ד”ר אסנת ספורטה תחזיק את תיק החינוך ותקבל תואר משנה לראש העיר “תסייע בהובלת העיר קדימה ובהפיכתה של מערכת חינוך הכפר סבאית למובילה ולמצוינת”

ראש העירייה, רפי סער בישר הבוקר על מינוייה של ד”ר אסנת ספורטה למשנה לראש העיר ולמחזיקת תיק החינוך בעיריית כפר סבא. במקביל תמונה ד”ר ספורטה גם ליו”ר דירקטוריון חברת ספיר. ראש העיר רפי סער אמר כי, “במהלך כל הקמפיין ומרגע כניסתי לתפקיד הצבנו את החינוך בראש סדר העדיפויות העירוני ומינוייה של ד”ר ספורטה הינו צעד חשוב ומשמעותי למימוש מטרה זו. כבר מהיום הראשון בו נכנסתי לתפקיד לפני כחודשיים, משמשת אסנת כיד ימיני ואנו עובדים במרץ על מנת להגשים את החזון שלנו בתחום החינוך והקהילה וליצור ממשקים בין התחומים האלו לרווחת תושבי העיר. אני בטוח כי לאור ניסיונה הרב בתחום החינוך היא היא תסייע בהובלת העיר קדימה ובהפיכתה של מערכת חינוך הכפר סבאית למובילה ולמצוינת”.

ד”ר אסנת ספורטה (48) הינה ילידת שכונת עלייה ותושבת העיר, אם לשלוש בנות. היא בעלת תואר שלישי במדיניות חינוך, ומחקרה התמקד באסטרטגיות שינוי של רפורמות בחינוך. בעברה ניהלה את אגף החינוך העל יסודי בעירית חולון, הקימה וניהלה בית ספר יסודי ברעננה והובילה את מחקר בתי הספר הניסויים בישראל במסגרת עבודתה כחוקרת באוניברסיטת ת”א. כמו כן, שימשה כיועצת אקדמית למנהלי בתי ספר חדשניים. ד”ר ספורטה היא בוגרת התוכנית למנהיגות בבי”ס למינהל עסקים של אוניברסיטת הארוורד בארה”ב, תכנית “אדוות” של ארגון מעוז להכשרת עתודה לדרג הבכיר של מערכת החינוך בישראל, קורס להכשרת דירקטורים מטעם האוניברסיטה העברית ועוד.

♦ הצטרפו לקבוצת הכפרסבאים המובילה בעיר כפר סבא שלנו

חשוב לציין כי במהלך החודשים האחרונים מרגע כניסתו של ראש העיר רפי סער לתפקיד קיימו ראש העיר וד”ר ספורטה סדרת סיורים במוסדות החינוך בעיר, על מנת לגבש תכנית שיפוצים רב שנתית רחבת היקף, וכן נעשו פעולות להסדרת הרישום לגני הילדים ולהפיכת התהליכים לשקופים ולנגישים להורים.

נושאים נוספים שהטיפול בהם בתחום החינוך שהטיפול בהם כבר החל- גיבוש תכנית להקמת מוסדות חינוך נוספים על מנת לענות הצורך הדמוגרפי ההולך וגדל, קידום הנושא של ייחודיות של מוסדות החינוך בעיר במטרה לאפשר להורים לבחור מוסד חינוכי ייחודי, פתיחת מוסדות חינוך אלטרנטיביים ופתיחת בית ספר מונטסורי, בנוסף לביה”ס הדמוקרטי הוותיק ולשלוחת סדברי, וזאת כבר במהלך ספטמבר הקרוב. כמו כן נבנית תכנית עירונית מערכתית לקידום אורח חיים בריא ובמקביל נבחנת מחדש סוגיית ההזנה בבתי הספר. כל הפעולות האלו מקודמות בשיתוף פעולה מלא עם ועדי ההורים בעיר.

ד”ר אסנת ספורטה: “אני שמחה על הבעת האמון של ראש העיר בי ועל ההזדמנות שניתנה לי לתרום מהידע ומהניסיון שלי למען ילדי כפר סבא ותושבי העיר בכלל. אפעל להפיכתה של כפר סבא לעיר פורצת דרך בתחום החינוך. האתגר הגדול שעומד לנגד עיני הוא קידום למידה חווייתית ומשמעותית עבור כלל השותפים בה- אנשי חינוך, תלמידים וכלל תושבי העיר. כפר סבא התברכה באוכלוסייה איכותית וערכית בעלת מוטיבציה גבוהה לעשייה חברתית ולנתינה, ואת המשאב החשוב הזה אני מתכוונת למנף לטובת החינוך בעיר שלנו. בנוסף, אפעל לביסוס שיתופי פעולה בין מוסדות החינוך לחברות וארגונים הפועלים בעיר, ולהפיכת העיר לזירת למידה אחת גדולה”.

תגובות