבא לפרויקט הארצי היא חלק משיפור השירות לתושבים הן מבחינת דרכי תחבורה יעילות יותר והן מבחינת הפחתת זיהום אוויר, כאשר במסגרת הפרויקט, יתקיימו לצד נתיבי ההעדפה, עבודות לשיפור פני העיר, סלילת שבילי אופניים, הקמת תחנות אוטובוסים חדישות ועוד, במימון משרד התחבורה בגובה של כ- 200 מיליון ש”ח. רשת הנת”צים (נתיבי תחבורה ציבורית) תביא לשיפור רמת השירות של התחבורה הציבורית, צמצום זמני הנסיעה, הגברת התדירות של האוטובוסים, נוחות ונגישות הנסיעה לקהלי יעד גדולים יותר.

העבודות, יתבצעו ב-3 מקטעים. בשלב הראשון תבוצע סלילה זמנית במרכז הכביש ברחוב ויצמן עד לרחוב העמק, ותישמר האפשרות לנסיעה בשני נתיבים לשני הכיוונים- בדיוק כמו היום. החל מיולי 2019 ובמשך כ- 30 חודשים יתקיימו עבודות במקטעים שונים ברחובות ויצמן וטשרניחובסקי, כאשר בכל זמן במהלך העבודות תתאפשר נסיעת רכבים בנתיב אחד לפחות לכל כיוון.

ראש העירייה, רפי סער, “ייעול מערך התחבורה הציבורית העירונית והבינעירונית הינו נושא חשוב לאין שיעור, ועל כן יש לבחון את תוכנית ‘מהיר לעיר’ לעומקה על מנת לוודא שהתכנון הוא מיטבי ונכון עבור תושבי העיר זאת במקביל לשיתוף הציבור, הסוחרים וגורמי הממשלה. עיריית כפר סבא תפעל לשיפור מצב התחבורה בעיר ובכלל זה לשיפור התחבורה הציבורית”.

תגובות