לזכרו של סמ”ר יובל יובי דגן ז”ל, נפל בקרב, בכ”ג בתמוז תשע”ד, 21/7/2014, במבצע “צוק איתן”

סמ”ר יובל יובי דגן ז”ל

יובל דגן

בן 22 בנפלו, שרת בחטיבת גולני, נפל בקרב, בכ”ג בתמוז תשע”ד, 21/7/2014, במבצע “צוק איתן” ברצועת עזה

בן רחלי ועובדיה. נולד ב- י”א באדר א’ התשנ”ב, 15.2.1992 בכפר סבא. יובי גדל והתחנך בכפר סבא, הוא למד בבית הספר היסודי “ברנר”, בחטיבת הביניים “שרת” ובתיכון “הרצוג”, יובי היה אהוב ונערץ על מוריו, הוא קשר איתם קשרים מיוחדים והקפיד לשמור איתם על קשר גם לאחר שסיים את לימודיו, עת היה בשנת שירות ובצבא.

במסגרת לימודיו בתיכון יצא יובל עם המשלחת לפולין, מסע שהיה משמעותי וחשוב עבורו כאדם, כיהודי וכישראלי.

יובי מאוד אהב כדורגל, אהבה שהתחילה אצלו מגיל צעיר, כששיחק בכדור בתוך הבית ועם חברים בשכונה, בגיל 7 בערך התחיל לשחק בחוג לכדורגל ובכיתה ד’ הצטרף לקבוצת הילדים במועדון הכדורגל של הפועל כפר סבא, משם המשיך לקבוצת הנערים, בכיתה י’ פרש מהפועל כפ”ס אך לא מהכדורגל, יובי המשיך לשחק באופן קבוע בקבוצות מאורגנות, בסופי שבוע ובכל הזדמנות שנקרתה בדרכו. גם לים הייתה לו אהבה גדולה, שהעמיקה דרך פעילויות משפחתיות של צלילות ודיג, שעשה עם אביו עובדיה ועם דודו אבי אלבז ז”ל, שהעמיק אצלו את החיבור והאהבה לים. יובי אהב את השקט והעומק של הים, הוא אהב לשבת על החוף עם חברים בלילות וצלול למעמקים, יובל עשה קורס צלילה וצלל באילת בכל פעם שהתאפשר לו, כך עשה גם בחופשתו האחרונה מהצבא במאי.

לפני הצבא, התנדב לשנת שירות, בכפר הנוער “קדמה”, מתוך רצון בנתינה ומעורבות חברתית ואהבת האדם, יובי רצה לתרום לחברה ולהעצים את הנוער שנשר ממסגרות חינוכיות, כדי לתת להם תקווה לעתיד טוב יותר. קדמה הפכה לחלק בלתי נפרד ממנו וגם לאחר שנת השרות המשיך להיות בקשר עם חניכיו ולבקר במקום בכל הזדמנות. יובי בעל הגומות וחיוך הקסם, היה אדם אופטימי ושמח בחלקו, הוא שמח בשמחתם של אחרים וסחף אליו המון חברים מתוך כריזמה עוצמתית ומנהיגות שקטה וטבעית שהייתה טבועה בו, הוא דאג לגעת בכל אדם שהכיר ולחבר בין מעגלי החברים האינסופיים שלו, כך יצר קבוצת חברים גדולה שכולם הכירו כמעט את כולם. יובי אהב את הארץ, את נופיה ומעיינותיה וטייל בה לאורכה ולרוחבה ויצר את ההזדמנות לטיולים בארץ בכל פעם מחדש, כאשר הוא מצויד בפק”ל קפה המפורסם שלו ולפעמים גם בפוייקה.

במהלך שירותו הצבאי, נפצע בכתף ועבר ניתוח שהצריך שיקום ארוך, בעקבות זה שוחרר מהצבא זמנית על מנת לטפל בפציעתו, בתקופה זו עבר טיפולים רבים, כשהמטרה שעמדה לעיניו הייתה אחת, להעלות את הפרופיל ולחזור לשירות קרבי כלוחם.

חזרתו לצבא הייתה מורכבת וכרוכה בקשיים, עקב התעקשותו לחזור ליחידה כלוחם, תחילה חזר ליחידה בפרופיל נמוך, אך שאף להעלותו ולחזור לצוות שכל כך אהב. השחרור מהצבא כבר היה באופק בנובמבר, עובדה זו האיצה בו לנסות לזרז את חזרתו לצוות על מנת שיישאר לו מספיק זמן להיות איתם, הוא זימן ועדת חריגים שתוכיח את כשירותו הפיזית, ובחודש מאי, החליטה הוועדה להעלות לו את הפרופיל ולהחזירו חזרה לצוות בתפקיד לוחם, כפי שרצה, לא היה מאושר ממנו בימים אלו, והוא חזר מיד לצוות ולתפקידו הקודם כמ”כ חוד ולדברי מפקדיו המשיך לעשות את תפקידו בצורה מקצועית, כאילו היה שם תמיד.

בתאריך 8.7.2014 פתחו במבצע “צוק איתן” המבצע החל בעקבות ירי רקטי הולך וגובר מרצועת עזה לעבר אוכלוסייה אזרחית בדרום ישראל, כתגובה ל”מבצע שובו אחים” של צה”ל לאחר חטיפת שלושת הנערים ב-12 ביוני. בתאריך 17 ביולי, נכנסו כוחות קרקעיים של צה”ל לרצועה במטרה לפגוע במנהרות הטרור.

בתאריך כ”ג בתמוז תשע”ד,21.7.2014 נפל יובל בתקרית בסעגייה’ שבעזה.

יובל היה בן 22 בנפלו, הותיר אחריו את הורים, את אחיו הבכור ירדן ואת החברה מהתיכון דניאלה.

תגובות