לקראת יום משחקי גמר גביע המדינה בכדורסל אליהם עלו שתי קבוצות ממחלקת הנוער של מועדון הכדורסל הפועל כפר סבא, ראיון מיוחד עם יו”ר מחלקת הנוער, ישראל ויינמן

ישראל ויינמן, ביום שלישי יהיה יום חג למועדון. יש הכנות מיוחדות?

יום שלישי הוא אכן יום חג למועדון ולעיר כפר סבא. ביום שלישי יתקיים ערב הגמרים של מחלקות הנוער בישראל ובשניים מתוך שלושה הגמרים, גמר הילדים וגמר הנערים, ישתתפו קבוצות המועדון. זהו הישג אדיר ונדיר בכל קנה מידה, ביום שלישי נבקש לראות את היכל הספורט שלמה בתל אביב צבוע בירוק. המועדון בשיתוף העירייה, יעמיד הסעות חינם להיכל הספורט ואנחנו מקווים לראות מעל 1000 כפר סבאים מעודדים את הקבוצות הצעירות.

ישראל ויינמן

מה מיוחד בקבוצות שהעפילו למעמד הגמר?  

מועדון הפועל כפר סבא הגדול בישראל, מעניק מסגרת ספורטיבית וחינוכית ל-2700 בנות ובנים ברחבי העיר וביישובים הסמוכים. המועדון מקנה לצעירות ולצעירים, מרגע כניסתם למחלקות הנוער והנערות, מעטפת המשלבת כלים ערכיים ומקצועיים, פיתוח יכולות אישיות והתנהגות ספורטיבית, משמעת עצמית, עזרה הדדית, עבודת צוות, כבוד ואזרחות למופת. כל הקבוצות במחלקת הנוער במועדון עובדות קשה במהלך כל השנה וכולנו גאים בקבוצות הנערים והילדים שהגיעו לערב הגמרים. אני מזכיר שרק לפני מספר חודשים הגיע תיכון כצנלסון כפר סבא, לגמר ליגת העל לתיכונים, כאשר סגל הקבוצה מורכב כולו משחקני מחלקת הנוער של המועדון.

איך אתה מסביר שמועדון כמו הפועל כפר סבא, שאין לו קבוצה בליגת העל, וגם קבוצת הבוגרים שלו ירדה ליגה, חווה כזאת הצלחה בגילאי הנוער? 

מטרתו העיקרית של מועדון הכדורסל הפועל כפר סבא היא להעניק לכל ילדי העיר מסגרת ספורטיבית וחינוכית. ההשקעה הגדולה בשחקנים, במאמנים, המעטפת המקצועית והניהולית מביאים לתוצאות. קבוצות מחלקות הנוער והנערות של המועדון מיוצגות בכל המסגרות הבכירות ביותר בליגות הנוער והנערות בכדורסל.

למועדון קבוצות בוגרות ובוגרים. קבוצת אלו מטרתן העיקרית לתת במה לבני הנוער שמבקשים להמשיך לשחק עם סיום הלימודים התיכוניים. יש לנו קבוצה של בוגרי המועדון המשחקת בליגה א’, קבוצת בוגרות בליגה הלאומית לנשים וקבוצת בוגרים שמשחקת כבר 10 עונות בליגה הלאומית, אשר תרד בשנה הבאה לליגה הארצית. לצערי לא הצלחנו לגייס ספונסרים או תמיכה עירונית שתאפשר את הישארות הקבוצה בליגה הלאומית עונה נוספת.

מטרתנו היא להחזיר במהרה את הקבוצה לליגה הלאומית ואף גבוה מזה, זאת תוך הבטחת הבסיס הכלכלי האיתן לקבוצה הבוגרת בעזרת גיוס ספונסרים ותמיכה עירונית.

 מה סוד ההצלחה של המועדון?

אין סוד, יש הרבה אהבה ונתינה של עשרות מאמנים ואנשי מקצוע, צוות ניהולי, מתנדבים רבים, שעושים יום יום את מה שהם הכי אוהבים, לתת בית מקצועי וחם ל-2700 ילדי העיר כפר סבא.

יש הרגשה שלמרות שהעיר הייתה משויכת בעבר כעיר של כדורגל, בשנים האחרונות יותר ויותר אנשים מדברים על הפועל כפר סבא במונחי כדורסל. האם גם אתם מרגישים את זה? איך החל השינוי הזה?

עיסוק בספורט מבורך ותורם לכל בני הנוער, אנחנו גאים בכל ענפי הספורט בעירנו. יחד עם זאת אין ספק שמי שמסתובב בעיר כפר סבא בשעות אחה”צ מבחין במאות ילדי הכדורסל היוצאים או חוזרים מאימון או משחק בכל מגרש פנוי בעיר, תוצאה של השקעה לאורך שנים במחלקות הנוער של המועדון.

מה תרצה לומר לסיום לקראת הגמרים הקרובים?

אני מאחל ערב מהנה לשחקנים ולאוהדים הרבים שיבואו לתמוך בהם. יאללה הפועל כפר סבא, להביא את הגביעים הביתה!!

 

תגובות