בשורה להורי התלמידים בכפר סבא: המזון בצהרונים יוגש במכלי נירוסטה ובמכלים המאושרים ע”י מכון התקנים

זאת לאחר הצלחת הפיילוט שהתקיים בשבועיים האחרונים בחמישה צהרונים, בשיתוף הנהגת ההורים העירונית

בשורה להורי התלמידים בצהרוני בתי הספר בעיר – המזון בצהרונים יוגש במכלי נירוסטה ובמכלים המאושרים ע”י מכון התקנים, זאת בהתאם לתוצאות הפיילוט, שהתקיים בשבועיים האחרונים בחמישה צהרונים בתי ספר, בשיתוף הנהגת ההורים העירונית. כתוצאה ממסקנות הפיילוט הוחלט כי מזון מוצק כמו אורז, פסטה, שניצלים וכו’ יגיע במכלי נירוסטה ואילו מזון נוזלי כמו מרק ותבשילים עם רטבים יגיע במכלים מסוג CPET , המאושרים על ידי מכון התקנים ומשרד הבריאות.

יש לציין כי השנה נפתחה עם הגשת האוכל במכלי נירוסטה, במהלך שכלל חבלי לידה רבים. מסיבה זו, הוחלט להגיש את המזון המסופק לצהרוני בתי הספר במכלי פלסטיק העומדים בתקן מכון התקנים ומאושרים על ידי משרד הבריאות.

חשוב להדגיש כי עיריית כפר סבא שמה דגש על קידום אורח החיים הבריא, וכי המזון המוגש בצהרונים בעיר, בגני הילדים ובבתי הספר, עובר פיקוח תזונאי על מנת להבטיח הספקת מזון טעים, בריא ומזין.
רפי סער, ראש העיר, “עיריית כפר סבא בהנהגתי תדאג לכל ילדי ותלמידי העיר, ותפעל להגשתו של מזון בריא, מזין וטעים. כמו כן, תמשיך להשקיע משאבים רבים בקידום אורח חיים בריא ומקיים, בין היתר באמצעות קידום פעילויות ספורט, הסברה ופנאי. אמנם במסגרת הגשת האוכל בנירוסטה לצהרוני בתי הספר נתקלנו במספר קשיים, אך לאחר בחינה של הנושא לעומקו יחד עם הנהגת ההורים הוחלט על אופן ההגשה החדש”.

ד”ר אסנת ספורטה, המשנה לראש העיר ומחזיקת תיק החינוך, הוסיפה כי: “הבחינה המחודשת של סוגיית ההזנה בצהרוני בתי-הספר והפיילוט שקיימנו הם חלק מהפעילות הכוללת שאנו מובילים לקידום אורח חיים בריא של ילדי העיר. במקביל אנו בוחנים לעומק גם את סוגיית ההזנה בגני הילדים, לרבות האפשרות לחדש את ההזנה בשיטת בשל-צנן-חמם-הגש, המוכרת בשם “אפונים”, תוך מתן מענה חדשני ופורץ דרך לאתגרים שהקשו על יישומה במתכונת הקודמת. במסגרת הבדיקה, אנו בוחנים הן את המשמעויות התזונתיות והן את המשמעויות הלוגיסטיות של הסוגייה. בריאותם ורווחתם של ילדינו עומדת לפני הכל”.

דר אסנת ספורטה

תגובות