סוחרי ויצמן נפגשו עם ראש העיר בנושא מהיר לעיר “מה תועלת לתכנית ואיך היא תביא עוד אנשים, אף אחד לא יודע לענות, חוץ מהבטחות ‘תראה איזה יופי זה בלונדון’, אומר בעל קיוסק בויצמן

ראש העירייה רפי סער הבטיח לסוחרים לבדוק תלונותיהם ולשוב להיפגש בתוך שבועיים, לאחר מפגש בין הצדדים השבוע, בו שטחו הסוחרים טענותיהם לפגיעה אפשרית בעסקיהם.

גיא פופ, בעל קיוסק בויצמן 62 כפר סבא, אמר “אנחנו סומכים על רפי סער, בכל מקרה שידע לעשות את השיקול הנכון והמתאים ביותר לעיר”. לרפי סער אמר במפגש “להוציא את הפרויקט לפועל זה נפלא אך ישנם מספר בעיות קשות שלא ניתן לגשר עליהם”, טען ג במפגש “לאורך ויצמן לא תהיה אפילו חניה אחת. לאורך כל הנתצ תהיה גדר מ2 צידי הנתצ מה שעלול להיראות כמו כלא אחד גדול. 3.לאורך כל ויצמן לא תתאפשר פריקה וטעינה, יבוטלו פניות של שמאל וימין, התנועה תוסט לרחובות מקבילים כמו בן גוריון והכרמל שגם ככה המצב שם לא להיט ויגרום להרבה יותר פקקים, ברור לכולם שהנתצ הוא מסוכן לציבור דוגמה פ”ת 21 הרוגים. משך הפרויקט הוא 3 שנים אשר במדינת ישראל זה 5 שנים”.

רחוב ויצמן הדמיה

 

עוד נטען כי “אף עסק לא יכול לשרוד משך תקופה כזאת של הרס ואבק ברחוב ראשי, כמובן שלא יינתן פיצוי לאף אחד שיפגע, מטרת הפרויקט אמורה לעבור בין כס להרצליה דרך רעננה, אך רעננה ביטלה את הפרויקט ולכן אין היגיון בתכנית זו. מה התועלת של התכנית איך היא תביא עוד אנשים אף אחד לא יודע לענות על זה חוץ מהבטחות תראה איזה יופי זה בלונדון, אז זהו שאנחנו לא לונדון וגם לא תל אביב. כמובן שרק עכשיו חזרה העדלאידא לויצמן וכנראה בפעם האחרונה בהחלט. באשדוד התחיל פרויקט דומה ועסקים שם פשוט קורסים, אז גם לכם אכפת מויצמן וכס בכלל ולא תרצו שישנו את אופייה היפה של המושבה הצטרפו אלינו וביחד נעצור את הנורא מכל”, כך קוראים הסוחרים לבעלי עסקים נוספים להצטרף אליהם. 

עילאי הרסגור הנדין, מחזיק תיק התחבורה נכח במפגש והגיב לטענות הסוחרים “לאורך ויצמן לא תהיה אפילו חניה אחת” – לא נכון. בניגוד מוחלט למה שכתבת, לאורך ויצמן יהיו חניות רבות. בנוסף, יתווספו מקומות חניה ברחובות הסמוכים ובחניונים חדשים או מורחבים, כך שמספר מקומות החניה הכללי באזור דווקא יגדל.
2. “לאורך כל הנתצ יהיה גדר מ2 צידי הנתצ אשר יראה כמו כלא אחד גדול” – מדובר בעניין בטיחותי, אבל אנחנו בודקים איך אפשר לבצע את הפרויקט עם מינימום גידור.
3. “לאורך כל ויצמן לא תתאפשר פריקה וטעינה” – לא נכון. תתאפשר פריקה וטעינה לאורך ויצמן או ברחובות הסמוכים. לא נבצע את הפרויקט ללא פתרון פריקה וטעינה לכל אחת מהחנויות.
4. “יבוטלו פניות של שמאל וימין” – יהיה מספר מועט של פניות שיבוטלו. בניגוד לרעננה, הצלחנו לשמור על הפניות לצד ימין. זאת בזכות הנת”צ השמאלי.
5. “התנועה תוסט לרחובות מקבילים כמו בן גוריון והרכמל שגם ככה המצב שם לא להיט ויגרום להרבה יותר פקקים” – מטרת התוכנית היא להביא לירידה בהיקף התנועה. השארת המצב הקיים תביא לקריסה תחבורתית מוחלטת של כפר סבא. אשמח לשמוע הערות לגבי הסדרי התנועה כדי שנוכל להגיע להסדרים הטובים ביותר.
6. “ברור לכולם שהנתצ הוא מסוכן לציבור דוגמא פת 21 הרוגים” – הנת”צ נסלל ברוחב כביש, בהסדרי תנועה ובסיטואציה אחרת לחלוטין מאשר פתח תקווה. הדבר הוסבר באריכות בוועדת התנועה אתמול.
7. “משך הפרוייקט הוא 3 שנים אשר במדינת ישראל זה 5שנים” – המטרה היא לבצע את הפרויקט ביעילות המירבית. לכן ביקשנו וקיבלנו הסדר לפיו החברה הכלכלית של כפר סבא תבצע אותו בעצמה, ללא תלות בגורמים חיצוניים. כמו כן, ביצוע הפרויקט יהיה במקטעים. לא יעבדו לאורך כל הרחוב בו זמנית.
8.”אף עסק לא יכול לשרוד משך תקופה כזאת של הרס ואבק ברחוב ראשי” – בגלל זה אנחנו מדברים איתכם. לא ניתן לאף עסק לקרוס. זאת בניגוד להמשך המצב שהיה קיים עד כה, בו עסקים קרסו. הפעולות שראש העיר מבצע להחייאת מרכז העיר נועדו קודם כל למענכם, ותהיה שורה ארוכה של פעולות נוספות כדי שהעסקים יפרחו.
9. “כמובן שלא יינתן פיצוי לאף אחד שיפגע” – כאמור, אנחנו לא רוצים שתיפגעו. המצב הקודם הביא לקריסה של עסקים רבים. ללא שינוי הקריסה תימשך.
10.”מטרת הפרויקט אמורה לעבור בין כס להרצליה דרך רעננה הבעיה שרעננה ביטלה את הפרויקט ולכן אין היגיון בתכנית זו” – רעננה לא ביטלה את הפרויקט, אלא עיכבה אותו. מטרת הפרויקט היא הגעה להרצליה ולתל אביב. בכל מקרה מובטחת סלילת נת”צים עד לתל אביב דרך כביש 4. לכן הוא כדאי גם ללא רעננה, למרות שאין לי ספק שהוא יתבצע גם ברעננה.
11.”מה התועלת של התכנית איך היא תביא עוד אנשים אף אחד לא יודע לענות על זה חוץ מהבטחות תראה איזה יופי זה בלונדון” – תועלת עצומה בהפיכת כפר סבא לעיר שקל להתנייד בה באמצעות תחבורה ציבורית ושבילי אופניים. העיר כיום חנוקה ממכוניות. אנשים לא יכולים לצאת מהבית ללא שימוש ברכב הפרטי. התוכנית תביא למהפכה בתחבורה הציבורית. ומה שגורם לי לדעת שנצליח בכך הוא העובדה שנתכנן ביחד את מסלולי קווי האוטובוס החדשים. הציבור יהיה שותף מלא בתהליך.
12.”כמובן שרק עכשיו חזר עדלידא לויצמן וכנראה בפעם האחרונה בהלט…” – בניגוד למצב כיום בו מרכז העיר הוא מוזנח, התוכנית תביא לשיקום התשתיות ויהיה כיף לערוך אירועים ציבוריים במרכז העיר.
13 “באשדוד התחיל פרויקט דומה ועסקים שם פשוט קורסים..” – קל להביא אמירות כאלה, אבל העובדה היא שבכפר סבא עסקים קורסים בגלל המצב הקיים. ללא שינוי מרכז העיר שלנו ימות. פנינו לשיתוף וגם לשינויים בשביל בעלי העסקים. עד אז לא מתחילים בעבודות”.

תגובות