05:00 לפנות בוקר בכפר סבא: מאות תושבים מעידים על הרגע בו תפסה אותם האזעקה

הבוקר בסביבות השעה 05:20 התקבל במשטרת ישראל דיווח על נפילת טיל במושב שבאזור השרון.

כוחות משטרה שהגיעו למקום הבחינו בבית במושב שנפגע מהנפילה, נגרם נזק רב לבית. חבלני משטרת ישראל עמלו משעות הבוקר לאיסוף ראיות ושרידי הטיל עד לזיכוי המקום. בזירה התבצעו הערכות מצב עיתיות ע”י פיקוד מרחב שרון וכעת עם סיום עבודת החבלנים במקום הועבר הטיפול הזירה לרשות המקומית.

המקלטים נפתחו בכפר סבא

עיריית כפר סבא הוציאה הודעה לציבור על רקע האזעקה שנשמעה באזור. “תושבים יקרים, ברגעים אלו נשמעה אזעקה באיזור. חשוב לעדכן כי אנו בקשר עם פיקוד העורף ובהנחייתו נפתחו מקלטים. ברגעים אלה מבצע ראש העיר רפי סער הערכת מצב עם כל הגורמים. נא להשמע להוראות פיקוד העורף, פרטים באתר העירייה בחירום. עיריית כפר סבא

500 תגובות החל מהשעה 0500 לפנות בוקר התקבלו בקבוצת כפר סבא שלנו. רבים רבים מהתושבים העידו על הפחד והאימה שאחזה אותם עם השמע האזעקה, רבים גם העידו כי לא שמעו כלל את האזעקה. 

אתר השרון פוסט, היה הראשון לדווח לתושבי העיר שהתעוררו לבוקר מלא חששות. לצפיה וקריאת כל התגובות לחצו כאן

חברת המועצה הדר לביא הוציאה שאילתה בנושא:”היום, ה-25.3.2019, התעוררנו לקול אזעקה ופגיעה ישירה בבית רק מספר ק”מ ספורים מביתנו כאן בכפר סבא. קיימת חשיבות מכרעת במציאות בה אנו חיים למוכנות למקרים דומים אשר סבירים להישנות. מוכנות זו חשובה באופן פרטי ובייחוד חשובה במוסדות החינוך בעירנו. מוסדות החינוך בסמכות עירונית כוללים כמובן את גני הילדים, בתי הספר היסודיים, חטיבות הביניים והתיכונים. נשמח להבין מהי תוכנית פינוי לעת חירום במוסדות החינוך השונים. במסגרת תכנית זו נשמח לקבל: רשימת מוסדות החינוך אשר בהם קיימים מרחבים מוגנים מספקים לכל התלמידים ואנשי הצוות. רשימת מוסדות החינוך בהם קיימים מרחבים מוגנים חלקיים בלבד או לא קיימים מרחבים מוגנים. עבור הרשימה שנייה נשמח לקבל את תכנית הפינוי ומיקום המקלט הייעודי עבורם. האם בכוונת העירייה לשפר את המענה במוסדות בהם אין מרחבים מוגנים ומתי?”.

 

תגובות