יתרונות וחסרונות של קידום אתרים אורגני

בעלי אתרים רבים נתקלים בהתלבטות כיצד כדאי להם לפרסם את העסק שלהם באינטרנט – האם באמצעות חברה מקצועית לקידום אתרים אורגני, או אולי באמצעות חברת שיווק דיגיטלית שתבנה מודעות פרסומיות ברשת?

על דבר אחד אין וויכוח – הפרסום באינטרנט עובד. בכל יום נתון מאות אלפי אנשים גולשים ברשת האינטרנט, כך שהחשיפה אל אתרים או מודעות שקיימות ברחבי הרשת תמיד יהיו רלוונטיים. מכיוון שגוגל הוא מנוע החיפוש הנפוץ והפופולרי ביותר בעולם, זהו המקום האידיאלי לפרסום עסקים קטנים וגדולים כאחד.

SEO קידום אתרים אורגני

כדי שעסק יהיה רלוונטי ככל הניתן, עליו להיות בעל אתר אינטרנט עדכני ואיכותי הנותן ערך רב לגולשים השונים. באמצעות האתר הגולשים יכולים לקבל מידע רלוונטי על העסק, יתרונותיו, מיקומו הגיאוגרפי, שעות הפתיחה, מבצעים והנחות שהוא מעניק ועוד. התחום בו משפרים אתר אינטרנט לכדי חשיפה מקסימלית במנועי חיפוש ובראשם גוגל – נקרא SEO או כפי שנהוג לקרוא לו בעברית – קידום אתרים אורגני.

רוב הגולשים שמחפשים מידע ברשת לא מחפשים על פי הקלדה של אתר ספציפי, אלא לפי הקלדה של ביטויים שונים הכוללים את המידע שהם צריכים כמו “מדביר זמין בתל אביב”, “משלוחים בימי שבת בחולון” ועוד. משום כך, על בעלי האתרים לזהות את אותם ביטויים שרלוונטיים לעסק ולאתר שיש ברשותם, ולשייך אותם אליהם – כך שבזמן החיפושים של אותם גולשים בנוגע למידע הזה, האתר של העסק יצוץ להם בין תוצאות החיפוש הרלוונטיות.

חשוב לדעת כי הופעה של העסק בין תוצאות החיפוש של מנוע החיפוש הוא לא מספיק, אלא עליו להיות ממוקם בין תוצאות החיפוש הראשונות המוצגות לגולש. לשם כך, על האתר להיות כמה שיותר איכותי ונגיש עבור הגולשים. את זאת ניתן לעשות על ידי מגוון פעולות אופטימיזציה הנעשות באתר כמו סידור המידע באתר באופן היררכי וברור באמצעות קטגוריות, הוספת תוכן רלוונטי ואיכותי, הטמעת קישורים רלוונטיים ויעילים בין דפי האתר השונים וגם מחוץ לאתר ועוד. פעולות אלו נקראות קידום אתרים אורגני (טבעי), או בקיצור SEO.

מנוע החיפוש מחליט אילו אתרים יופיעו ראש תוצאות החיפוש על פי אותן פעולות SEO. כל אותן פעולות שיפור שנעשות באתר מוכרחות להיעשות באופן שוטף וקבוע, כדי לשמור על איכות האתר בפני הגולשים וגם עבור מנוע החיפוש.

יתרונות SEO

לפעולות ה-SEO שנעשות באתר יש כמה יתרונות בולטים:

  • שמירה על איכות האתר – אתר שמבוצעות בו פעולות אופטימיזציה באופן שוטף, מבטיח אתר איכותי ביותר הן לגולשים והן למנוע החיפוש שמדרג את מיקום האתרים בתוצאות החיפוש. כך הסיכויים כי אותו אתר יופיע במיקומים נחשקים אלו הם גבוהים ביותר
  • תוצאות לטווח ארוך – עבודת SEO איכותית שנעשית באתר יכולה להבטיח תוצאות קידום איכותיות, שנשמרות גם לטווח הארוך. כך האתר מקבל תנועה גבוהה מאוד לאתר, עם שיעורי המרה גבוהים ואיכותיים ששומרים על המוניטין החזק והטוב של האתר.
  • ביסוס החברה גם בפרופילים ברשתות החברתיות – אתר איכותי שמקודם בצורה טובה במנוע החיפוש, יכול להשפיע על הפרופילים העסקיים של החברה הנמצאים ברשתות החברתיות השונות. גם פרסומים שמתבצעים ברשתות החברתיות השונות יכולים להשפיע מאוד על הדירוג במנוע החיפוש, ולבסס את מוניטין העסק והאתר ברשת.

חסרונות SEO

כמו בכל דבר בחיים, גם ל-SEO יש כמה חסרונות:

  • תוצאות הקידום אינן מיידיות – בקידום אורגני המפתח להצלחה הוא סבלנות. אותן פעולות SEO המבוצעות באתר אינן מביאות לתוצאות באופן מידי, ואף לא לאחר כמה שבועות. ישנם מקרים כי ניתן יהיה לראות בפועל תוצאות טובות של קידום אתר באופן אורגני רק לאחר כמה חודשים טובים.
  • תחרות גבוהה על מילות מפתח – התחרות על הופעה במקומות הראשונים באופן אורגני היא גדולה מאוד. לכן, מדובר לרוב במאבקים והרבה יצירתיות כדי למצוא את אותן מילות מפתח טובות אך פחות תחרותיות, שיביאו את האתר אל המיקומים הראשונים בתוצאות החיפוש.
  • שינויים ועדכונים לא צפויים במנוע החיפוש – גוגל משנה את האלגוריתם שלה באופן תדיר, וכמובן ללא הודעה מוקדמת לכל אותם מקדמים. לכן ישנם מקרים בהם אותם שינויים עלולים לפגוע בפועל בעבודת הקידום שנעשתה באתר.

רוצים לדעת יותר? המאמר הבא יעזור לכם לדעת כיצד לבחור חברת קידום אתרים.

 

תגובות