ועדת התחבורה החדשה בראשות סגן ראש העירייה ומחזיק תיק התחבורה, עילאי הרסגור-הנדין, תתכנס בשלישי, לדון בתכנית “מהיר לעיר”

ביום שלישי הקרוב בשעה 19:00 תתכנס לראשונה ועדת התחבורה העירונית החדשה. הוועדה, שהוקמה ביוזמתו של סגן ראש העירייה ומחזיק תיק התחבורה, עילאי הרסגור-הנדין, צפויה לאפשר לראשונה לנציגי הציבור ולתושבי העיר להשתתף בדיונים על הנושאים העקרוניים במדיניות התחבורה והחלטות להן יהיו השלכות על מספר גדול מתושבי העיר. הוועדה החדשה תיקח למעשה חלק מסמכויותיה של ועדת התנועה הישנה, שתהפוך לוועדת משנה ותעסוק מעתה בנושאים נקודתיים ובעלי אופי טכני, כמו מיקום מעברי חציה, שינויים גאומטריים בצמתים, אישור זכאות לחניות נכים וכו’. כמו כן, תפעל לצד ועדת התחבורה גם ועדת הבטיחות בדרכים, בה יהיה פיקוח על נושא הבטיחות בכבישים, במדרכות ובשבילי האופניים.

את הישיבה החגיגית צפוי לפתוח ראש העירייה, רפי סער, שיברך וישא דברים לגבי התחבורה בכפר סבא. לאחר מכן יקבלו חברי הוועדה סקירה לגבי תוכנית “מהיר לעיר” מפי נציגי חברת “נתיבי אילון” האחראית על הפרויקט מטעם משרד התחבורה, שבסיומה יביעו את דעתם ואת הערותיהם. זאת כחלק משיתוף הציבור וכצעד ראשון בשורה של פעולות שיבוצעו בימים הקרובים, בהן מהלך רחב של שיתוף סוחרי רחוב ויצמן והכנסת צרכיהם והערותיהם לתוך תוכנית העבודה. לאחר מכן יערך דיון לגבי התוכניות העתידיות לפיתוח רחוב תל חי.

הישיבה תשודר בשידור חי בפייסבוק. תושבים המעוניינים לשאול שאלות לגבי התוכנית יוכלו לעשות זאת באמצעות הפייסבוק תוך כדי הישיבה, בכפוף למספר השאלות ומגבלות הזמן.

כמו כן, כבר בישיבה הבאה של הוועדה יערך דיון בתוואי קווי האוטובוס העתידיים בכפר סבא. זאת במטרה להחליף את הקווים הקיימים, כחלק מ”מהיר לעיר” ולהחליפם בקווים מהירים יותר, בעלי תדירות גבוהה הרבה יותר ותוך כיסוי מיטבי של חלקי העיר.

עילאי הרסגור-הנדין: “ראש העירייה ואני הולכים כאן על מהלך של שקיפות ושיתוף. רק כך נוכל לטפל באתגרי התחבורה הגדולים בכפר סבא, שבה נשברים שיאי בעלות על מכוניות ופקקים. תוכנית ‘מהיר לעיר’ היא נדבך חשוב במדיניות. באמצעותה נוכל להפעיל תחבורה ציבורית יעילה הרבה יותר מזו אשר קיימת כיום, נשקם את רחוב ויצמן ונסלול שבילי אופניים מרכזיים, בהם שביל לכל אורכו של רחוב ויצמן. בישיבה הקרובה נפתח את התוכנית להערות הציבור. נעשה זאת תוך הקשבה לצרכים השונים ומתוך רצון להפוך אותה לאופטימלית ומוצלחת.”

תגובות