שירות חדש בעיריית כפר סבא: אישור לטאבו מהבית – מעתה ניתן להגיש בקשה לקבלת האישור באתר העירוני ולקבל את האישור במייל

עיריית כפר סבא, בהובלת אגף שירות והסברה ואגף הכנסות, מייעלת את תהליך קבלת האישור לטאבו, כחלק ממדיניות הנהלת העיר לייעול השירות העירוני לתושבים ולשקיפות. מדובר על בשורה לתושבים שמעתה יוכלו להגיש בקשה לקבלת האישור באמצעות טופס מקוון באתר העירוני ולקבלו בסיום התהליך לכתובת המייל האישית. יש לציין כי בכך הופך התהליך לשקוף במיוחד, מאחר ומגיש הבקשה יקבל הודעה עם סטטוס פנייתו בכל פעם שהוא עובר תחנה בדרך לאישורו. בכך, כפר סבא תהיה הרשות השלישית בישראל בה יוכלו התושבים להגיש לרשם המקרקעין את תעודת האישור להיעדר חובות לעירייה בפורמט דיגיטלי שהוא העתק ולא המקור.

ראש העיר רפי סער וסגנו איתן צנעני

כאמור, תושבים המעוניינים בשירות זה נדרשים למלא טופס מקוון באתר עיריית כפר סבא בבקשה לקבל תעודה זו. לאחר מכן יקבלו התושבים הודעות SMSעל סטטוס פנייתם, לעקוב אחרי ההתקדמות, להשלים טפסים ולבסוף לקבל את האישור למייל ללא צורך בהגעה למשרדי העירייה. חשוב להוסיף כי העדכונים על סטטוס הבקשה מועברים לנייד ולמייל. שירות זה ייטיב עם התושבים, ייעל את השירות ויחסוך זמן יקר.

עד כה היה מדובר בהליך ארוך ובירוקרטי, שחייב את התושבים להגיש לרשם המקרקעין את תעודת המקור להיעדר החובות לעירייה. לכן, נדרשו התושבים להגיע למשרדי אגף ההכנסות ולעבור בין המחלקות השונות הנדרשות לו, מה שהפך את התהליך לארוך ומסורבל. כעת בשירות החדש יוכלו התושבים לנהל אותו מהבית באמצעים דיגיטליים. יש לציין כי על מנת להעביר זכויות בנכס ולהסדיר רישום הבעלים ברשם המקרקעין (טאבו), נדרש בעל הנכס להגיש תעודה שמאשרת כי כלל חובותיו לרשות שולמו.

ראש העיר, רפי סער: “השירות החדש באגף ההכנסות שמאפשר לתושבים לקבל את האישור לטאבו מביתם, מה שיחסוך להם זמן יקר. זוהי בשורה אמתית של התייעלות ושיפור השירות העירוני, כחלק מהמדיניות אותה אני מוביל למצוינות בשירות. יש להדגיש כי שירות זה הינו ייחודי לתושבי כפר סבא, שהיא הרשות השלישית בישראל בה רשם המקרקעין מאפשר להגיש את התעודה בפורמט שאינו המקור”.

סגן ומ”מ מקום ראש העיר ומחזיק תיק השירות לתושב, איתן צנעני: “מטרתנו העיקרית להעניק לתושבים שירות מצוין, ואנו נפעל במלוא המרץ על מנת להשיגה לרווחת התושבים. השירות החדש לקבלת האישור לטאבו ייעל את התהליך, כך שהתושב יגיש את הבקשה מהבית ולאחר מכן אנו ננהל את תהליך המעבר במחלקות עבורו עד שלבסוף הוא יקבל את האישור חתום ומוכן להגשה לרשם המקרקעין”.

תגובות