עיריית כפר סבא עתרה נגד רשות התעופה האזרחית בעקבות ההחלטה לבטל את המגבלות על הנחיתות בלילות ובסופי השבוע

בעקבות החלטת רשות התעופה האזרחית (רת”א) לשנות את תבנית התפעול של נתב”ג ולבטל מגבלות שהיו עד כה על טיסות בלילות ובסופי השבוע, החליטה עיריית כפר סבא, ביחד עם המועצה האזורית דרום השרון, מועצה מקומית כוכב יאיר – צור יגאל, קיבוץ עינת ומושב בני עטרות, להגיש עתירה דחופה במטרה להגן על תושביה מפני הרעש הצפוי. יש לציין כי השינוי נעשה בהפתעה ותוך התעלמות מהסדרים קודמים שהיו בנושא. כניסת תבנית התפעול החדשה היתה אמורה להיכנס לתוקף בזמן הקרוב, ולכן הוחלט בעיריית כפר סבא וברשויות השותפות לעתירה לעצור את ההחלטה באופן מיידי באמצעות מאבק משפטי.

בעתירה קודמת, שהוגשה בחודש שעבר, ביקשו עיריית כפר סבא ורוב העיריות והמועצות באזור הנחיתה של נתב”ג לקבוע סף רעש לנחיתות. הפעם לא רק שלא נקבע סף רעש, אלא שבוטלו המגבלות ששמרו על תושבי כפר סבא במשך שנים. בעתירה הנוכחית, כמו גם בעתירה הקודמת, ייצג את עיריית כפר סבא עו”ד נרי ירקוני, לשעבר ראש מינהל התעופה האזרחית ואלוף משנה בחיל האוויר, שנחשב למומחה בתחום משפט תעופתי.

עילאי הרסגור-הנדין. צילום- ליאור פילשטיינר

סגן ראש העירייה ומחזיק תיק התחבורה, עילאי הרסגור הנדין: “מדובר בחוצפה של רת”א ובזלזול מוחלט בתושבי כפר סבא והיישובים בתוואי הנחיתה. זאת העתירה השניה שהגשנו בנושא הנחיתות, והפעם כשהאיום קרוב מתמיד. אני לא מתכוון לאפשר להפוך את איכות שנת הלילה ושלוותם של תושבינו לבנות ערובה של לוח הנחיתות בנתב”ג. הצטיידנו בצוות המשפטי הטוב ביותר בתחום זה במדינת ישראל בראשות עו”ד נרי ירקוני, ואני מאמין שבית המשפט ישים גבולות להשתוללות התעופתית המתוכננת מעל העיר”.

תגובות