טיולי ג’יפים בצפון לקראת האביב

האביב מביא עמו הזדמנות נפלאה לצאת למסע הרפתקני בשטח ולחזות בפריחה הססגונית המקשטת את המרחבים הירוקים. בצפון נהנים כעת מזרימת המים לאחר עונת הגשמים המבורכת וממרבדי פריחה משגעים ופוטוגניים להפליא.

קרדיט צילום: קלי נחום – חווית ג’יפים בגולן


אם חיפשתם דרך לטייל עם הרבה אקשן כאשר האדרנלין זורם בגוף – טיולי ג’יפים בצפון יענו על מבוקשכם. לאן מטיילים? מה רואים בדרך ואיך לבחור את חברת הג’יפים ליצירת טיול בלתי נשכח?

המסלולים הנחשקים
רמת הגולן מהווה מוקד אולטימטיבי לטיולי ג’יפים בשל מגוון הנופים שהיא מציעה והגודל של הרמה. אפשר לבחור בין מסלולי טיול קצרים המציעים “טעימה” מהגולן בת שעתיים או מסלולים ארוכים יותר המתמקדים בחלק הדרומי או בגזרה הצפונית של הגולן או לשלב בטיול מקצה לקצה של יום אחד. מה רואים במהלך הטיול? במסגרת שעתיים נסיעה תוכלו לראות את היישוב חד נס, הנחשב לבירת הצימרים של הגולן ומשם לנסוע לגשר אריק ולהיכנס לשטח בשפך הירדן העשיר צמחייה סבוכה. תכנית הנסיעה כוללת גם נסיעה בדרך סלעית עד גשר הדודות בירדן ההררי (הגשר אגב נקרא כך בשל ניסיון של רכב צבאי עליו נסעו דודות של הוועד למען החייל, אבל הוא נסחף בזרם והסתיים בתאונה בה טבעה אחת הדודות). משם תמשיכו לעבר טיפוס על מצפה כרכום ותצפית מסנוורת לעבר ימת הכנרת הזוהרת ממרחקים ומסתיימת בנסיעה לאורך הירדן ההררי עד גשר כפר הנשיא המרחף מעל הירדן ההררי הזורמים בעוצמה מתחת לגשר – תמונה אחת ששווה אלף מילים.
המסלול המתמקד בחלק הדרומי כולל עצירה במצפה אופיר היפהפה אשר מרחבתו יוצא שביל הליכה מסומן לאורך המצוק ושרידי מוצב סקופיה לעבר שרידי המושב בני יהודה ולאורך הדרך עצי זית מרהיבים. משם יחל טיפוס על הציר הצפוני דרך יער רמות, גשר נחל כנף – נחל אכזב אשר במרכז רמת הגולן.
במסלול המקיף את הרמה תוכלו לחצות את כל הגולן עד לצפון הגולן, מרגלות החרמון. אפשר כמובן להתמקד בטיולי מים אם מזג האוויר מאפשר זאת ובכל מקרה לחוות את התפאורה המרגשת של הגולן.

איך לארגן טיול חלומי?
טיולי ג’יפים בצפון מספקים את האווירה המבוקשת וכל שצריך זה לפנות לחברה אמינה ומובילה בתחומה עם צוות מדריכים מיומן המכיר כל פינה באזור וידע להמליץ על מסלולים. חברה בעלת צי מאובזר ושמור של ג’יפים המתאימים לנהיגה עצמית. יש לוודא שהג’יפים עד 8 מקומות ישיבה ובהתאם לזה לבצע סידורי ישיבה נדרשים. כמו כן, מהבחינה הבטיחותית לבחון שהוא כולל מיגון מלא, צמיגי שטח ומכשירי קשר. חשוב להזמין מראש ג’יפים ולתאם עם הצוות את אורך ואופי המסלול ואפשר גם להאריך מסלולים מסוימים בתיאום מראש, כך שאם יש מקומות יפים בצפון שתרצו לראות עם הג’יפ – זה הזמן והדרך לעשות זאת.

האביב מגיע, השמחה רבה וזה הזמן לטיול ג’יפים חווייתי בצפון ובמיוחד באזור הרמה.

הכתבה בשיתוף חווית ג’יפים בגולן – טיולי ג’יפים בגולן בנהיגה עצמית

תגובות