משכנתא לסגירת הלוואות חובות בבנקים – מרטין בוקסדורף

החיים היום הם מורכבים, את זה כולנו יודעים היום. המחייה יקרה והרבה מאוד צוברים הלוואות קטנות בעובר ושב שמצטברות להחזר חודשי גבוה מאוד.

בדיוק כאן נכנסת לתמונה האופציה לקחת משכנתא לסגירת הלוואות– כלומר, להגדיל את המשכנתא הקיימת שלכם, ובעזרת הכסף שלוקחים, לסגור את כל ההלוואות הקיימות בעובר ושב, כרטיסי אשראי וכל שאר ההלוואות הקטנות שמגיעות אחרי זה להחזרים מאוד גבוהים.

מהי בעצם משכנתא לסגירת הלוואות וחובות?

נניח שהיום יש לכם בית ששווה 2 מיליון שקלים ונשארה עליו משכנתא לא גדולה של 500 אלף שקלים. זה אומר שאתם יכולים לקחת משכנתא נוספת של עוד 500 אלף שקלים אפילו- ועם הכסף הזה לסגור את כל ההלוואות והחובות שקיימים בעובר ושב וכל שאר הדברים.

רק עד חמישים אחוז משווי הבית:

לא במקרה הבאתי דוגמה של בית שעולה 2 מיליון שקלים וציינתי שניתן להגדיל את המשכנתא הקיימת עד 1 מיליון שקלים. אם אכן עושים הגדלה כזו, מגיעים למשכנתא שהיא בדיוק 50 אחוז משווי הבית שזה המקסימום האפשרי. הוראות בנק ישראל לא מאפשרות להגדיל את שווי הנכס יותר מאשר 50 אחוז מהשווי שלו, כך שאופציה אחרת, פשוט לא קיימת. אנחנו מקבלים הרבה מאוד טלפונים של אנשים שרוצים להגדיל את המשכנתא מעבר ל50 אחוז- אבל זה לא אפשרי.

שימו לב היטב להתנהלות המשכנתא הראשונה שלכם, אם קיימת:

אולי הבעיה הגי גדולה. אני מוכן להישבע שאני מקבל עשרות טלפונים של אנשים שרוצים לקחת כסף לסגירת הלוואות ולא מצליחים לקבל אישור בבנק בגלל שהיו להם בעיות עם התנהלות המשכנתא. כלומר, החזרים בתשלומי המשכנתא. הדבר הזה הוא סופר דופר קריטי, בלי התנהלות תקינה של משכנתא- אין בכלל לאן להתקדם מכאן. לפני שאתם מגישים בקשת משכנתא, שימו לב היטב שאין לכם בעיות עם המשכנתא הקיימת.

בעיות בהתנהלות החשבון עובר ושב:

עוד משפט שיוצא לי לשמוע הרבה מאוד פעמים הוא: מה זה משנה שיש לי בעיה בהלוואות ויש פיגורים ואפילו החזרות בחשבון, הרי אני מבקש את המשכנתא כדי לסגור את כל הבעיות האלו. הנחת המוצא של אנשים היא שמשכנתא לסגירת הלוואות זה דבר שהבנקים נותנים ולא משנה מה.

התפיסה הזו היא לא נכונה, הבנקים בהחלט רוצים לתת כסף לסגירת הלוואות, אבל הם רוצים לתת את זה לאנשים שהם שולטים בהוצאות שלהם, כאלו שלא מגיעים לבעיות של החזרים בחשבון, כאלו בעיקר אולי, שיודעים לעשות את הדברים בזמן ולא להגיע למצבים שבהם כבר יש בעיות בחשבון. מה שלמעשה אני מנסה להגיד, זה שאל תחכו לרגע האחרון, אלא תעשו את הדברים כמה שיותר מוקדם ולא כאשר מאוחר מדי.

להיעזר ביועץ מומחה:

שמי מרטין בוקסדורף, אני יועץ משכנתאות מומחה למצבים בהם הבנקים מקשים לקבל משכנתא. המשכנתאות האלו לסגירת הלוואות, הן נראות מאוד פשוטות, אבל הן מורכבות מאוד והרבה פעמים זה לא מצליח. תיעזרו ביועץ מומחה כדי להימנע מבעיות.

מרטין- 0508116397

 

תגובות