כל מה שצריך לדעת על ביטוח רכב ביבוא אישי

עד לפני מספר שנים, לא היה ניתן לבצע יבוא אישי לרכבים. במידה ואתם כלקוחות, רציתם לעשות את התהליך לא יכולתם לעשות אותו בעצמכם, אלא היה עליכם לעשות אותו דרך חברות יבואני הרכב. חברות כאלה עושות את כל התהליך מתחילתו ועד סופו ומטפלות בכל עבודת הניירת. אתם כלקוחות מקבלים את הרכב, לאחר שהוא עבר את כל התהליכים מנמל המוצא ועד שחרורו. למעשה, על מנת להבטיח את תקינות התהליך, יש באחריותה של חברת הרכב לבטח את אותו הרכב בביטוח מסוג ביטוח רכב יוקרה.

שלבים בהערכת הרכב

אם בחרתם לעשות תהליך של יבוא רכבי יוקרה, עליכם להתייחס למספר פרמטרים. ראשית, יש לוודא שיש בארץ חלקי חילוף שיהיו מותאמים לרכב הנרכש. יש לוודא זאת גם באופן עצמי וגם מול חברות יבואני הרכב. מעבר לכך, יש לבדוק שבביטוח רכבי יוקרה אותו אתם מקבלים מחברות יבואני הרכב, יש גם סעיף של ביטוח חלקי חילוף. לאחר ביצוע הבדיקות הללו, יש גם לקבל הערכה של שמאי רכב לשווי הרכב בישראל. כמו כן, עליכם גם לקבל קוד לרכב מהשמאי ולאחר מכן לפנות לחברת הביטוח ולבטח את הרכב. כאשר הרכב מגיע לנמל בישראל, עליכם כרוכשים של הרכב לפנות למשרד התחברה. זאת על מנת שיונפק לכם רישיון לרכב. כמו כן, יש לשים לב שלפני חתימה על הסכם ביטוח מול חברת הביטוח, יש לבדוק שהפוליסה היא פוליסה מתאימה מסוג פוליסת ביטוח רכב ביבוא אישי. יש לוודא שאותה פוליסה מעניקה את כל הכיסוי הנדרש.

ביטוח בישראל

במדינה הקטנה שלנו, יש המון חברות ביטוח. לכל אחת מהחברות הללו, יש את היתרונות והחסרונות שלה. למעשה, כל החברות רוצות למכור לנו פוליסות ביטוח. על כן ובפרט כאשר מדובר על רכישת רכב ביבוא אישי, יש לבדוק בשוק אלו חברות ביטוח מוציאות פוליסות ביטוח רכב ביבוא אישי עם התנאים הטובים ביותר והמתאימים ביותר עבורנו מבחינה כספית. במקרה של תאונה, אין הבדל בין רכב שנרכש בארץ דרך סוכן רכב או רכב שנעשה לו תהליך של יבוא אישי. מה שקובע הוא פוליסת הביטוח שלכם. מה שכן, קחו בחשבון שיש הבדל בין שני האופנים שהוזכרו לרכישת הרכב והוא טמון בחלקי החילוף. כך למשל, אם הרכב נרכש בארץ, סביר להניח שימצאו לו חלקי חילוף אצל סוכני הרכב ובעלי החנויות המתמחות. אך במידה והרכב נרכש ביבוא אישי והרוכש לא וידא שיש סעיף של חלקי חילוף בפוליסה, אז תיקון במקרה של תאונה, עשוי לעלות לא מעט כסף. לכן יש לשים לב שפוליסת הביטוח שלכם כוללת את כל הסעיפים הנדרשים. כך שאתם תהיו מכוסים בכל מקרה (גם כאשר מדובר על תאונה וגם כאשר מדובר על איזשהו קלקול בחלק של הרכב שיש להחליפו).

שורה תחתונה

לפני שאתם עושים ביטוח, יש לערוך סקר שוק. יש לבדוק את המחירים של הביטוח במספר חברות. יש לבדוק המלצות על חברת הביטוח ועל אופן הטיפול והשירות שלה. במידה והשלמתם את בדיקת כל הפרמטרים, תוכלו לבחור איפה לבטח את הרכב ולדעת שאתם יכולים להיות שקטים ורגועים ושיש לכם את כל כיסויי הביטוח הנדרשים.

 

תגובות