הרוג מפגיעת טיל הנ”ט ביד מרדכי: משה פדר, בן 67 מכפר סבא

הרוג מפגיעת טיל הנ”ט ביד מרדכי: משה פדר, בן 67 מכפר סבא. פדר היה ממקימי הרשת “קל וחומר”, היה אהוד מאוד על חבריו. בשנים האחרונות היה בן זוגה של אחת מאלמנות אסון המסוקים.

חבריו בכפר סבא ספדו לו בכאב רב. עדנה שטרן:”גדלת וצמחת בכפר סבא עם האחות הגדולה יפקה, עם הורים שנתנו הכל לילדים. יחד בבית ספר אוסישקין נפגשנו כל יום. עברת לקצרין בגולן היית שותף פעיל להקמת רשת קל וחומר שם בקצרין וכאן בכפר סבא. עד שפתאום משתנים החיים ועזבת את כפר סבא ואני קוראת עליך איזה איש וחבר היית לעובדים הכפופים לך. ככה היו הוריך אנשי נתינה ואהבה ללא תנאי. גם כשהמצב היה לא קל. תנחומיי ליפקה האחות היחידה וילדיך שנותרו ללא אבא אהוב ומקסים. יהי זכרו ברוך”.

שרית כהן זלמה :”כואב הלב ועצוב נורא, איש משכמו ומעלה, היה אחד מהמנהלים שלי בקל וחומר”. 

חברו גיא טל ספד לו “איך כותבים דבר כזה?פדר נפטר? לא, אין מצב. מסרב להאמין לשמועה המרה הזאת! זה לא אמיתי, זה לא נתפס ולא מגיע לך! אספר טיפה ממה שאתה וממי שהיית איש יקר ואהוב..הכרות של 15 שנה ויותר מאבא היית בשביל כולנו..התחלתי כפועל בענף האיטום הגגות בגיל 13 כשנפגשנו לראשונה אמרת לי לשים כובע ונעלי עבודה, אני זוכר את זה כמו אתמול..צחקתי בפנים אמרתי לעצמי מה הוא רוצה ממני האשכנזי הזה? אני מושבניק בחייך הכל טוב..עם השנים פתחתי עסק, אתה מלווה אותנו צעד אחרי צעד בזהירות רבה ומלמד אותנו עוד ועוד מהידע העצום שיש לך, אין צרה שלא ידעת לצאת ממנה ובחכמה ועל הצד הטוב ביותר.

“צחקנו תמיד חשבנו שאתה בא מטעם הקיבוץ ״לשגע״ וכל פעם חאלס פדר הכל טוב הכל בסדר..ואתה, כן אתה, הבן אדם הכי זהיר, תמיד אומר לנו שימו קסדות, תקשרו, תרתמו בשבילכם לא בשביל אף אחד.
היית יושב לי כמו קוץ מסתכל על יישום העבודה וצוחק..ואני שואל אותך מה?ואתה עונה לי בחיוך..למדת אצל הטובים ביותר ואני נהנה לראות שאתה מצליח. איפה רק תגיד לי איפה יש אנשים כמוך?!
הזמן איתך, הסיגריות בגג, הצחוקים, הכבוד להזמין אותך לארוחת צהריים ולחלוק איתך רגעים..בכל חג דאגת להתקשר ולאחל חג שמח, היית שואל מה שלומינו דואג ואכפתי, והיום?כן היום לא זכינו להתקשר ולדאוג כי לא נשאר למה להתקשר, בני עוולה מחבלים רצחו אותך באכזריות רבה. דע לך צדיקים מתים על קידוש ה׳. אתה מלאך מהלך אבא של כולנו דמות למופת האיש והאגדה שאין בריאה בעולם שיכולה לומר עליך מילה רעה. איך אמרתי לי פעם..למה הזקן שאתה מגדל? אמרתי לך שזה האופנה..ומאז ביקשת שאסרטט לך אחד כזה ממש כמו שליי רק שלא ידעתי שאני מסרטט למלאך את הזקן הלבן שלו. אבא שני שלנו, הלב שלנו נקרע לרסיסים הלוואי ויכולת לקרוא מילה ולהבין כמה אתה אהוב מוערך ומכובד בעינינו..מבטיח לך להנציח את זכרך ולשמור על מה שהשרת בנו..על סבלנות, ותרנות, נתינה, אהבה, ויותר מכל איך היית אומר? גיא, בחייך היה לי מלא כסף בחיים כלום לא בא לקבר..תחייה את הרגע..דאגת כל פסח לשלוח תמונות מהקצה השני של העולם בכדי להרות לי שאין גיל להנאות אף פעם. אז מצרף פה מעט ממה שיכול לשבח ממך וממה שהיית עבור כולנו..אוהב אותך וכבר מתגעגע. תשאר לנצח בליבנו. נפל היום אחד אם לא ה-אחד מיחידי סגולה של מדינת ישראל!”.

תגובות