בחידון הציונות והמורשת בכפר סבא זכו שני תלמידים מחטיבת הביניים “תורה ומדע”: אלנתן משיח ואור וויס

עיריית כפר סבא, ביוזמת סגן ראש העיר המיועד – אורן כהן, ובהובלת מנהלת הפרויקטים באגף החינוך- אורית בראון, אשר הפיקה את החידון בהצלחה יחד עם המחלקה למורשת, המועצה הציונית בישראל ומוזיאון כפר סבא קיימו בעיר את חידון הציונות והמורשת המתקיים זו השנה השנייה בכפר סבא. החידון, שאותו הנחתה תושבת העיר אושרית בנאי, התקיים בסוף השבוע האחרון באשכול הפייס במעמד ראש העיר, רפי סער, ומנהל מחוז מרכז המועצה הציונית, דוד ממן, שבירכו את המשתתפים.

יום החידון נפתח בחגיגה ציונית שכללה תפאורה חגיגית ואווירה ססגונית עליהם עמל צוות מוזיאון כפר סבא, ובה הוצג הסיפור הציוני הכפר סבאי. כמו כן, התקיים מיצג אמנותי חי של שחקנים מחופשים: ללוחם פלמ”ח, קיבוצניק ולחניכה בתנועת הצופים שהדגימו לתלמידים את תקופת הקמת המדינה.

בחידון לקחו חלק 11 תלמידים ותלמידות מחטיבות הביניים ובני משפחותיהם, מתוכם העפילו לגמר החידון המחוזי, שיתקיים במרץ, שני תלמידי חטיבת הביניים “תורה ומדע”: אלנתן משיח שהשתתף בחידון יחד עם אביו יצחק משיח ואור וויס שהתמודד עם דודו אריה זלצר. התלמידים ובני משפחותיהם הציגו את ידיעותיהם בתולדות ישראל והמפעל הציוני בצורה מרשימה ומעוררת השראה, ועלייתם לגמר תורמת לגאווה גדולה לחטיבת תורה ומדע ולעיר כפר סבא.

חשוב לציין, כי השנה לראשונה התלמידים אשר התחרו בחידון, נבחרו בסיוע המקצועי והפדגוגי של המורים להיסטוריה בחטיבות ברחבי העיר אשר סייעו והנחו את התלמידים לקראת החידון ואף נכחו ביום החידון. חבר השופטים כלל את: המורים אבי גרצמן מחטיבת שז”ר ודניאל קורנשטיין מתיכון הרצוג לצדם נכחו שחקנים בדמותם של הרצל ובן גוריון אשר שעשעו את הקהל והמשפחות ואף שימשו כשופטים.

מטרתו של חידון הציונות לחבר בין משפחות יהודיות מהארץ ומהעולם, במהלך כשישה חודשי פעילות המגיעים לשיא באירוע גמר ענק בו יתקיים חידון אינטראקטיבי בשידור טלוויזיוני המחבר בין דורות שונים של הסיפור הציוני. המועצה הציונית בעיר כפר סבא יוזמת לאורך כל השנה מגוון אירועים, טיולים, פעילויות והרצאות לקהל הרחב.

ראש העיר, רפי סער, בירך את המשתתפים ואמר כי “החידון מהוה אמצעי בלתי פורמאלי להקניית ערכי הציונות ואהבת הארץ לדור העתיד. הלמידה לחידון התבצעה מעבר לתוכנית הלימודים, השקעה מבורכת של התלמידים עליה אני גאה. חוויה זו מעניקה הזדמנות נפלאה לחיזוק הקשר הבין דורי ולמיצוב מקצוע ההיסטוריה מבחינת חשיבותו בעיצוב הזהות הלאומית. אני רואה בכם, תלמידים יקרים, חלוצי המאה ה21, במקום לעסוק בייבוש ביצות והקמת המדינה מיסודותיה, אתם אלה הבונים בהווה את טיב ערכי תושבי מדינת ישראל והעיר כפר סבא ובטוחני שערכי הציונות ילוו אתכם לאורך הדרך”.

סגן ראש העיר המיועד, אורן כהן, “מדובר באירוע שהוא חוויה ערכית וציונית והוא מתקיים בעירנו זו השנה השנייה. מטרת התהליך החינוכי והחידון לחשוף את תלמידי כיתות ח- ט לאירועים ואישים שלקחו חלק בבניית המדינה ובהישגיי מדינת ישראל ולהעמיק את הידע שלהם בנושא. התלמידים הזוכים ייצגו בגאווה רבה את החטיבות בעיר והוכיחו כי דור העתיד צומח להיות דור ידעני ואכפתי בעל מודעות ערכית וגבוהה לשורשי העם והארץ. כולי תקווה שהתלמידים הזוכים ובני משפחותיהם יזכו גם בחידון המחוזי”.

קרדיט צילום: עופרי מור שקד.

תגובות