מהנדסת העיר, עליזה זיידלר מזהירה “פרסומים מטעים בנוגע לתכניות פינוי בינוי בשכונת יוספטל כפר סבא”

חשיפה בלעדית באתר השרון פוסט “מהנדסת העיר, עליזה זיידלר, שיגרה לאורן יעקב פלוטקין, מנכ”ל חב’ נופים, מכתב חריף תחת הכותרת “פרסומים מטעים בנוגע לתכניות פינוי בינוי בשכונת יוספטל כפר סבא”.

מדובר בפרסום ממומן שהתפרסם בעיתונות בשבועות האחרונים, הנראה ככתבה לכל דבר, הפרסום התפרס על שני עמודים בעיתונות כאמור, תחת הכותרת “פרויקט פינוי בינוי יוספטל יוצא לדרך”…כך, מטעם החברה ששילמה כאמור כסף על שני עמודי הפרסום בעיתונות.

מהנדסת העיר הגיבה בחריפות לפרסום “לאחרונה, נוכחנו לקרוא פרסומים שיווקיים מטעמכם תחת הכותרת המטעה “פרויקט פינוי בינוי יוספטל יוצא לדרך”. במסגרת אותם הפרסומים השגויים דיווחתם גם כי כבר הוגשו תכניות בנושא זה לוועדה המקומית. כל זאת מבלי שנערך  תיאום תכנוני מוקדם אל מול גורמי התכנון  העירוניים. “חשוב להדגיש בכל לשון כי התכנית שהוגשה אינה עומדת בתנאי הסף ובוודאי בוודאי שלא קיבלה אישור כלשהו.

 

עוד ממכתבה של מהנדסת העיר “התחדשות שכונת יוספטל הנה פרויקט בעל חשיבות אסטרטגית רבה לעיר כפר סבא,  אשר יכלול תוספת משמעותית של יחידות דיור בשכונה וישפיע על העיר כולה. לכן, בכדי להבטיח תכנון איכותי לתושבי השכונה והעיר, תכנון אשר יכלול בתוכו את צרכי הציבור העתידיים וכן מענה מיטבי לצרכי התושבים עצמם; לא נאפשר קידום תכניות בפינוי בינוי ללא תאום מולנו וקבלת הנחיות תכנון מפורטות אשר יכללו האמור לעיל. עם כניסתי לתפקיד, אוביל יחד עם הצוות המקצועי, תכנית אב להתחדשות עירונית לשכונה זו , כחלק ממדיניות ראש העיר לתכנון כולל ולהתוויית מדיניות תכנונית המייצרת שקיפות וודאות תכנונית בכל העיר. רק לאחר מכן נאשר קידום תכניות בניין עיר שיתבססו על תכנית האב ועל המדיניות שתאושר”.

אדריכלית עליזה זיידלר. מהנדסת העיר כפר סבא

“לנוכח האמור, אני דורשת להפסיק מייד בפרסום מטעה זה ובמקביל למשוך לאלתר את התכנית שהוגשה לוועדה המחוזית. בפרסומכם הנכם מטעים את התושבים  ומציגים מצג שווא, כאילו הפרויקט יצא לדרך, בעוד שאין לו כל אישור ואינו עומד בתנאי הסף הנדרשים להגשת תכנית.  אנו רואים בכך מעשה חמור של הטעיית הציבור ומבקשים כי תפסיקו לעשות שימוש בפרסומים אלה ותפעלו לתיקון המצב”.

 

מחברת נופים נמסר בתגובה:”חברת נופים מקדמת עשרות מתחמי התחדשות עירונית בכל רחבי הארץ, לרבות מתחמים שנמצאים בשלבי ביצוע. נופים פועלת למעלה משנתיים בשכונת יוספטל. במהלך תקופה זו גובש הסכם פינוי בינוי מול עורכי הדין של הדיירים ומאות מדיירי השכונה כבר חתמו על הסכמים אלו במשרדי נופים בשכונה. נופים התקשרה עם משרד האדריכלים הגדול בארץ, משרד יסקי, מור, סיוון, ותשמח לשתף פעולה עם העירייה ועם מחלקת ההנדסה לקידום הפרויקט. כידוע, מזה תקופה ארוכה המתנו למינוי מהנדסת העיר, ומובן, שכשמאות דיירים עומדים מאחורינו נקטנו גם בתקופת המתנה זאת בכל פעולה שיכולנו לנקוט לקידום תכנון הפרוייקט. אנו מאחלים למהנדסת העיר הצלחה בתפקידה, ומודים על החשיבות שהיא רואה בקידום התחדשות בשכונת יוספטל”. 
שכונת יוספטל

 

 

 

תגובות