השוחרת חן הרוני, תושבת כפר סבא, סיימה קורס תכנות יוקרתי של בית הספר למקצועות המחשב וההגנה בסייבר “״אם רוצים משהו צריך ללכת עם זה עד הסוף”

השוחרת חן הרוני, תושבת כפר סבא, סיימה בשבוע שעבר (ה’) את קורס התכנות היוקרתי של בית הספר למקצועות המחשב וההגנה בסייבר

חן היא האחות הצעירה בין 4 אחים. היא נולדה והתחנכה בעיר. אחיה הגדול, עשה קורס בבסמ״ח (בית הספר למקצועות המחשב וההגנה בסייבר) ואחר כך עבר לשירות באגף המודיעין, כך נחשפה בפעם הראשונה לבית הספר. אחות נוספת של חן שירתה אף היא באגף התקשוב וההגנה בסייבר, מכאן שהעולם אינו זר לה. בתיכון, הרחיבה את מגמת מדעי המחשב ומספרת, ״כך הכרתי את עולם המחשבים וידעתי שארצה להמשיך לעסוק בזה. הקורס הביא אותי לאהוב עוד ועוד את העולם הזה״.

שוחרת חן הרוני

״מאחי הכרתי את הבסמ״ח, נלחמתי להגיע לכאן. ביקשתי את התפקיד וויתרתי על מיון אחר רק בשביל הסיכוי שאצליח. הבנתי מאחי שזה הגוף המרכזי בצבא לתחום מדעי המחשב וידעתי שזו ההזדמנות שלי גם לעשות שירות משמעותי וגם לפתח את עצמי״.

קורס התכניתנים הוא הקורס היוקרתי ביותר בתחום התוכנה בצה”ל המכשיר את חניכיו לפיתוח מערכות תוכנה. הקורס, המתקיים בבסמ”ח, בית הספר הצה”לי למקצועות המחשב וההגנה בסייבר, נמשך כ- 25 שבועות, במהלכם מקבלים החניכים את הכלים הנחוצים לעיסוק משמעותי בתחום הטכנולוגי בצה״ל ובאזרחות.

״היה מאוד מאתגר והתוכן היה מעניין ועכשווי. למדנו טכנולוגיות מודרניות באופן פרקטי ועם הרבה עשייה״.

בקורס לומדים השוחרים תכנות בשפות המתקדמות ביותר במערכות ההפעלה השונות והמגוונות ובסופו משובצים באחד מגופי פיתוח התוכנה של צה”ל באגף התקשוב וההגנה בסייבר, זרוע היבשה, זרוע האוויר והחלל, זרוע הים או אגף המודיעין, ולוקחים חלק בפיתוח מערכות תוכנה מתקדמות לשם שדרוג האפקטיביות של צה”ל בשגרה ובחירום.

ועם שגרת הלימודים האינטנסיבית, מצליחים בבסמ״ח לשלב גם פעילויות חינוך ולדאוג לאווירה, ״יש פעילויות הוואי, מנסים לאוורר אותנו ושנהנה בדרך. רואים כמה סגל המפקדים רצה שנהנה ושזו תהיה חוויה טובה עבורנו״.

חן מספרת על הכלים שרכשה בדרך וחברים, ״אין לי ספק שאקח איתי אנשים לחיים. היינו ביחד 24 שעות והם מבינים מה עברתי. כלים שאקח איתי מהקורס- יכולת למידה עצמית, עצמאות וניהול זמן. היום אני יודעת שאם ארצה להתעמק ולהרחיב בנושא מסוים אני יכולה לעשות זאת בכוחות עצמי״.

אם תשאלו אותה על ההמשך, היא מתכוונת להמשיך ולהתפתח כמה שאפשר, ״ללמוד דברים חדשים, להצליח בתחום וליהנות ממה שאני עושה״ ועם מילות סיכום, ״אם רוצים משהו צריך ללכת עם זה עד הסוף. מוטיבציה זה המון בחיים. צריך להתעקש ולהיות עם כוח רצון. מחשבה יוצרת מציאות״.

תגובות