משרד הבריאות חושף את נתוני מדד הבריאות בערים הגדולות: בכפר סבא נמצאה תוחלת החיים הגבוהה ביותר בארץ

במשרד הבריאות אספו נתונים על ערים שאוכלוסייתן עולה על 100 אלף תושבים על פי דו”חות של המשרד והלשכה המרכזית לסטטיסטיקה.

תוחלת החיים הגבוהה ביותר היא בכפר סבא (גיל 84.4); תוחלת החיים הנמוכה ביותר הייתה בבת ים – יותר משלוש שנים הפרש (81.1); תמותת התינוקות הגבוהה ביותר היא דווקא בבאר שבע – 4.8 תינוקות מתוך 1000 לידות נפטרים, שיעור התמותה הנמוך ביותר נרשם בכפר סבא עם 0.9 מקרי תמותה לכל 1,000 לידות.

שיעורי התחלואה בסרטן (מכל הסוגים) הגבוה ביותר בקרב נשים נרשם בחולון – 352 מקרים על כל 100 אלף תושבים והשיעור הנמוך ביותר – בבני ברק עם 280 מקרים על כל 100 אלף תושבים.

עוד עולה כי בתל אביב-יפו יש את השיעור הגבוה ביותר של מקרי סרטן שד בישראל: 119 מקרים לכל 100 אלף תושבות; שיעור סרטן השד הנמוך ביותר נרשם בבני ברק עם 91 נשים בלבד. ברמת גן יש את שיעור ביצוע הממוגרפיה הגבוה ביותר (85%) לעומת זאת בבית שמש השיעור הנמוך ביותר (59%).

על פי הדו”ח, בראשון לציון יש את שיעור המעשנים הגבוה ביותר – 28% מתושבי העיר (אחד מכל ארבעה תושבים), לעומת זאת ביישובים בני ברק ובית שמש יש את השיעורים הנמוכים היותר – 15%.

העיר הפעילה ביותר מבחינה ספורטיבית היא רחובות שם 47% – כמעט מחצית האוכלוסייה – מבצעת פעילות גופנית שלוש פעמים בשבוע, לעומת זאת בבני ברק ובירושלים רק 27% מקפידים לעשות ספורט.

בכפר סבא שיעור המתחסנים נגד שפעת הוא הגבוה ביותר – 32% מכלל התושבים, לעומת זאת בבני ברק רק 16% מקפידים כל חורף ללכת ולהתחסן. ומה העיר הכי מנומנמת? על פי נתוני משרד הבריאות 10% מתושבי אשדוד נוטלים כדורי שינה לעומת זאת דווקא הירושלמים מצליחים לישון בשקט ורק 5% מהם זקוקים לטיפול בתרופות לשינה.

ראש העיר רפי סער מסר כי: ” האמירה שטוב לגדול ולחיות בכפר סבא אינה סיסמא בלבד והדו”ח שלפנינו מוכיח זאת ללא ספק.  אני גאה לעמוד בראש עיר שבה תוחלת החיים היא הגבוהה בארץ דבר שמעיד על איכות השירות והחיים שאנו מעניקים לתושבינו. אני רואה בתושבים הוותיקים נכס ומשאב אנושי וחברתי יקר וכבר עם כניסתי לתפקיד ביצעתי שורה של צעדים לרווחת האוכלוסייה הבוגרת זאת כחלק מתוכנית ייעודית רחבת היקף. לאוכלוסיית הוותיקים ישנם צרכים ייחודיים ואנו נפעל במרץ על מנת להגשימם ותשפר עוד את איכות חייהם”.

ראש עיריית כפר סבא, רפי סער

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ראש העירייה לשעבר, צביקה צרפתי “כמי שהיה שותף בכיר לניהול העיר כ 10 שנים הסיפוק  הוא גדול כשרואים את הנתונים שפורסמו בנושאי הבריאות השונים זה רק מוכיח את האמירה שכפר סבא היא עיר טובה לגדול בה לחיות בה להתפתח ולהזדקן כמי שהחזיק את תיק הבריאות העירוני והוביל תוכניות חדשות ביחד עם שרון ג’ורג’י שמגיע לה תשואות על הובלת התחום בתקציבים קטנים. תוכנית אב  נוספת חשובה שקודמה בשנתיים האחרונות עם  האגף לשירותים חברתיים ואילנה שרייבמן היא עיר ידידותית גיל שמיועדת לתת לתושבי העיר הותיקים פתרונות ותקוות לחיים בריאים פעילים טובים ונגישים.
אני רואה בנושא הבריאות העירונית כאחד מהנושאים החשובים שעיר צריכה להנגיש מידע ופעילות לכל תושבי העיר בכל הגילאים”.

תגובות